basiskamp

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

Haha..op.deze reactie zat ik te wachten Hazelaar Bert,

Het zeil was noodzaak omdat in de winter nu eenmaal niet veel natuurlijke beschutting groeit en wij er zeker van wilde zijn om met een overnachting toch lekker droog te kunnen zitten.
Maar het zeil gaat er af....
We hebben het zo geplaatst en op makkelijk te hanteren punten vastgezet dat het er af halen binnen no time kan geschieden.
Een shelter is pas een shelter als deze volledig uit natuurlijke materialen bestaat (mijn inziens).
Het wordt weer even een dagje knutselen met de dakbedekking, maar dat zien we als gewoon weer lekker bezig zijn in het bos.

Het bouwen, leven, spelen, werken, genieten en bushcraften bestaat voor ons uit met zo min mogelijk moderne hulpstukken bezig zijn in de natuur....

Wel hebben wij (in de tas) een stuk onderzeil voor laminaat die wij gebruiken als reflectiescherm om de warmte van vuur in de shelter te houden. Een mens moet het warm hebben nietwaar? :)

Mocht de hut gevonden en vernield worden dan is alles dus ook zo terug te geven aan de natuur.
Jouw visie=mijn visie!


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
Hazelaar Bert
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:35
Locatie: Erembodegem

Re: basiskamp

Bericht door Hazelaar Bert »

Ik wist niet dat mijn reacties zo een uitkijkpunt waren...

Ik voel me dan ook zeer vereerd.

Ik heb niets tegen het gebruik van een zeil, zeker niet, mijn tarp is ook gemaakt van nylon hoor, maar mijn principes schuwen me van dingen achter te laten in de natuur.

Ik versta volledig je visie Gamble, een reflector kan inderdaad gewoon een stuk laminaat zijn, een matje, het is maar wat je vind of wat je hebt.

Dus Gebruik wat je kunt, maar laat niet achter wat je kunt. (want dan kom je met lege handen thuis.) :P

groet,

Bert


...schop ze een geweten...
Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

[quote="Hazelaar Bert"]
Ik wist niet dat mijn reacties zo een uitkijkpunt waren...

Ik voel me dan ook zeer vereerd.

[/quote]
Ik wist ook niet dat hij van jou zou komen, maar ik zat te wachten tot iemand mij zo'n reactie zou geven.

Respect voor de natuur en daarin en daarmee omgaan is iets wat heden ten dage nog maar weinig voorkomt in deze maatschappij.
Jouw leave no trace principe is dan ook geheel mijn visie en volgens mij van alle anderen ook hier (mogen we tenminste hopen) :)

Aangepast omdat het antwoord in de quote getypt was.
HJ moderatorteam NBF
Laatst gewijzigd door Gamble op 08 mei 2013, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.


Denken in oplossingen, niet in problemen....
JohnVonSchutz
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 apr 2013, 10:00
Locatie: Mijdrecht

Re: basiskamp

Bericht door JohnVonSchutz »

De shelter is mooi geworden!! Ik had dan het genoegen om eerdere foto's te zien maar dit overtreft mijn verwachting.
Alleen nog een pot in de grond als koelkast en dan kan je het gaan verhuren  ;D


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

Helaas, helaas, helaas.....
Vorig weekend wilden wij ons kamp bezoeken.
Wat bleek? HET HELE BOS OM ONS KAMP IS WEGGEKAPT!!!
Blijkbaar is het nodig om een nieuw bos aan te planten vol recreatiemogelijkheden en vergeet natuurlijk de straks volop aanwezige paden die door het bos gaan lopen niet (Volgens het bordje wat aan de rand geplaatst is).
Potverdikkie (Netjes gezegd), dit was 1 van de mooiste stukjes bos, waar wij ons altijd naar hartelust uitleefden!!!

Frapant detail: Het hele bos is met de grond toe gelijk gemaakt, maar de hut hebben ze in volle glorie laten staan.
Vonden ze hem mooi? Zagen ze er toekomst in voor het nieuwe bos? Wordt hij straks gebruikt voor een krantenartikel over oost europeanen in nederland???
Vragen, vragen, vragen (En nee, ik ga het niet navragen)?


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
fr33air
Berichten: 443
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:17
Locatie: Gorredijk

Re: basiskamp

Bericht door fr33air »

Dat hebben ze snel gekapt dan... Kwamen jullie er niet regelmatig dan? Maar mooi dat ze de shelter hebben laten staan. Ze hebben vast gezoen dat er veel tijd in heeft gezeten en wie weet in hun pauze lekker in de schaduw gezeten  ;-)


Consolationem zona finem incipit
Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

[quote="fr33air"]
Dat hebben ze snel gekapt dan... Kwamen jullie er niet regelmatig dan? Maar mooi dat ze de shelter hebben laten staan. Ze hebben vast gezoen dat er veel tijd in heeft gezeten en wie weet in hun pauze lekker in de schaduw gezeten  ;-)
[/quote]
Januari was laatste keer. In de tussentijd in andere bossen gespeeld, op pad geweest voor een webshop om een 72 uurs BOB te testen en veel vrije tijd gestoken in de planning voor een hike in de franse ardennen aankomende zomer.


Denken in oplossingen, niet in problemen....
arjuna

Re: basiskamp

Bericht door arjuna »

Een shelter met een slotgracht voor de deur deze versie kon ik nog niet  ;D

Koen


Gebruikersavatar
pjotr78
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 apr 2012, 01:04
Locatie: nabij Dokkum

Re: basiskamp

Bericht door pjotr78 »

[quote="Gamble"]
Januari was laatste keer. In de tussentijd in andere bossen gespeeld, op pad geweest voor een webshop om een 72 uurs BOB te testen en veel vrije tijd gestoken in de planning voor een hike in de franse ardennen aankomende zomer.
[/quote]

Hee die review heb ik gelezen  8-)

GreetZ,
Pjotr78


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: basiskamp

Bericht door Gamble »

[quote="pjotr78"]
Hee die review heb ik gelezen  8-)

GreetZ,
Pjotr78
[/quote]
Goed bezig! :p


Denken in oplossingen, niet in problemen....
Gebruikersavatar
Jojo
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 mei 2013, 16:13
Locatie: Rotterdam

Re: basiskamp

Bericht door Jojo »

Mooie foto's maar uhh waar is die hut dan?  #025#

Ziet er mooi uit!

Ik heb helaas geen bos in de buurt, alleen wat parken (wel mooi dat dan weer wel) maar geen hut die ongezien blijft wanneer je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Ben benieuwd naar hoe het er verder uitziet...meer foto's please ;D

Jojo


Plaats reactie