Eerste test basiskamp

Hoe bouw jij je kamp op wat waar en waarom ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Eerste test basiskamp

Bericht door veryigor »

Afgelopen week een 3 daagse test gehad en er is veel regen gevallen, dat was dan ook een goede test voor ons basiskamp met de shelters en we zijn blij dat alles droog is gebleven.
Het is het oudste bos in  Almere en maar 40 jaar oud, maar moet zeggen dat het echt een mooie plek is met veel dieren en activiteit.
Doordat er in 2007 een enorme storm een heleboel populieren en andere bomen heeft omgewaaid en gebroken, zorgt dat voor veel verschillende vogels om ons heen en worden we wakker met een spectaculair fluitconcert.
Achter onze prive shelters zit er een bonte specht zijn huis uit te hakken, koekooeks maken het gezelliger en die eigenwijze vlaaimse gaaien vliegen op en af door het bos hun rondje.
Veel reeen komen er langs en er zitten genoeg roofvogels die hun sporen achterlaten.
Hier en daar vindt je de overduidelijke knaagsporen van de bever die hier ook zijn plek heeft gevonden en kan niet wachten om er een wildcamera te plaatsen om  hun te volgen.
In juni zijn onze eerste cursussen en fijn om te weten dat we al bijna volgeboekt zitten tot na de zomer.
Nog fijner is het om eindelijk na een aantal jaren niet meer te hoeven sjouwen met je spullen en lesmateriaal, niks meer op en afbouwen, echt lekker om een vaste plek te hebben waar je alles kan achterlaten en met een rugzak heen te gaan waar alleen je mes en tandeborstel inzit;)
Deze 3 dagen hebben we voornamelijk veel gechilled, gelachen, kleine dingetjes afgemaakt en getest, kan niet wachten om volgende week weer terug te komen!
gr Igor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Eerste test basiskamp

Bericht door b2b »

Ziet er gezellie uit.

have fun

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
profnl
Berichten: 93
Lid geworden op: 24 aug 2010, 16:52
Locatie: Enschede

Re: Eerste test basiskamp

Bericht door profnl »

ziet er super uit!


Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2012, 14:24
Locatie: Hippolytushoef

Re: Eerste test basiskamp

Bericht door Nomad »

Pracht plek. je hebt er vast erg genoten.

Ik ben  zelf ook graag in die omgeving... alleen heb ik de vrijheid niet om zo'n plek te maken dus pit ik gewoon in mijn kano ;)


Zoek niet naar jezelf, je bent al.
Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eerste test basiskamp

Bericht door Robbe »

Leuk !


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Re: Eerste test basiskamp

Bericht door veryigor »

[quote="Nomad"]
Pracht plek. je hebt er vast erg genoten.

Ik ben  zelf ook graag in die omgeving... alleen heb ik de vrijheid niet om zo'n plek te maken dus pit ik gewoon in mijn kano ;)
[/quote]
Niet verkeerd, met je kano op stap! Peddel maar eens naar het eilandje in het weerwater, mooie plek ook en  daar kun je makkelijk een tarp neerzetten en de nacht door brengen;)


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eerste test basiskamp

Bericht door jaspertimm »

Mooi stekkie ook. Hutten zien er gaaf uit hey!


Plaats reactie