Cumulus lite line 400

Nieuw item in de planning? Bevraag hier je medeleden over de ins en outs.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Cumulus lite line 400

Bericht door Wälderer »

Ben al even aan het rondzien naar een betaalbare donzen slaapzak om de uitrusting nog lichter te maken.

Zijn er mensen met ervaring met de cumulus lite line 400 en hoe bevalt die naar algemeen slaapcomfort (ruim genoeg voor iemand met normale bouw en 1m80) en kloppen de temperatuur ratings redelijk goed?

Is vooral om te gebruiken in lente, zomer en vroege herfst buiten en in winter in hutten.

specificaties:
-gewicht 755gr (dons 400gr, 850 cuin)
-comfort 2°, limiet -4° , extreem -20°
-lengte 202cm, afmetingen ingepakt 25x17cm

http://www.verreweg.be/slapen/slaapzakken/down/lite-line-400


Take less, do more.
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: Cumulus lite line 400

Bericht door Fetzl »

ik heb sinds begin dit jaar een Cumulus - geen lite line dus daarover kan ik je geen feedback geven
Wel de Mysterious Traveller700... paar keer op trekking in geslapen en moet gezegd: zalig !
Maar ervaringen zijn dus nog beperkt

Ook gekocht bij Verreweg... heel tevreden van


Kunie
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 jan 2012, 23:45

Re: Cumulus lite line 400

Bericht door Kunie »

Heb zelf sinds 2 jaar de Cumulus Liteline 300. Het lichtere broertje van de 400. Deze heeft een comfort temp van 4 graden. Ik vind dit persoonlijk iets te positief ingeschat. ik zou het eerder 4 graden limiet willen noemen. In juni in zuid zweden heb ik het een paar nachten koud gehad. Het was toen +2 's nachts met regen. ik had op dat moment al wollen sokken, merino wollen tshirt, broek en dun donsjack aan in de slaapzak. maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Ik ben niet een hele warme slaper. Met 1.82 en  normaal postuur pas ik perfect in de slaapzak. Langer moet je ook niet zijn.
Cumulus verdeeld het dons niet gelijkmatig over de slaapzak. Maar 60% bovenop en 40 onder. Dit omdat platgedrukt dons toch niet isoleert. Als je veel draait in je slaap zou dit voor koude plekken op je rug kunnen zorgen. Op aanvraag doen ze een 50/50 vulling om dit te voorkomen.
Qua afwerking, materiaal en dons  een hele goede prijs kwaliteit. Ik durf Cumulus gerust aan mijn vrienden en forum genoten aan te raden. Maar zeg er altijd bij dat ik de temp rating iets te positief vind.
Ik zou je aanraden ook eens naar de Panyam 450 te kijken
http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/panyam-450?gid=59&vid=6
Omdat ik een koude slaper ben had ik achteraf liever de liteline 400 gekocht , Die lijkt mij ideaal voor 3 seizoenen gebruik tot het vriespunt. Volgende maand ga Ik bij Tattelje in Amsterdam vragen of zij nog wat extra dons kunnen toevoegen aan mijn Liteline300 zodat het een 400 of misschien zelf 450 wordt. Maar dan moet ie eerst gewassen worden want nu ruikt ie nog lekker naar houtvuur.

Daarnaast probeer ik ook nog meer gewicht van mijn uitrusting te schaven. ik ben zelf aan het kijken naar een Cumulus Quilt 250 voor zomer gebruik. En een Quilt werkt ook fijner in de hangmat.
http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-systems/quilt-250?gid=53&vid=1

laatste toevoeging: op http://www.hiking-site.nll  hebben ze een aantal keer groeps inkoopacties gedaan met korting en gedeelde verzendkosten. Ook vind je er hele discussies over Cumulus slaapzakken
Laatst gewijzigd door Kunie op 10 jul 2015, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: Cumulus lite line 400

Bericht door Wälderer »

Hey Kunie, bedankt voor de info. Ben zelf ook nogal een koude slaper en begin nu te twijfelen tussen de lite line 400 en de Panyam 450. Aan 1 kant lijkt de Panyam interessanter omdat de temp rating lager is en de slaapzak ook wat ruimer valt, aan de andere kant stoort de extra kraag me wel. Zou dan misschien toch eerder kiezen voor de lite line en eventueel later bijvullen als die me niet warm genoeg is.
Laatst gewijzigd door Wälderer op 10 jul 2015, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Take less, do more.
Plaats reactie