Bekendmaking winnaar

Toon je mesvaardgheid!
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door madman73 »

Ben vorige week bij American Workwear op de ranche geweest om een jas te passen. Was maar goed ook met die lengte van mij. Mooie plek heeft hij daar. En mijn dochters vonden alle paarden geweldig!

Nu wachten tot de jas er is. Ik laat jullie de ervaringen weten. Dan schrijf ik ook even een review over het mes.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door madman73 »

De jas is binnen ;D.
Binnenkort maar eens uittesten.
Dan kan ik daarnna een reviewtje met foto's posten.
jas.jpg
jas.jpg (207.27 KiB) 5760 keer bekeken


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door Roely »

Netjes van american workwear
Veel plezier ermee.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door Dabberty »

Ben wel benieuwd naar de review ondertussen :-)


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door madman73 »

Belofte maakt idd schuld. Goed dat je me eraan herinnert Dieter! Ik was het eigenlijk alweer vergeten :-[.

Allereerst de pasvorm. Met mijn 2.03 meter is het altijd al lastig geweest om kleding te vinden die echt goed past. Dat was helaas ook het geval bij deze jas. Hij past en zit redelijk, maar had zeker beter gekund. De jassen hebben een (zoals ik het noem) 'Amerikaanse' pasvorm. Beter geschikt voor wat kortere stevigere personen dan lange mensen. Hierdoor had ik de keuze tussen een passende taille met iets korte mouwen of iets wijdere taille en langere mouwen. Ik ben voor de laatste gegeaan.
Dan het materiaal:
De jas is gemaakt van erg stevige en degelijke materialen. De buitenstof is van een erg stevige en goed geweven katoen (60%) - polyester (40%) verhouding. Een stof die niet snel zal slijten. Wat dat betreft goed geschikt voor intensief outdoor gebruik. Op de ritsen is niet bezuinigd, alle 3 YKK. 1 voor de hoofdrits en 2 voor de borstzak en binnenzak. De steekzakken hebben geen rits (wat ik persoonlijk jammer vind. Ik heb voor buiten graag ritsen op alle zakken.
Ondanks dat het label aangeeft het niet te dragen bij vuur, vonken of extreme temperaturen heb ik daar nog geen negatieve ervaringen van ondervonden.
Comfort :
De jas heeft een 100% nylon voering met een polyester lining. Dit maakt de jas warm, maar iets te warm voor de warmere helft van het jaar. Prima om 's avonds in te zitten, maar te warm om in te werken.
De vaste capuchon is voor mij te krap en draag ik dus niet. Mijn hoofd past erin, maar zit iets strak bovenop het hoofd. Ik krijg er last van in mijn nek.

Eindconclusie : een goede degelijke jas, maar hij past niet volledig bij mijn wensen. Niet voor wat betreft kwaliteit, maar vooral comfort.

Ik kan zo geen foto's vinden. Komt denk ik omdat ik eigenlijk altijd alleen op pad ben. Ik ben niet zo van de selfies doorgaans.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door Dabberty »

Thanks, en in het algemeen, denk je dat hij bij de outdoor scene past?


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Bekendmaking winnaar

Bericht door madman73 »

Wat mij betreft niet, maar dat kan persoonlijk zijn.


Plaats reactie