Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhaenon
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2013, 19:39
Locatie: Eindhoven & Maastricht

Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door Rhaenon »

Mijn speltak (Pivo's [Roverscouts]) organiseert jaarlijks een groepsactiviteit voor onze scouting, genaamd het Podium. Een avond gevuld met optredens. Dit jaar hebben we gekozen voor het thema Robin Hood, een uitstekende kans voor mij om eindelijk eens een boog te maken aangezien ik Robin Hood speel. Ik wou al een tijdje een boog maken van pvc, maar tot dusver niet actief gedaan. Nu heb ik dus de kans genomen, zie de foto's voor het resultaat. (We gaan hier verder niet mee schieten tijdens het optreden, is puur voor de show)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Ik had twee minuten om de boog van wit naar bruin te krijgen, vandaar de papiertape. Achteraf vind ik het niet eens zó slecht uitzien. De boog schiet prima, ik had aan de ene kant het wel enigzins verwacht, maar aan de andere kant niet verwacht(en verder ook allen anderen zeker niet) niet verwacht dat hij zo hard zou schieten. Ik heb op dit moment geen idee hoeveel pond en kan dit ook niet inschatten, maar ben positief verwacht.


Ben alleen niet tevreden met de pijlen, schieten leuk voor een paar keer maar als je echt iets wilt raken wijken ze nog al wat af (hoewel we toch wel vlakbij kwamen op een afstand van 15-20 meter), maar had ook niet veel verwacht aangezien ik hier niet genoeg tijd in kon steken.



Degene die Kleine Jan speelt heeft ook een boog gemaakt, van pallethout (riser) en ski's (limbs). Ik zal zaterdag kijken hier ook een foto van te maken, deze is echter absurd groot  ;D , ongeveer twee meter lang.


Ik kan het echter zeker aanraden om een boog van pvc te maken om mee te beginnen. Is niet heel moeilijk en good fun :)


Rhaenon
Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door b2b »

lekker bezig

volgende keer Peter Pan?

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Gebruikersavatar
Rhaenon
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2013, 19:39
Locatie: Eindhoven & Maastricht

Re: Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door Rhaenon »

Haha zou zo maar kunnen, heb mijn outfit een beetje universeel proberen te houden :P


Rhaenon
Gebruikersavatar
Unknown
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:22

Re: Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door Unknown »

Fototje van het kostuum ook dan maar vind je niet?


Je ziet alleen je reflectie in stilstaand water.
Gebruikersavatar
Rhaenon
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2013, 19:39
Locatie: Eindhoven & Maastricht

Re: Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door Rhaenon »

@Unknown: Ik zal kijken wat ik kan doen, momenteel in reparatie: mijn naaikunstwerk hield het niet zo goed :P Vanavond even met het naaimachine doen.


Rhaenon
Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door Rien »

Tip voor de pijlen:

1- koop enkel volledig rechte stukken voor de schachten. Je kan dit controleren door er overheen te kijken en ondertussen de schacht te draaien.
2- maak je 'veren' groter en veel gelijkmatiger, besteed hier zeer veel aandacht aan want de veren stabiliseren je pijl tijdens het vliegen, hoe groter de veren
    hoe stabieler de pijl (nadeel: de pijl zal minder ver vliegen)


nature will provide our need, but not our greed
Gebruikersavatar
Rhaenon
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2013, 19:39
Locatie: Eindhoven & Maastricht

Re: Boog en pijlen voor Robin Hood te spelen

Bericht door Rhaenon »

Thanks. Had al zo'n vermoeden maar bedankt voor het bevestigen!


Rhaenon
Plaats reactie