Bearpaw Bodnik Little Stick "longbow" reviewtje.

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Bearpaw Bodnik Little Stick "longbow" reviewtje.

Bericht door ewoodie »

Bearpaw Bodnik Little Stick "longbow" review,

Van de week nog een 2e handse boog gekocht, lees allemaal negatieve verhalen van winkeliers over 2e hands bogen maar voor een leuk prijsje wil ik wel het risico lopen.
Het is een Klein 58" ( 58 Inch  ) 1 inch is 25,4 mm = 147 cm lang / kort, voor een longbow. Met een veder gewicht van 419 gram, daar kan je wel de hele dag mee door een bos lopen :-)
Met een trekkracht van 30 #  ( pond) @ 28" (uit treklengte).
Ik heb het oudere model met esdoorn hout onder het doorzichtige glasfiber.
De greep is vrij diep wat ik persoonlijk wel lekker vindt, komen zo wat minder krachten op je pols, al is het een klein boogje je voelt echt GEEN stack, dat wil zeggen dat je bij het uittrekken aan het eind  geen steile curve aan krachtopbouw zit.
Okay het is geen Krachtige boog, maar ervaar geen hand schok bij het schieten ook al is het een heel licht boogje,
Ziet er allemaal mooi en gladjes uit een heerlijk boogje (voor mij) om op techniek te trainen.
Nu is de naam veranderd in Slick stick, omdat Little stick niet verkocht, en dat mensen dachten dat het een jeugdboogje was.
Hij  is tot 55 pond trekkracht te koop, dus NIET echt iets voor de kids.

De  nieuwe Slick stick heeft een iets dikkere greep en Bamboo werparmen, vindt ik persoonlijk mooier dan die lichte esdoorn werparmen.

Ik heb zelf niks te doen met Bearpaw, maar ze geven 30 jaar garantie op bogen, dat vindt ik knap.
Laatst gewijzigd door ewoodie op 17 jul 2015, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.


Vinfoto
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 nov 2010, 13:28
Contacteer:

Re: Bearpaw Bodnik Little Stick “longbow” reviewtje.

Bericht door Vinfoto »

[quote="ewoodie"]
Bearpaw Bodnik Little Stick “longbow” review,

Van de week nog een 2e handse boog gekocht, lees allemaal negatieve verhalen van winkeliers over 2e hands bogen maar voor een leuk prijsje wil ik wel het risico lopen.
Het is een Klein 58” ( 58 Inch  ) 1 inch is 25,4 mm = 147 cm lang / kort, voor een longbow. Met een veder gewicht van 419 gram, daar kan je wel de hele dag mee door een bos lopen 
Met een trekkracht van 30 #  ( pond) @ 28” (uit treklengte).
Ik heb het oudere model met esdoorn hout onder het doorzichtige glasfiber.
De greep is vrij diep wat ik persoonlijk wel lekker vindt, komen zo wat minder krachten op je pols, al is het een klein boogje je voelt echt GEEN stack, dat wil zeggen dat je bij het uittrekken aan het eind  geen steile curve aan krachtopbouw zit.
Okay het is geen Krachtige boog, maar ervaar geen hand schok bij het schieten ook al is het een heel licht boogje,
Ziet er allemaal mooi en gladjes uit een heerlijk boogje (voor mij) om op techniek te trainen.
Nu is de naam veranderd in Slick stick, omdat Little stick niet verkocht, en dat mensen dachten dat het een jeugdboogje was, nu tot 55 pond trekkracht te koop dus NIET echt iets voor de kids.
De Slickstick heeft een iets dikkere greep en Bamboo werparmen.

Ik heb zelf niks te doen met Bearpaw, maar ze geven 30 jaar garantie op bogen, dat vindt ik knap.
[/quote]

Garantie van Bearpaw geldt alleen voor de eerste eigenaar ....Slick Stick is echt een wolf in schaap kleren, 35# slickstick met de juiste pijlen haal je makkelijk 50+ meter mee


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Bearpaw Bodnik Little Stick “longbow” reviewtje.

Bericht door Meatloaf »

[quote="Vinfoto"]

Garantie van Bearpaw geldt alleen voor de eerste eigenaar ....Slick Stick is echt een wolf in schaap kleren, 35# slickstick met de juiste pijlen haal je makkelijk 50+ meter mee
[/quote]

garantie is op de boog, ongeacht de eigenaar. zolang het serienummer maakt de eigenaar helemaal niet uit.

boog is inderdaad een wolf in schaapskleren, kost weinig geld voor erg goede performance. zou hem zelf niet nemen maar kan hem zeker aanraden!
ps, elke boog haald 50m, zit hem in hoe vlak de vlucht is ;)


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Bearpaw Bodnik Little Stick "longbow" reviewtje.

Bericht door ewoodie »

Hey verklaar je nader ;):  ik zou hem zelf niet nemen,
Maar kan hem wel aanraden.

Waarmee schiet jij? Wat zijn jouw voorkeuren?
Ik ben maar een newbie , dus alle info is welkom.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Bearpaw Bodnik Little Stick "longbow" reviewtje.

Bericht door Meatloaf »

schiet zelf met een lange 68" Falco Spirit met laagje carbon erin. 37# op 28" , 35 op mijn treklengte. (falco.ee)

ik vind hem zelf wat te stug uittrekken. zal door de korte lengte komen van 58, terwijl die van mij 10 inch langer is. personal opinion :)

maar ik heb de performance ervan gezien en gevoeld en hij schiet heerlijk, geen handschok, snelle vlakke vlucht. en dat voor een prijsje van bijna niks.


Plaats reactie