Welke Pijlen koker gebruiken jullie?

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
elvenstof
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jul 2013, 11:42

Welke Pijlen koker gebruiken jullie?

Bericht door elvenstof »

Ik heb nog geen pijlen koker en nu ik er naar opzoek ga ontdek ik dat er veel meer keus is dan ik dacht.
Vandaar dat ik me afvraag: Wat gebruiken jullie?
Rug, heup, diep, ondiep, leer, groot of klein?
En waarom gebruik je die soort koker?
Misschien een mooie foto er bij?

-Marijn


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Welke Pijlen koker gebruiken jullie?

Bericht door Meatloaf »

ik gebruik een zelfgemaakte native quiver. een lap bankleer leer dubbelgeslagen, met een oude pijlschacht in de bovenkant als versteviging. passen 15 pijlen in, gesplitst in klein en groot compartiment(3 pijlen, de rest).

zachte leer zorgt ervoor dat je hem op je rug kan slaan en de pijlen er niet direct uitvallen. als extra hulpje heb ik nog 2 hardeschijfmagneetjes onderin gemaakt zodat ik m op de kop kan houden O0

en, in case of luiheid. onder de 2 lappen leer op de voorkant zit nog een buideltje verstopt, met ook 2 magneten, waar ik mn boog kan inhangen.

Afbeelding



uiteindelijk is de beste koker eentje die lekker werkt voor jou. hoeveelheid pijlen die je mee neemt, wat je lekker vind schieten, lengte van je pijlen kan ook belangrijk zijn. zo kon ik mijn oude rugkoker op een gegeven moment niet meer lekker gebruiken omdat mn pijlen te lang waren. kreeg ze niet lekker meer uit de koker. beste is eigenlijk gewoon uitproberen wat je lekker lijkt. tijdelijke koker is snel gemaakt ;)


Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Welke Pijlen koker gebruiken jullie?

Bericht door Kevski-Style »

Misschien een rare tip, maar wat ik best handig vind werken: Riemlussen gebruiken van je broek. Je kunt daar best redelijk wat pijlen wat in kwijt. Steken wel ver uit.


Plaats reactie