Demontabelbare Kruisboog met scope

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen

Keuze aan wapen om voedsel te vangen

Kruisboog
15
17%
Pijl & Boog
23
26%
Sling Bow
3
3%
(Lucht)buks geweer
20
23%
Vallen en/of Strikken
27
31%
 
Totaal aantal stemmen: 88

Gebruikersavatar
Chevy
Berichten: 763
Lid geworden op: 21 dec 2010, 05:15
Locatie: Somewhere in the concrete jungle...

Re: Demontabelbare Kruisboog met scope

Bericht door Chevy »

[quote="Davp"]
Chevy, heb je voor die slingbow een bouwtekening? Of maak je hem naar eigen inzicht? (ik ben anders wel geïnteresseerd in een bouwtekening)
[/quote]

Davp,

Ik kan je een URL link geven waar ik het ideé vandaan heb, het is namelijk niet een ideé van mijzelf.
http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters#p/search/0/-6LxKfpAPYA om het filmpje te bekijken.
Thanks voor je intressen.
Ik ben zelf een grote voorstander van het product.
Enjoy it.


Gegroet,
Chevy.
Davp
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 apr 2011, 13:13
Locatie: De Knipe (Fr)

Re: Demontabelbare Kruisboog met scope

Bericht door Davp »

Thanks voor de link, als ik binnenkort weer eens wat meer vrije tijd heb staat een dergelijk project wel hoog op het lijstje!


You don't need a weatherman to know which way the wind blows - Bob Dylan
Gebruikersavatar
Chevy
Berichten: 763
Lid geworden op: 21 dec 2010, 05:15
Locatie: Somewhere in the concrete jungle...

Re: Demontabelbare Kruisboog met scope

Bericht door Chevy »

[quote="Davp"]
Thanks voor de link, als ik binnenkort weer eens wat meer vrije tijd heb staat een dergelijk project wel hoog op het lijstje!
[/quote]

Geen probleem.
Is een leuk ding hoor en nog aardig gevaarlijk ook (voor de gene waar je het op afvuurt)
Het mooie van een slingbow is dat je en pijlen kan schieten en als je even geen zin hebt om een pijltje te schieten kan je ook oude wets een steentje of kogellagers er mee schieten.
Het is en het blijft een kattapult maar dan gemodificeerd voor pijlen.


Gegroet,
Chevy.
Davp
Berichten: 204
Lid geworden op: 26 apr 2011, 13:13
Locatie: De Knipe (Fr)

Re: Demontabelbare Kruisboog met scope

Bericht door Davp »

Klinkt goed! Helemaal omdat m'n schoonvader een kist vol versleten kogellagers liggen heeft ;D En ik zelf van het rest materiaal dat ik overhoud bij het maken van messen pijlpunten kan maken!


You don't need a weatherman to know which way the wind blows - Bob Dylan
Gebruikersavatar
Chevy
Berichten: 763
Lid geworden op: 21 dec 2010, 05:15
Locatie: Somewhere in the concrete jungle...

Re: Demontabelbare Kruisboog met scope

Bericht door Chevy »

[quote="Davp"]
Klinkt goed! Helemaal omdat m'n schoonvader een kist vol versleten kogellagers liggen heeft ;D En ik zelf van het rest materiaal dat ik overhoud bij het maken van messen pijlpunten kan maken!
[/quote]

Pijlpunten maken, dan heb je inderdaad een voordeel ja.
Dat is niet voor mij weggelegd.
Kan nog niet eens een mes maken.


Gegroet,
Chevy.
Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re: Demontabelbare Kruisboog met scope

Bericht door born2roam »

Buiten alle wel of niet legaliteits aspecten om toch eens een reactie mijnerzijds die zeker niet compleet is.... en nee ik heb zeker niet alle postings in dit draad je gelezen...

Heb een slingbow gehad (enkele jaren bij Dave C. besteld, pre Dual Survivo tijdperk) en weer verkocht. Leuk speeltje. Deelbare pijlen leggen een minder precieze weg af dan pijlen uit 1 stuk. De bejaagbare afstand is relatief klein. Dave jaagt al een paar kwartier met de boog, misschien jullie ook allemaal....

Een katapult met kogellagers of gegoten loden balletjes (betere impact dan staal) heeft dan mijn voorkeur. Steentjes beïnvloeden je accuratesse maar zijn wel realistischer in een lange termijn situatie. Best wel wat geschoten (voor oefening) in ZO Azie, Australie en Guatemala+Honduras....ga maar oefenen op lege blikjes, daarna op lege blikje die 'slingeren' (bewegen)...

Kruisboog, (ok de onderste is tijdelijk niet leverbaar) maar diezelfde heb ik daar vandaan gehaald (zonder kijker)
http://www.aanhangerstore.nl/n2/6519/20337/Kruisbogen.htm

Al deze jachthulpmiddelen wegen niet op tegen leren jagen. En dat betekent onder andere tijd investeren om het gebied te leren kennen, sporen lezen, gewoontes e.d. En dat gebied goed leren kennen kost TIJD en dat jagen kost ENERGIE.

Leuk om mee te spelen allemaal maar praktisch denk ik niet dat de meesten zich met  dit spul in leven kunnen houden... Schieten is nog altijd niet raken, tenzij je ervaring meebrengt (en dan nog....)

Noem me grumpy old man maar het gaat helemaal nergens over..... Jammer dat het icoontje zich niet laat opsplitsen want dan had ik de icons voor 'without pics' weggelaten......

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
Plaats reactie