Nieuwe handboog vereniging in Friesland

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bowhunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2012, 09:04
Locatie: Surhuizum
Contacteer:

Nieuwe handboog vereniging in Friesland

Bericht door bowhunter »

Hallo sinds kort teld Nederland een nieuwe handboog vereniging. Deze is gevestigd in Friesland op de grens van Friesland en Groningen. De nieuwe verenig bestrijkt het gebied van de hjele Friesewouden. De vereniging heeft dan ook de toepasselijke naam mee gekregen "Boogschutters Gilde Fryskewald".
De vereniging is op 1 oktober j.l. opgericht en is na 4 maanden tijd al bijna de grootste boog vereniging van Friesland. Elk week melden zich nieuwe leden van jong tot oud. Voor uitgebreide info over deze nieuwe club kunt eens een kijkje nemen op hun site www://www.fryskewald.nl

De vereniging houd zich volop bezig met de handboog sport. Maar wil zich vooral richten op de traditionele manier van boogschieten, zo zullen er binnenkort workshops worden gehouden hoe je zelf een houtenboog moet bouwen. Ook hoe je zelf een pees moet maken. Verder wil de vereniging zich bezighouden om de schutter het instinctief schieten aan te leren ook hier worden binnekort workshops over gegeven. Ook 3D schieten staat zeer hoog op het programma en er zijn al plannen om eigen 3d wedstrijd te gaan organiseren. Er zijn ondertussen contacten gelegd met het staatsbosbeheer in de regio.

Wil je ook graag boogschieten kom dan gerust eens langs de vereniging traint op woensdag, donderdag en vrijdagavonden vanaf 20.30 uur in de sporthal in Surhuizum.
De eerste twee introlessen zijn geheel gratis.


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Nieuwe handboog vereniging in Friesland

Bericht door HJ »

Hoi Bowhunter,

Mooi verhaal over de vereniging. Ik ben ervan overtuigd dat veel mensen interesse hebben.
Nog mooier zou het zijn als je jezelf even voor zou stellen. Dat is wel zo beleefd.

Er is een apart topic voor.

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Strieminne
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 nov 2010, 19:48

Re: Nieuwe handboog vereniging in Friesland

Bericht door Strieminne »

Hallo Bowhunter,

Ik kom binnenkort een keer langs. Gelieve dat je me dan Martin noemt, niet Strieminne  ;-) Ik leg wel contact via jullie verenigingssite.


Strieminne
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 nov 2010, 19:48

Re: Nieuwe handboog vereniging in Friesland

Bericht door Strieminne »

Na twee keer te zijn geweest moet ik zeggen dat ik iedereen die in de buurt woont aan kan raden om een keer langs te komen.


Gebruikersavatar
bowhunter
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2012, 09:04
Locatie: Surhuizum
Contacteer:

Re: Nieuwe handboog vereniging in Friesland

Bericht door bowhunter »

Bedankt Martin voor je positive reactie.
Een mooie jachtboog heb je trouwens.

Verder heeft de handboogvereniging ondertussen een eigen terrein gekregen in Surhuisterveen.
Van ongeveer 50 a 60 meter breed en 150 meter lang. Verder doen we aan veel 3D training op het veld.
Vanaf begin mei is er een mogelijkheid om elke dag te trainen, hou hier voor onze site in de gaten.
Gr Bowhunter


Plaats reactie