Jagen met pijl en boog in Zweden? Mag dat?

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bouwe
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 apr 2012, 21:47

Jagen met pijl en boog in Zweden? Mag dat?

Bericht door Bouwe »

Ik ben bezig met 2 vrienden om weer een paar weken terug de natuur in te gaan.
De voorkeur gaat deze keer uit naar Zweden, nou ben ik niet bekend met de wetten omtrent jagen in Zweden.
Ik wil weten of het is toegestaan om te jagen met pijl en boog en katapult in Zweden.
Het zou fijn zijn als iemand mij een site zou kunnen linken zodat ik het zelf even na kan lezen.
Ik jaag uitsluitend klein wild en gebruik alles van het dier van vacht tot botten en veren.
Nou zou ik gewoon met een rabbit stick kunnen jagen en de wet omzeilen maar ik varieer graag met mijn jachttechnieken om mezelf te trainen.
Alvast bedankt.


Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.
H.M. van Randwijk
Vrijbuitert

Re: Jagen met pijl en boog in Zweden? Mag dat?

Bericht door Vrijbuitert »

Je kan eventueel contact zoeken met de Zweedse ambassade in Den Haag...


Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Jagen met pijl en boog in Zweden? Mag dat?

Bericht door Arne »

De jacht in Zweden is streng gereguleerd. Ik kan je ook zonder site wel vertellen dat dat absoluut niet toegestaan is.


Beornson
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 jul 2012, 19:20

Re: Jagen met pijl en boog in Zweden? Mag dat?

Bericht door Beornson »

hmm tja het is verboden kan ik je vertellen is een partner van me een keer ernstig voor bestraft... ikzelf doe het wel als ik ver genoeg van beschaving ben maar ik raadje aan aleen kleine dieren te pakken en je boog wegte gooien als er mensen aankomen want het is zeker ilegaal. Ik breek die wet omdat ik van mijzelf weet dat ik er net zo dodelijk mee ben als een boog maar zorg er alsjeblieft voor dat dit bij jou ook zo is als je toch zulke wetten breekt want ze zijn er met de reden dat ze niet willen dat een dier lijd... er zijn met bogen veel manieren om te doden maar met de zware pondages die ik mijzelf bouw en mijn gesmede broadheads mik ik op de ruggegraat achter de kop meestal. kans dat ie erover heen schiet is reeel maar daar verleis je niks op behalfe een maaltijd... bij kleine dieren is ieder schot in de nek met een brede punt game over en bij grote dieren(als je dit toch gaat doen) ook ruggegraat achter de kop of vlak voor de achterpoot als je niet geneog op je richtkunsten vertrouwd. Toch raad ik het af om de wet te breken


Plaats reactie