3d wedstrijden

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

3d wedstrijden

Bericht door Meatloaf »

heb vandaag weer een wedstrijd achter de kiezen, en ik zat me het volgende af te vragen.

ik weet dat meerdere mensen hier op het forum bogen hebben, van wat voor soort dan ook. zijn er mensen die regelmatig schieten? en zijn er ook mensen die meedoen aan verschillende 3d wedstrijden?

met 3d wedstrijden, ook wel animals genoemd,  schiet je op rubberen beesten die meestal in het bos staan, op afstanden verschillend tussen 10 en 90 meter. vaak zijn er 30 doelen, en ben je een uur of 5 bezig om ze allemaal af te schieten.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: 3d wedstrijden

Bericht door J@siu »

Ben jaren geleden lid geweest van PR. Bernhard vereninging in Helmond / Mierlo
die zaten toendertijd bij de BRUG ... in Mierlo.

Nadien even nog lid geweest bij O.G.I.O. ... ben er uitgeweest, en ongeveer 5 jaar gelden weer eens lid geworden van
een nieuwe boogschietvereninging in Woensel hier ... een jaar geschoten, maar nooit op 3d ... was er in die tijd nog niet ..
wel lange afstand schieten  ..

Ow ja, ook nog even in Veldhoven geschoten ... (ik geloof dat dat toen de "appel" heette  :-)
maar daar kon ik mijn draai niet vinden ..altijd maar binnen ... ;-)

heb zelf altijd een Hoyer compount gehad, jaja met stabilisators en van alles erop en aan ..pfff weet al niet meer hoe het allemaal heette ..pffff  ;D ...doe nu niets meer wbt  Boogsport ... ::)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re: 3d wedstrijden

Bericht door Jandar »

Door het laatste bushcraftweekend waar meerdere mensen een boog mee
hadden en een bezoekje aan levend geschiedenis, is bij mij het bloed gaan
kriebelen, ik ga binnenkort een cursus volgen bij de Handboog Schutterij Hilversum.


I mean - what have you got to lose?
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
(Life of Brian)
Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 3d wedstrijden

Bericht door Arne »

Ik doe incidenteel mee met 3D wedstrijden. Ik gebruik daarvoor een traditionele ruiterboog.

Groet,
Arne


laro-jan

Re: 3d wedstrijden

Bericht door laro-jan »

Ben een tijd lid geweest van Ishi all in traditional, daar een paar keer 3d geschoten op hun eigen oefen parcours en veel in Belgie 2d geschoten...wedstrijden heb ik nooit gedaan


Vinfoto
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 nov 2010, 13:28
Contacteer:

Re: 3d wedstrijden

Bericht door Vinfoto »

Ik schiet ongeveer 2 3D wedstrijden per maand (gemiddeld)

Heb een aantal bogen maar ben de laatste tijd vooral aan het trainen met mijn custom made longbow (45# @29")


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: 3d wedstrijden

Bericht door Meatloaf »

wow 2 per maand gemiddeld? is wel erg veel!

ik probeer 1 keer per maand als de mogelijkheid er is, maar te veel word het ook neit echt leuk. afgelopen weken waren er 6 achter elkaar, heb er maar 2 geschoten(appeltoernooi en someren), hou nog een beetje van mn vrije tijd :p
maar wij schieten dan ook in clubverband(meestal 10 tot 20 mensen per wedstrijd), zijn weinig mensen die alleen gaan.


Plaats reactie