Fur tracers

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

3D schieters zullen het vast wel herkennen, lekker ver doel(40, 50 of verder) lekker door de schaduw heen. op een gegeven moment hoor je de plok, of niet, maar je hebt totaal geen idee waar je pijl is geland...
(voor het zoeken heb ik nog een ander ding ooit gemaakt  ;D)

nu zat ik op google wat te zoeken, en ik kwam op Fur Tracers. in feite stukjes konijnenhuid met haar, welke je achterop de pijl plakt.  lekker in een fel kleurtje zodat je hem makkelijk ziet staan. vliegt hij door de schaduw moet je hem ook nog eens goed kunnen volgen! (momenteel mijn theorie, hoop het in bergeijk uit te proberen !)

anyway, ik heb een zakje gekocht in de kleur Chartreuse, koste me bij elkaar 5 euro(met verzend), dag later kwam hij binnen.
direct begonnen met kijken hoe ik die rothaartjes er nu lekker op krijgt  :P heb nu 2 pijlen, en het ziet er zo ong uit

met telefoon genomen, zal kijken of ik morgen betere foto's kan maken
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

het zijn 4 strips van ongeveer 2 a 3 mm dik, en iets van 20 cm lang. foto's zijn wat onduidelijk maar ik denk dat het idee wel enigsinds duidelijk is.

ik heb vandaag in de schemer 1 normale pijl en 1 pijl met haar buiten in de tuin gegooid(niet geschoten), en ik kon duidelijk het haar zien, de andere pijl had ik een zaklamp voor nodig :P

de uiteindelijke test zal bij Bergeijk zijn, om te kijken of dit bontje ook de prestatie van mn pijlen verbeterd(slechter kan niet  :-X )


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Fur tracers

Bericht door J@siu »

Hey hey ...
interessant met die gekleurde veertjes ... ben ook benieuwd ... 
waar en wanneer is het in Bergeijk te doen ... ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

volgend weekend, vlakbij camping De Paal (uitnodiging http://www.boogwereld.nl/wp-content/themes/adventure-journal/pdf/4de-animal-bergeijk.pdf )

net even in de achtertuin geschoten en ze blijven zitten :D (jaja, altijd van belang :P ), en nog geen vreemde capriolen gezien. ze zijn wel duidelijk te zien naast normale pijlen.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Fur tracers

Bericht door J@siu »

Heb de uitnodiging gezien en gelezen ..
beloof nog niks  ;-), maar miss. kom ik eens kijken , ben jij er allebei de dagen  8-)??


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

ben er enkel op zondag, met man of 15 tot 20 van onze club denk ik


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2012, 22:30
Locatie: Oost-Zeeland

Re: Fur tracers

Bericht door Niels »

Leuk hoor, die fur tracers.
Ik hoop ook in Bergeijk te zijn, maar dan alleen zaterdags, dus ik kom je niet tegen.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Fur tracers

Bericht door J@siu »

[quote="Meatloaf"]
ben er enkel op zondag, met man of 15 tot 20 van onze club denk ik
[/quote]

Kan nog niks beloven , maar wie weet ??  je zie me wel verschijnen ...of nie haha..
ts vlak bij Eindhoven ... daarom ,  ;-)en ik weet de agenda niet van Mira  dus ...


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

jammer niels, misschien bij een andere wedstrijd(volgende voor mij is zaterdag van lelystad)

wie weet Jan, lijkt me leuk ;)


net bij iemand in de achtertuin op 15 en 25 meter kunnen schieten. je ziet ze zeker goed staan in het doel, en als ze het gras induiken kan je ze ook nog redelijk goed zien. een langere vlucht volgen is nog steeds afwachten :p


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

zo net terug, was weer een leuke wedstrijd! :) 207 punten gescoord, op een max van 660. ongeveer gemiddeld voor mijn doen :p

over de fur tracers, ik vond ze helemaal geweldig. je ziet ze geweldig in het doel staan, en als je mist steken ze tegen elk donker oppervlak goed af.
het zien vliegen liet ietswat de wensen over maar ze reduceren het effect van een losfout ook enigsinds. je gaat er dus constanter van schieten(ik in ieder geval :D)
Afbeelding
nou, issie duidelijk of niet :p

kortom, voor mij is het een geslaagt experiment. ik ga maar eens meer pijlen voorzien van een bontjasje. had er nu maar 4 mee(1 kwijtgeraakt, was terug gevonden en was helemaal bedolven door aarde) en ze zitten er allemaal nog goed op vast.


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2012, 22:30
Locatie: Oost-Zeeland

Re: Fur tracers

Bericht door Niels »

Het was inderdaad een leuke wedstrijd. Goed om te horen dat je fur tracers ook werkten.  Ik had 242 punten. 2 eerste kills. Was heel tevreden.


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Fur tracers

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="Meatloaf"]

kortom, voor mij is het een geslaagt experiment. ik ga maar eens meer pijlen voorzien van een bontjasje. had er nu maar 4 mee(1 kwijtgeraakt, was terug gevonden en was helemaal bedolven door aarde) en ze zitten er allemaal nog goed op vast.
[/quote]

Knuffel pijlen  ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
klimdennis
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 sep 2014, 14:07

Re: Fur tracers

Bericht door klimdennis »

bedankt voor het idee! beter laat dan nooit


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

inmiddels gebruik ik ze niet meer, fluoriserend groene nokjes vallen net zo hard op, en leveren iets minder goede richtpunten op voor de rest ;)


klimdennis
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 sep 2014, 14:07

Re: Fur tracers

Bericht door klimdennis »

hahahah ok helpt dat ook overdag? En is het alleen om te kijken waar je pijl "inslaat" als je het doel hebt gemist? Wij schoten pas op een kampeerplek maar raakten wel 20 doe het zelf pijlen kwijt in het hoge gras, echt bizar hoe die dingen verdwijnen.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Fur tracers

Bericht door Meatloaf »

er hoeft maar iets licht op te vallen en ik zie een helder geelgroen puntje.
(hoog) gras is gemeen spul, vanaf 5 cm kruipt je pijl eronder en vouwt het gras zich eroverheen, waardoor je geen veer meer ziet vaak in zulke gevallen hebben er maar een paar dingen nut.... metertje visdraad eraan knopen, metaaldetector en platbranden dat gras :D
beste is om te kijken waar die inslaat, en voorzichtig te lopen..


Plaats reactie