Instinctief schieten

Maken van bogen en pijlen, schutterstechnieken, ervaringen
ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

Ja lol er aan hebben, dat is belangrijk , net als op zeevissen met de kayak, soms vang je niks maar wel van een middag op zee genoten.

Als ik soms door een bosje loop en op wat boomstronken schiet, en er zitten een paar mooie hits bij na een middag schieten, ben ik al blij.

Voor de rest elke dag wat schoten doen, en wat spieren opbouwen, lekker bezig zijn.

b.t.w. bogen heb ik al genoeg, stuk of 7 geloof ik , dus maar niks meer kopen, o ja er is nog een 3 delig longbow onderweg dus 8 stuks :-(


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Instinctief schieten

Bericht door Meatloaf »

Mero, je bent niet verplicht om instinctief te schieten met longbow/flatbows, daarmee kun je ook uitstekend over de pijl kijken ;)

damn ewoodie, 8? :o  welke?!

we zijn inderdaad apart, we genieten van de meest basale dingen zoals het doel raken :D laatst op een wedstrijd stel compoundschutters gehoord die hadden "gemist" met 2 cm, zaten niet in de kill. ik was allang blij dat ik het beest had :p


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

2 stuks taxus selfwood, eentje met een polyester backing ( beetje vloeken in de kerk). zelfbouw
longbow groenhart met essen. 40# zelfbouw
Rolan snake van 26#
onderstaand allemaal LH
Ragim wolf fiber longbow 25#
Viper fiber longbow 35#
recurve 3 delig  40#
flatbow Samick Verna 40# ( mijn lieveling )
Hoyt huntmaster 3 delig recurve  45# 26 ( jaar oud)
Martin longbow 50# (26 jaar oud)
en nog een LONGBOW / FLATBOW 3 delig  38# is onderweg uit Litouwen.

oei.  11 stuks :o  maar verspreid over schuur, huis, auto, en uitleen valt het niet op. ;-)

Ik oefenen doe ik met de 25# longbow in schuur / tuin.

In een prive bosje doe ik  stump schooting met de Samick Verna,
met gold tip traditional pijlen, met  Swicky judo points, of rubberen blunts.


O ja @Meatloaf  aim small,  miss all  , grapje of....? :-[

fotootje  van de zelfbouw, sorry analoge foto van 26 jaar terug.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ewoodie op 11 mar 2015, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Instinctief schieten

Bericht door Meatloaf »

mooie verzameling! ben benieuwd naar die litouwse boog ;) eventueel nieuw topic voor aanmaken?
zelf een samick slb 69" 42@28, en een falco spirit carbon 68" 37@28.


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

nou ik kan kort zijn over die boog uit litouwen,

hij is gebroken, vanmiddag ik helemaal blij, oei wel een klein pakket.

Snel uitpakken, smalle werparmen eumm, middenstuk he' ? voor een kind? erg klein greepje.

Nou je maar in elkaar  schroeven, boutjes netjes vast niet te, pees er op, en even voorzichtig opspannen voor de spiegel, bij 25"

KRAK  werparm kapot bij de overgang naar  het middenstuk,  >:(  >:D balen, nou ja maar eens kijken wat de maker er van zegt.

Gelukkig heb ik nog meer bogen  :-)


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

Nou de bogen maken zou een nieuwe boog gaan maken, ik heb wel gevraagd of die wat groter mag, ( volgens mij hebben ze daar trollen handen.)
Ook de " hardware" bouten en bussen om de werparmen vast te zetten maak ik zelf wel van goede M8 inbussen met steunbussen tegen de afschuif krachten in de werparmen.

Vanmiddag wel lekker wezen stump ( stronk ) schieten, sommige schoten gaan echt mooi!

Afbeelding


Gebruikersavatar
Merovinger
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 feb 2015, 11:47
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Instinctief schieten

Bericht door Merovinger »

Persoonlijk zou ik deze stump vanwege het woonhuis op de achtergrond nooit als doel hebben gezien, want een misser op de rand van de stump stuurt je pijl in een hoge baan richting bewoning. Of je moet er zelf wonen :-) ....


Met vrolijke groet,

Robert Wimmers
Voorzitter Archeologie Beleven!
Dieren, Gelderland
http://www.archeologiebeleven.nl/erve-eme/
ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

Ja lijkt op de foto dichtbij maar zit nog een dikke sloot en weg tussen, ca. 100 meter dus valt wel mee,
ik schiet ook met Zwickey judopoints met van die veertjes er aan, als die een takje raken maken ze een hoek en is de snelheid er al aardig uit.
maar je hebt wel een punt, volgende keer andere kant op schieten, stronken zat.

Maar ja, focus, focus, focus, 100% op de stronk :-) zag voor de rest niks meer  :-\
Laatst gewijzigd door ewoodie op 15 mar 2015, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Instinctief schieten

Bericht door Meatloaf »

balen van die nieuwe boog ewoodie!

zolang het veilig gebeurd zal het wel goed komen met dat stumpen ;) mits je toestemming hebt altans, anders mag het niet :(

focus, daar draait het allemaal om.... en niet nadenken! ga je nadenken is je schot gedoemd te mislukken


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

@ meatloaf 

mits je toestemming hebt altans, anders mag het niet :(

Ja hoe zit dat eigenlijk mag je zomaar ergens gaan schieten als je het veilig doet?

Waar ik schoot was een privé bosje, als vakantiehuis niet verhuurd is,
mag ik er rondlopen met boog of buks.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Instinctief schieten

Bericht door Meatloaf »

mag officieel alleen ergens schieten als je toestemming hebt van de landeigenaar. zijn zat mensen die het gewoon doen natuurlijk ;) heb hier wel eens de lokale boswachter gepolst via mn broertje, en toen kwamen de woorden strafblad en stropen al heel snel om het hoekje kijken.

en veiligheid is zowiezo iets waar je altijd ten alle tijde voor moet zorgen in mijn ogen ;) nooit schieten als de mogelijkheid bestaat dat een afketser schade kan doen aan andermans eigendommen. en zelfs de beste krijgen wel eens afketsers


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

Okay goed om te weten, heb gelukkig een paar plekjes waar ik kan schieten,
ook bij een boer die in een schuur een muur van strobalen heeft van 20m breed en 8 meter hoog,
maar wel oppassen waar de balen tegen elkaar zitten, ben je zo een pijl tussen kwijt.

Toch ook eens proberen, een plastic flesje aan een touwtje heen en weer te laten zwaaien,
en dan raak te schieten ;D kan je mooi doen voor die grote strobalen a. 400 kg.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Instinctief schieten

Bericht door Meatloaf »

jaloers! ik moet het doen met mn kamer(4m) en achtertuin(10m) :(

flesje schieten is uitdagend ;) heb al moeite met een stilstaande, bewegende zal m nog niet worden :P


ewoodie
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 feb 2015, 17:24

Re: Instinctief schieten

Bericht door ewoodie »

Het schijnt dat je schietkunst er op voor statische doelen er op vooruit gaat,
als je ook op bewegende doelen schiet, daar ben je natuurlijk helemaal op gefocust als iets beweegt.

Meatloaf mocht je in ZLD ( Walcheren) op vakantie zijn of zo,  ben je altijd welkom om ergens te gaan schieten.


Plaats reactie