klaaghoekje?

Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

klaaghoekje?

Bericht door janvanloon »

Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen ::)

Vraagje, Als ik aangeef " markeer forums als gelezen " heb ik na een week weer een lijst staan vol oude berichten... Kan dan niet veranderd worden zodat je klikt: gelezen en ze komen niet meer terug ^-^

Valt het op dat vele mensen niet actief meer zijn ( ten opzichten van het oude forum )?

Ook de uitstraling is er niet... Ik persoonlijk vind het zo wat steriel nog ^-^

mijn gedacht he ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door Dabberty »

Volgens mij bij de laatste overgang waar iedereen zijn paswoord moest resetten, zijn velen afgehaakt, waarschijnlijk omdat ze het niet snapten wat er nodig was.
Het is idd erg kalm geworden.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: klaaghoekje?

Bericht door MichelVH »

@janvanloon ik ben het op al je punten met je eens, behalve dat "gelezen berichten" dingetje. Ik ben naar alle (sub)fora geweest en heb ze allemaal als "gelezen" gemarkeerd. Nu zie ik alleen de écht ongelezen berichten


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Het is inderdaad rustig op het forum, het kan aan de nieuwe omgeving liggen. Maar je moet denk ik ook geen andere oorzaken uitsluiten. Ik betrap zo ook wel op mezelf. Dat ik soms even andere zaken aan mijn hoofd heb. En datvik een poos niet op het forum ben, of ik lees wel heel veel, maar zeg het weinig.

Over het "gelezen" puntje, heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door oud deelnemer 4 »

ik heb geen idee of het rustiger is geworden op het forum als voorheen.... voor mij in ieder geval wel, ik lees wel maar er zijn nu eenmaal weinig onderwerpen actief die mij interesseren of waar ik wat mee kan. bovendien ben ik de laatste tijd erg druk met andere bushcraft gerelateerde zaken. ik kan mijn tijd maar voor een ding tegelijk benutten.

zodra een topic weer een nieuw commentaar krijgt komt ie natuurlijk weer terug op de lijst van ongelezen te staan.
ik zou het wel fijn vinden als je bijvoorbeeld bepaalde topics gewoon kon uitzetten zodat je daar niets van te zien krijgt.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Dit is ook wel mogelijk door op het sleuteltje (naast de knop "plaats reactie") te klikken en kiezen voor "Uitschrijven onderwerp".

Of je het standaard echt uit kan zetten weet ik niet.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: klaaghoekje?

Bericht door Tim »

Tsja,

Het is ook winter. Niemand durft naar buiten te gaan ^-^

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door jenniskens »

teveel beterweten met knip en plakwerk denk ik.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Carpy schreef:Tsja,

Het is ook winter. Niemand durft naar buiten te gaan ^-^

Carpy

Zou zeker kunnen, maar aan de andere kan, winter heeft ook wel wat, vooral als je niet ziekjes bent (hint naar mij ;-) ).


Afbeelding
Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re: klaaghoekje?

Bericht door Ex Bushcraft NL »

Het was mij zelf ook opgevallen.
Ik verdenk iets anders ervan dat het rustig is op het forum en daar doet een ieder aan mee met een fb account.
Er zijn steeds meer groepen gekomen op facebook die geheel of zijdelings Bushcraft bedienen.
Ook zie ik daar een bepaalde situatie ontstaan dat daar heel wat mensen actief zijn die alles denken te weten en dat dannook ventileren naar anderen.
Het facebook werkt dan ook vele malen sneller, omdat er veel meer deelnemers zijn dan op een lokaal forum.
Ik zou dan aan jullie willen verzoeken, op de pagina's waar je op fb wat mee doet, maak dan ook reclame voor het forum.
Uiteindelijk is een forum een vergaarbak waar je alles later kan terug zoeken. Ga dat maar eens proberen op fb.

Lars


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Dat zou zeker ook mee te maken kunnen hebben, en ja reclame maken, is dan altijd goed.

Ik heb op dit moment effe geen ideeën. Maar misschien is ook goed om te kijken, wat een forum als dit even meer te bieden heeft dan Facebook.

En daar op in te spelen.


Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door Jennekes »

Door de wisselingen van fora en het wijzigen van het wachtwoord, zijn er wellicht wat afgehaakt. Maar de echte die-hards zijn er toch nog? Die weten altijd wel weer de weg te vinden in de wildernis. De echte survivers passen zich wel weer aan, dat doen we buiten ook toch?
Overigens heb ik zelf niet het gevoel dat het rustiger is geworden. phpBB kan overigens statistieken bijhouden (linksonder op de hoofdpagina bijvoorbeeld). Misschien dat een moderator met voldoende rechten kan achterhalen hoeveel berichten er de afgelopen maanden zijn gepost en of dat beduidend minder is dan voorgaande maanden, of tov vorig jaar.


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Lijkt mij echt sterk dat veel mensen af haken vanwege dat ze even een nieuw wachtwoord aan moeten maken.

Maar ja kan het natuurlijk ook werr niet uitsluiten dat het zo is.

Maar verder is het ook niet meteen een tamp denk ik.
Die-hards zullen zeker zijn. En zullen er zeker er wat van maken.


Afbeelding
Salmo Trutta
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 jun 2014, 19:45
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door Salmo Trutta »

Op alle fora waar ik op zit (of ben geweest) is er altijd een kern van mensen die actief zijn. Op zich niets mis mee, want dat zijn de mensen die de motor van het forum zijn. Daar waar veel buiten dingen gebeuren zie ik vaak een dip vanaf de feestdagen (o.a. vliegvisforum) en het trekt weer aan zodra er weer meer activiteiten buiten gebeuren.

Denk dat Lars ook wel een punt heeft m.b.t. Facebook en zie ook vaak dezelfde dingen. Te vluchtig, iedereen roeptoetert wat en voor het nazoeken van goed informatie een heel slecht medium. Hier op het forum zit ook nog een soort zelf reinigende werking voor mensen die ... nou ja vul maar in. Op FB is er nauwelijks enige 'controle' en wordt je gelijk afgebrand als je eens commentaar hebt. Op dit forum (en andere) zit toch meer een soort van sociale groep die op een fatsoenlijk manier met elkaar over zaken kan discussiëren... En zo niet is er altijd nog een 'achterwacht' van moderatoren (ben ik heel blij mee ^-^ )....

Wat me wel opvalt is dat er volgens mij een behoorlijk vervuild bestand van leden is. Er zijn natuurlijk altijd lurkers en daar is niets mis mee, maar een forum leeft van bijdragen van de leden.
Als ik nu de ledenlijst open en sorteer op aantal berichten dan bestaat het bestand voor 50% aan mensen die nog nooit iets hebben gepost, dus ook geen introductie. Van de 124 pagina's met leden staan op 67 pagina's leden met 0 berichten. Da's best veel... ::)

Misschien een keer opschonen... dan lijkt het aantal actieve leden plotseling veel groter.... ;D


Afbeelding

Sieger
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: klaaghoekje?

Bericht door lichtje »

Aan de ene kant opschonen van het leden bestand, lijk me ook een goed idee. Maar je moet daar wel mee uitkijken, want je heb ook dus gewoon lezers. Misschien heb je er niet meteen veel aan, maar deze mensen kan je wel eens treffen als er iets georganiseerd word.

Misschien ook dan kijken wanneer hun laatst inlog is geweest, en als dat echt oud is, dan kan je rust stellen dat ze echt niet meer actief zijn.


Afbeelding
Plaats reactie