Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Gebruikersavatar
NvdO
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:32
Contacteer:

Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door NvdO »

Ik wil allereerst zeggen dat mij het oude forum toch veel meer trok.
Hiernaast vind ik het raar dat ik foto's van een mb'tje of 4/5 niet kan uploaden.
Dit is een normaal fotoformaat.

Het zorgt er ook voor dat ik veel minder post.
Als ik bv. een video deel wil ik graag dat mensen snel kunnen zien wat het oplevert om te gaan kijken. bv.
Een instructievideo voor een spanzaag wil ik graag een foto van het eindresultaat toevoegen.

Nu heb ik een schermafbeelding moeten maken van een originele foto om deze op jullie pagina te kunnen zetten..

Ook het showen van mijn shelters doe ik niet meer omdat het gewoon te veel werk is geworden...

Kan dit opgelost worden?

Groetjes


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door MichelVH »

Ik upload altijd eerst op Flickr, dan kopieer ik daar de "share" link van bBCode, en plak die hier. Wat omslachtig, maar op Flickr heb ik alles ook meteen geordend en in de Cloud, ik kan altijd en overal (met verbinding) up- en downloaden van Flickr. Alder heeft in mijn Topic over een ei au bain marie bakken in de billycan geloof ik een instructie geplaatst...


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Alder »

Ja inderdaad, maar het blijft wel zo dat het dus wat meer werk is, en de drempel om iets te delen groter wordt.
Nu maak ik een foto. Deze wordt dan via dropbox (automatisch) op mn pc gezet. Dan moet ik even wachten. Dan upload ik hem naar Flickr. Dan kopieer ik de bbcode naar het forum en zet er een verhaaltje bij.
Voelt een beetje Daft-Punk Technologic

Een goed werkende foto-optie zou dan wel fijn zijn, maar dat moet volgens mij maar net beschikbaar zijn voor dit forumtype, net als de optie om een video in te sluiten.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Waidmann »

Nu weet ik uit eigen ervaring dat hostingruimte nog steeds niet heel erg goedkoop is. Dus ik snap de overweging om een maxium aantal MBs voor foto's in te stellen.

Echter een plugin, die de foto ergens anders hosts maar wel direct op het forum plaatst kan een uitkomst bieden. Als ik me niet vergis had het vorige forum dit ook.


Ron
Berichten: 194
Lid geworden op: 23 sep 2014, 20:26
Locatie: Brabant

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Ron »

Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is !?
maar ik heb al meerdere keren geprobeerd een avatar foto aan mijn profiel toe te voegen maar dat lukt mijn tot nu toe nog steeds niet.
Heeft ook met de grote van de foto te maken naar het schijnt.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Tim »

Hey,

Ik mail de foto's naar mezelf, dan krijg ik de verklein optie ook vanzelf. Omslachting? Nee, anders moet de kabel erin en in ben lui ^-^.

Foto's verkleinen naar 150kb is dan een eitje en veel beter voor het forum en de internet laad tijd.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Dabberty »

Met irvanview (gratis programmaatje) verklein ik alle foto's naar 800x600 formaat wat dan ruim onder de 4 mb is. Maar ik host mijn spul zowieso niet bij een derde partij, daar heb ik mijn eigen servertje voor.


Ron
Berichten: 194
Lid geworden op: 23 sep 2014, 20:26
Locatie: Brabant

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Ron »

Goed idee Tim !! maar ik gebruik Mijn iPhone met Fotostream naar mijn iPad dan krijg je die optie niet maar is wel mogelijk zo.
En Debberty dit programma werkt helaas niet op de iPad.


massis
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:03

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door massis »

NvdO schreef:Ik wil allereerst zeggen dat mij het oude forum toch veel meer trok.
Hiernaast vind ik het raar dat ik foto's van een mb'tje of 4/5 niet kan uploaden.
Dit is een normaal fotoformaat.

Het zorgt er ook voor dat ik veel minder post.
Als ik bv. een video deel wil ik graag dat mensen snel kunnen zien wat het oplevert om te gaan kijken. bv.
Een instructievideo voor een spanzaag wil ik graag een foto van het eindresultaat toevoegen.

Nu heb ik een schermafbeelding moeten maken van een originele foto om deze op jullie pagina te kunnen zetten..

Ook het showen van mijn shelters doe ik niet meer omdat het gewoon te veel werk is geworden...

Kan dit opgelost worden?

Groetjes
Eerlijk gezegd moet ik toch aangeven dat dit een gebruikersprobleem is. Het is tegenwoordig op bijna geen enkel forum toegelaten om bestanden over 2 of 3MB te uploaden, wat ook niet meer dan normaal is. Je moet er even bij stilstaan dat elke foto die jij upload naar het forum, daar tot het einde der dagen moet blijven staan.

Aan 5MB per foto gaat dat héél snel oplopen tot een opslagprobleem op de server, wat dit forum en vele anderen echt handen vol geld zou kosten.
Bovendien heeft er niemand behoefte aan jouw foto in 4000x3000 pixels, 800x600 zal voor 99% van het online gebruik volstaan, neem nog 1600x1200.
Bovendien zou je foto in 4000x3000 pixels groot de layout van het forum grondig verstoren.

Oplossingen hiervoor zijn er legio, maar even voor jou de gemakkelijkste op een rijtje:
1) open je foto met paint klik even op "resize" en zet hem op 50% hoogte en breedte en sla hem ergens op. Je foto is nu half zo groot qua afmetingen en ook qua bestandsgrootte

2) download FotoSizer. Een gratis tooltje waar je al je foto's tegelijk mee kan verkleinen naar gewenste resolutie of gewoon de kwaliteit lichtjes comprimeren. Hiermee maak je probleemloos van een 5MB foto een 500kb foto zonder dat iemand het verschil gaat zien hier.
http://www.fotosizer.com/

3) upload je foto's via http://postimage.org/ , stel daar het formaat in op 800x600 en vervolgens komt er een lijstje links uit die je kan kopiëren, meteen in IMG-tags voor gebruik op het forum

Aan de beheerders van het forum: er bestaat ook een phpBB plugin van postimage, die gebruik ik als beheerder ook op een ander forum (met aardig wat digibeten) . Deze voegt bij het posten van je bericht een linkje toe met "voeg afbeelding toe aan post". Daar kan je gewoon je foto selecteren en op upload klikken, waarna hij meteen zelf de thumbnail in klikbare vorm (link naar full size) aan je bericht toevoegt. Dit is voor de gebruikers het minste werk.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door ger010 »

NvdO schreef:Ik wil allereerst zeggen dat mij het oude forum toch veel meer trok.
Hiernaast vind ik het raar dat ik foto's van een mb'tje of 4/5 niet kan uploaden.
Dit is een normaal fotoformaat.

Het zorgt er ook voor dat ik veel minder post.
Als ik bv. een video deel wil ik graag dat mensen snel kunnen zien wat het oplevert om te gaan kijken. bv.
Een instructievideo voor een spanzaag wil ik graag een foto van het eindresultaat toevoegen.

Nu heb ik een schermafbeelding moeten maken van een originele foto om deze op jullie pagina te kunnen zetten..

Ook het showen van mijn shelters doe ik niet meer omdat het gewoon te veel werk is geworden...

Kan dit opgelost worden?

Groetjes
Tja wat is normaal dat blijft een lastige, zelf zit ik op verschillende forums
en een limiet mbt. het aantal mb's per post is daar weer heel normaal.
Zelfs op foto forums waar het juist om de kwaliteit van de foto gaat.

Maar goed wij zijn niet normaal ;-) en derhalve heb ik de vrijheid genomen
om de maximum cap er af te halen. Wel is er een maximaal aantal foto's van 10
(dit was 5) per post.

Het is voor nu een test we gaan zien wat dit doet voor het mb verbruik van het forum.
en de snelheid, kan me voorstellen dat hoe groter de foto het langer zal duren voor
hij "zichtbaar" is op het forum.

Mbt. de kosten kom ik er met Lars wel uit ;D

YouTube embed is ook klaar zie andere post hierover.


Afbeelding
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door ger010 »

Ron schreef:Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is !?
maar ik heb al meerdere keren geprobeerd een avatar foto aan mijn profiel toe te voegen maar dat lukt mijn tot nu toe nog steeds niet.
Heeft ook met de grote van de foto te maken naar het schijnt.
Er is een maximale grote voor een avatar, zo niet dan zou de hele layout van het forum in de problemen kunnen komen.
Mocht je er niet uit komen pm me dan je avatar dan zal ik kijken wat ik kan doen.

Veel is mogelijk met een avatar, zie mijn gifje ^-^


Afbeelding
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door CommonZense »

Goeie upgrade. Met de selfie camera foto's posten was niet ideaal! Top.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Tim »

We zijn een test begonnen op het forum,vanaf heden is er geen maximum mb limiet mbt. het posten van foto's.
Wel is er een limiet aan het aantal foto's per post deze is nu op 5 gezet.
Het mod-team
Dit vind ik nu weer jammer. Ik heb liever 15 foto's van een tripje dan 5 grote van iemand die niet wil resizen. Buiten de buitensporige data kosten, komt er nog bij dat die mega foto's slecht laden op mobiele apparatuur.

Maar om een ieder (dus ook de financier van het forum) ter wille te zijn kun je nu een abonnement afsluiten ^-^

Abonnement A) Alle functionaliteit van het forum, tot 250kb per foto is het plaatsen gratis
Abonnement B) Alle functionaliteit van het forum, onbeperkt uploaden voor slechts €9,99 per maand per gebruiker.

Deze is 5MB
dus.jpg
dus.jpg (5.06 MiB) 6257 keer bekeken
Deze 196kb
dus2.jpg
dus2.jpg (192.96 KiB) 6257 keer bekeken
Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door ger010 »

Foto limiet staat op 10 mocht dit echt te weinig zijn
kunnen we het eventueel aanpassen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Foto's uploaden gaat niet door veel te lage maximum grote van foto's

Bericht door Dabberty »

Op deze manier worden er op sommige fora films verspreid, door ze te renamen naar .jpg, en de ander kan hem zo downloaden :-)
Geen limiet voor grote is een gevaarlijk iets...


Plaats reactie