Evaluatie uitdaging 2017

Plaats reactie
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Evaluatie uitdaging 2017

Bericht door Roely »

Uitdaging 2017

De lat knalde meteen al flink omhoog, met de inzendingen van die waanzinnige filmpjes.
Het mes van de kringloop werd zo meteen een echte uitdaging voor de deelnemers.
Hoewel het iets kinderlijks eenvoudig kon zijn.

Als kind heb ik al heel wat bestek om getoverd in dolken, en schoenmakers messen in werpmessen, bij mijn opa in de schoenmakers werkplaats en bij mijn vader in de schuur achter de slijpmachine. Op zich zou er dus met een half uurtje slijpen en schuren aan de opdracht voldaan kunnen zijn. ware het niet dat Dabberty meteen zo'n tof mes in zou zenden.
Jammer dat ik niet net als bij forged in fire van te voren bepaald had , dat deze messen bij de organisatie ingeleverd dienden te worden ;D ( gemiste kans :'( ).

Met de lucifers had ik jullie een beetje op het verkeerde been gezet, door er na verhouding zoveel rode fosfor bij te voegen >:D .
en ik had gehoopt dat Google niet zo'n waardeloze zoekmachine zou zijn! ( omdat ik zelf vaak chemie gerelateerd zoek, krijg ik bij de zoekopdracht 'lucifer' zelf wel meteen allerlei hits met achtergrond informatie en syntheses van de strijk kop).
Kijk de fosfor zit normaal op het strijkvlak van het doosje safety matches.
Zo had je eigenlijk zelf kunnen beredeneren, dat je daarvan echt super weinig diende te gebruiken. Anderzijds hadden we dan niet zo'n spectaculaire filmpjes gehad ^-^ . Dat er een bindmiddel of een gom aan toegevoegd kon worden was vrij snel duidelijk. Niemand had echter doordat ze dit met hun fatwood al in handen hadden. (fatwood --> Hars -->bindmiddel--> brandstof ).

Al met al vond ik het zelf een leuke uitdaging, jammer van de weinig animo er rond omheen. Maar ik blijf erbij dat dit ook door de nieuwe layout van het forum komt. Ik heb zelf super genoten van de inzendingen, echt gaaf om te zien. Ik lag helemaal krom van het lachen bij de inzendingen van de lucifers en was erg geboeid door de Propolis in Tim zijn drankje.


Deelnemers Bedankt !
Roely


JohnVonSchutz
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 apr 2013, 10:00
Locatie: Mijdrecht

Re: Evaluatie uitdaging 2017

Bericht door JohnVonSchutz »

Inderdaad jammer dat er niet meer deelnemers waren maar gewoon doorgaan met de uitdagingen. Volgend jaar doe ik zeker vaker mee.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Evaluatie uitdaging 2017

Bericht door Dabberty »

Thanks Roely voor het organiseren, het was weer leuk om mezelf te testen.


Plaats reactie

Terug naar “Uitdaging 2017 : Bushcraft vaardigheden”