2019 €10 aliexpress uitdaging !

Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

Hee Jan,
De regels bepalen we samen.
Het lijkt mij gepast als iemand fysiek een bepaalde beperking heeft, dat we een toegevoegde item toestaan.
Het zou echt heel jammer zijn en een groot gemis, als jij niet mee zou kunnen doen.

Bovenal de opdracht is gericht op items van aliexpress en supermarkt. Daarmee moet je de day hike of overnachting mee doorkomen. Minstens, Vuur, een maaltijd bereiden en een shelter bouwen tbv een overnachting.

Dus Jan, jij mag je thermarest leggen in je aliexpress bushcraft shelter wat mij betreft. Ik neem aan dat alle anderen wel iets van een comfortabele slaap plek zelf gaan creëeren, en verder ook geen bezwaar hebben op deze uitzondering.

@koen jouw aanbiedingen worden steeds mooier.
Maar ik hoop, dat je het er met mij eens bent, dat er met de aanbiedingen uit jouw winkel er geen sprake meer is van een uitdaging. Dat wordt hartstikke luxe camperen joh.

@ Rik, ik ken jou nog niet maar mag je nu al graag.
Super tof dat je ook mee doet.

@dabberty, zoals altijd, goed bezig man !!
Jouw positieve en energieke input altijd, is ergens jaloersmakend gewoon.. Top !


RikSchouwenberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2019, 20:33

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door RikSchouwenberg »

Dankjewel Roely. Ik heb de bushcraft groep op fb altijd vanaf de achtergrond gevolgd omdat het me wel interesseert. Maar toen ik van deze challenge las kreeg ik spontaan zin om er aan deel te nemen. Nu nog even geduld tot alle spulletjes er zijn en dan ga ik mijn best doen om zo goed mogelijk te gedijen en een leuk verslag van deze uitdaging af te leveren. Mvg Rik Schouwenberg


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door janvanloon »

Bestelling geplaatst >:D >:D


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Dabberty »

Mooi dat je mee doet jan !
En ik heb weer 2 pakjes binnen, dus een totaal van 3 nu. Nog 2 andere afwachten :-)


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

Jawel, ik heb ook al 1 pakketje binnen. ^-^
Beschrijving op het pakketje klopt ook nog eens een keer, dus weet wat erin zit ook.. Heb ook al stiekem gevoeld >:D


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

2e binnen.. :-)


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door janvanloon »

het laatste is de maandag verstuurd, benieuwt naar iedereen zijn keuze :)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

Jazeker ik ben ook heel benieuwd naar wat anderen gevonden hebben. Maar tevens ook hoe mijn eigen keuze uit gaat vallen :-)
En ik voel me net een klein jong.. Heb de pakketjes maar weggestopt, ik wil ze zo graag al open maken ;D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Dabberty »

Ben teleur gesteld met een al, na het voelen van het pakje bleek dat chinezen met ‘blade length 13cm’ het hele mes bedoelen, en niet het ‘blade’ aka mesblad alleen bedoelen :-) Het wordt een echte uitdaging nu :-)


RikSchouwenberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2019, 20:33

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door RikSchouwenberg »

Hier ook zojuist het eerste pakje mogen ontvangen. Was zelfs sneller dan de verwachte bezorgdatum. Het pakje voelde trouwens wel aan alsof er niets in zat. Maar we gaan het wel zien als het zover is . Vind het wel erg leuk om zo al naar de challenge toe te leven. Ik kijk er naar uit om er daadwerkelijk aan te beginnen. Gr


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

Ha die dabberty, het zal vast niet zo erg zijn met je mes als die survival camp knives die ik toen besteld had. Wat miniatuur bleek te zijn ;D

Ik heb ook al een paar keer wakker gelegen, maar niet om het mes. In die andere uitdaging heb ik al een keer een hamer uit een grote blok beuken gehaald met een formaat schil mesje ;D dit koste gewoon een volle werkdag. En dat is ook mooi weer in deze uitdaging, de tijd plan je zelf in.

Ik denk dat we allemaal wel een flinke uitdaging hebben aan bepaalde onderdelen van deze challenge. Daarom heb ik er ook zoveel zin in.

BTW er verschenen weer een paar nieuwe filmpjes op YouTube van vergelijkbare uitdagingen. Gezien het percentage valsspelers, blijkt het in de praktijk toch voor iedereen een grotere uitdaging dan men vooraf dacht ;D ;D ;D
Mischien wordt het afzien, maar gegarandeerd wordt het een geweldige dag.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

Zijn jullie in gedachten er ook al mee gestart, ik heb al 10 keer een hele strategie bedacht van hoe ik het aan ga pakken. Ik vroeg me af, of jullie daar ook last van hebben >:D .

Het gekke is dat ik al heel vaak zonder gear in de bossen heb overnacht, maar ja wel altijd met een waanzinnig mes en een aansteker. Om de een of andere reden lijkt dat al mijn kracht, energie en creativiteit bepaald werd door mijn (zelfgemaakte) mes.

Mischien meteen een idee voor een nieuwe uitdaging, een overnachting zonder meegebracht mes 8-)


RikSchouwenberg
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jan 2019, 20:33

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door RikSchouwenberg »

Ben er in gedachten al mee gestart toen ik van deze uitdaging las.En mijn plan is eigenlijk onveranderd gebleven. Maar de hele challenge valt of staat met een aankrijgen van een vuur. In de dollar store challenge kunnen ze nog allemaal een aansteker of lucifers kopen maar dat zat er bij alieexpres niet in . Vandaar dat ik heb besloten om met de vuurboog aan de slag te gaan .Maar ik moet eerst nog eens heel veel daar mee gaan oefenen. Met het budget wel de even nodige spullen kunnen halen om me kostelijk te kunnen amuseren. Gaat dus absoluut geen afzien worden.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Alder »

Misschien niet relevant voor de uitdaging van Alieexpress, maar als je gewoon nog eens firesteels wilt bestellen vanuit china kan dat nog wel bij gearbest, ik heb er bijvoorbeeld een aantal van deze: https://www.gearbest.com/fire-starter/pp_273310.html


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Dabberty »

Alle pakjes zijn binnen nu!


Plaats reactie

Terug naar “Uitdaging 2019 : €10 aliexpress uitdaging !”