2019 €10 aliexpress uitdaging !

Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Martin Outdoors »

Ik pas, ondanks dat ik het een leuke challenge vind en zeker waardeer .Ik wacht op een challenge waar ik wat mee kan of ik gooi er een keer er eentje in. Ik heb wel wat alie spul maar das al boven de 10 euro besteld door Tim toendertijd bij alie hehe . Ik heb al zoveel budget zooi ik ga niet meer meuk kopen , oh ik kan dat niet eens ik heb geen PayPal of creditcard uit zelf bescherming ;D .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Tim »

Same here.

Maar ik kijk graag.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

PayPal creditcard??? Gewoon betalen met ideal, en gooi het materiaal gewoon weg na afloop. Of als het functioneel is maak er een kleine blij mee... Toch
De Kids uit je buurt of van je vrienden en kennissen, zijn waarschijnlijk hartstikke blij met jouw oude meuk.

Ik koop om de paar weken een rol vuilniszakken, als je dat concept bekijkt. Koop je dat ook alleen maar om weer weg te gooien. Nu mag je er nog leuk mee op pad!

Gisteren bakje koffie op de kerstmarkt moest ik ook 18 euro afrekenen.. Koffie was niet te zuipen en mijn appelbol smaakte raar. Moet ik mezelf dan ook gaan bekritiseren ofdat wel een verantwoorde aankoop was. Ikzelf vond het wel een gezellig terrasje, dan is het toch ook goed.

De challenge is gewoon om jullie uit de comfort zone te halen.. Dus op pad zonder rugzak, drie messen een hammock, tarp en een Billy can. Als je dat niet aandurft of kunt, zeg dat dan gewoon. Als je de filmpjes op YouTube bekijkt, blijkt het nog eens een hartstikke leuke en grappige challenge te zijn ook nog.

Velen van jullie, zijn ook heel de essentie van bushcraften verloren. Die denken dat ze pas een echte bushcrafter zijn met een fjalraven broek en jas en voor 1000 euro aan gear aldan niet tweedehands gescoord. Deze challenge is ook goed voor die bewustwording, als je genoeg kennis hebt en handig bent, heb je heel die onzin niet nodig om te schuilen en slapen in de bossen. En blijkt dat een mes van 3 euro net zo functioneel kan zijn als een van 300 euro. Net als dat een goedgeslepen hakbijl van de bouwmarkt In essentie niks onderdoet voor een wetterlings. En ik snap best de meerwaarde van een goed mes of bijl die lang scherp blijft bij een meerdaagse trektocht, maar daar gaat het hier niet om.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Martin Outdoors »

Joh begrijp me niet verkeerd , ik vind het echt een mooie bijdrage . Enne uit mijn comfort zone dat kan bijna niet ik ga regelmatig met een handvol spulletjes een nacht het bos in . Echt minimalistisch en een andere keer met veel :-)

Maare met ideal betalen , kan dat ook ? Ik dacht alleen via andere lijnen , ik ga eens kijken ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Boomknuffelaar »

Martin Outdoors schreef:Joh begrijp me niet verkeerd , ik vind het echt een mooie bijdrage . Enne uit mijn comfort zone dat kan bijna niet ik ga regelmatig met een handvol spulletjes een nacht het bos in . Echt minimalistisch en een andere keer met veel :-)

Maare met ideal betalen , kan dat ook ? Ik dacht alleen via andere lijnen , ik ga eens kijken ;D
Dat ideal linkje zit min of meer beetje verstopt.
Zo proberen ze je met een creditcard te laten betalen omdat ze dat prettige vinden.
De ene keer vind ik het sneller dan de andere keer. Volgens mijn vrouw kun je de ideal indien gevonden als ‘hoofdbetaalmiddel’ instellen, permanent.


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
kwik
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jan 2015, 12:11

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door kwik »

Leuk idee!

Ik ga het volgen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Boomknuffelaar"][quote="Martin Outdoors"]Joh begrijp me niet verkeerd , ik vind het echt een mooie bijdrage . Enne uit mijn comfort zone dat kan bijna niet ik ga regelmatig met een handvol spulletjes een nacht het bos in . Echt minimalistisch en een andere keer met veel :-)

Maare met ideal betalen , kan dat ook ? Ik dacht alleen via andere lijnen , ik ga eens kijken ;D[/quote]
Dat ideal linkje zit min of meer beetje verstopt.
Zo proberen ze je met een creditcard te laten betalen omdat ze dat prettige vinden.
De ene keer vind ik het sneller dan de andere keer. Volgens mijn vrouw kun je de ideal indien gevonden als ‘hoofdbetaalmiddel’ instellen, permanent.[/quote]

Ah ok dank .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door janvanloon »

Niet om te zeiken...
Ik vind het een top challenge...
Maar waarom ga ik een alie hoop kopen wat hier nog ligt?
Ik bedoel: ik doe vaak rommelmarkt en heb al dingen kunnen kopen voor belachelijke prijs.
Dat ligt hier allemaal! maar dat kan ik nu niet gebruiken en zou ik dan nu nieuw moeten aankopen via alie.

Als ik kijk bij action...
een pak vuilzakken, ducktape, koord en een rvs bakje en wat noodles... dan hou ik over.

Ik vind het een leuk idee, het laat zien dat je het ook kunt goedkoop en zonder alle dure meuk!
Maar waarom alleen alie? ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Dabberty »

Waarom alleen alie:
- omdat alie best veel gebruikt wordt door het meerendeel van den hedendaagse bushcrafter
- omdat dat iedereen dezelfde keuze heeft
- met goed zoeken kun je toch nog aardig leuk spul vinden.
- het bedrag is zo laag, dat het eigenlijk niemand in de portemonnee zal treffen.
- het een echte uitdaging is om met ‘onbekend’ spul de opdracht uit te voeren, en dus niet met je vertrouwde spul
- echte bc skills te pas komen als je je materiaal slecht gekozen hebt :-)

En je hoeft natuurlijk niet mee te doen.
Je kan later ook een eigen uitdaging organiseren, met de regels die je zelf kiest.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Dabberty »

Trouwens, ik kom binnenkort ook met een uitdaging :-)


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door janvanloon »

ben super benieuwt :p

Nee maar ik vroeg het omdat ik persoonlijk ebay verkies ;)
ik zit al een uur firesteels te zoeken op alie :o :o :o


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Waidmann »

Die hebben ze daar niet ;)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Dabberty »

Klopt, om 1 of andere reden zijn firesteels verbant bij alie, heb geprobeerd te googlen waarom dat is, maar zonder succes.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Roely »

Ha die Jan,
Ja bij de action, was het een stuk simpeler en het geen wat men aankoopt een stuk eenzijdiger inderdaad.
Ali was de insteek omdat je daar hele gekke dingen kunt kopen. En dus ook meteen een field test hebt voor anderen.
Maar jij aan het zoeken voor een firesteel bij Ali, ben je je ook stiekem aan het oriënteren om mee te doen ;D
(waarom zou jij anders bij je hoop meuk wat je al hebt een goedkope inferieure firesteel willen toevoegen >:D)


Boomknuffelaar
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 nov 2018, 10:08
Locatie: LWD

Re: 2019 €10 aliexpress uitdaging !

Bericht door Boomknuffelaar »

We hadden voor cursisten tientallen firesteels ingekocht op Aliexpress. Deze waren €1.10, de NANO-striker. Echter is dat een uitvinding van EXOTAC!! en deze kosten tegen de €40.-
Dat zullen ze niet leuk gevonden hebben vermoed ik. Zelf zag ik destijds alleen deze nana strikers te koop op Ali. Als dat klopt zal patent de reden zijn geweest. Kon geen ‘orginele’ Ali meer vinden, wel het orgineel.
Afbeelding


”Worrying”, is usin’ your emagination, to create something you don’t want!!
Plaats reactie

Terug naar “Uitdaging 2019 : €10 aliexpress uitdaging !”