Spatel en netting needle

Houtsnijwerken, gebruikte houtsoorten, materialen om mee te bewerken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Spatel en netting needle

Bericht door Sander2000 »

Op het Bushcraft Weekend heb ik een workshop gevolgd bij de mannen van Vers Hout.
Daar heb ik deze spatel en netting needle gemaakt uit wat kersenhout. De spatel heb ik gemaakt met een haalmes en een bijltje. De uitdaging was dus om de afwerking mooi te krijgen met alleen de bijl. Netting needle heb ik wel messen voor gebruikt.

AfbeeldingIMG_5766 by Sander Althuis, on Flickr

AfbeeldingIMG_5767 by Sander Althuis, on Flickr


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Spatel en netting needle

Bericht door b2b »

Altijd leuk en nodigt uit naar meer te maken.
gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Spatel en netting needle

Bericht door CommonZense »

Tof. Zo'n netting needle heb ik enkele weken geleden ook gemaakt. Nog best een gepruts... dus dat ga ik nog eens over doen. Hoe ging dat bij jou, moeilijk of viel het mee?

En dan ook nog effectief een net maken. Ik moet nog eens zien wat voor materiaal daarvoor te gebruiken, om wat te oefenen. Zal de Action worden denk ik ;) .


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Spatel en netting needle

Bericht door madman73 »

Gewoon starten met wat katoendraad oid. Niet te dik.


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Spatel en netting needle

Bericht door Sander2000 »

[quote="CommonZense"]
Tof. Zo'n netting needle heb ik enkele weken geleden ook gemaakt. Nog best een gepruts... dus dat ga ik nog eens over doen. Hoe ging dat bij jou, moeilijk of viel het mee?

En dan ook nog effectief een net maken. Ik moet nog eens zien wat voor materiaal daarvoor te gebruiken, om wat te oefenen. Zal de Action worden denk ik ;) .
[/quote]

Het maken van het gat is inderdaad. Ik ga gewoon wat langzamer bij zulk gepruts, met geduld valt het maken van zon naald wel mee. Ik heb er al een keer eerder een gemaakt, toen heb ik de punt van mn opinel gebroken bij het wrikken tijdens het snijden van het gat...
Ik heb trouwens geen flauw idee hoe ik hiermee nou een net moet maken maar het maken van de netting needles is wel leuk :-)


Plaats reactie