Berken stam

Houtsnijwerken, gebruikte houtsoorten, materialen om mee te bewerken.
Pvt.13
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2016, 18:08

Berken stam

Bericht door Pvt.13 »

Weet iemand hier waar ik in de omgeving van Alkmaar aan een flink stuk berkenstam kan komen? Ik ben van plan er van alles van te maken als kadootjes e.d. dus moet niet al te dun stammetje zijn.

Mvg,

Robin


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Berken stam

Bericht door arjuna »

Goed kijken ,en dan met een motorzaag of bijl je gang gaan ,maar pas op de boswachter

Koen


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Berken stam

Bericht door madman73 »

Of neem eens contact op met het bedrijf wat voor de gemeente de snoeiwerkzaamheden doet. Die gaat later in het jaar weer flink huishouden neem ik aan. Hebben vast een stam voor een ambachtsman over.


Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Berken stam

Bericht door Jennekes »

Goed kijken ,en dan met een motorzaag of bijl je gang gaan ,maar pas op de boswachter
Ik weet niet of het handig is om iemand aan te zetten tot het illegaal kappen van een boom. Hier staan hoge boetes op, zelfs taakstraffen.


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Berken stam

Bericht door arjuna »

Ik weet niet of het handig is om iemand aan te zetten tot het illegaal kappen van een boom. Hier staan hoge boetes op, zelfs taakstraffen.

laten we bij het topic blijven , goed advies die van de groen voorziening .

Koen


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Berken stam

Bericht door MichelVH »

madman73 schreef:Of neem eens contact op met het bedrijf wat voor de gemeente de snoeiwerkzaamheden doet. Die gaat later in het jaar weer flink huishouden neem ik aan. Hebben vast een stam voor een ambachtsman over.
Goede tip! Ik zou dat als eerste proberen, zullen ze vast prima vinden.


Pvt.13
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2016, 18:08

Re: Berken stam

Bericht door Pvt.13 »

Ik zal inderdaad even vragen of de lokale groenvoorziening misschien nog ergens wat stammen heeft binnenkort.

Heb via de bijenlint organisatie hier in Heiloo al redelijk wat contact met het hoofd van de groenvoorziening, dus dat moet geen probleem zijn.

En anders vraag ik mijn buurman, die laad eens per jaar een aanhanger vol met pas gekapt hout uit de buurt, alleen meestal verzaagt en hakt ie aan goort voor de kachel :)

Thanks voor de reacties!


Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: Berken stam

Bericht door Jennekes »

laten we bij het topic blijven
Beste Koen, de groenvoorziening vind ik ook een goed idee. Maar ik blijf erbij dat jouw opmerking niet door de beugel kan en absoluut niet tot dit topic en zelfs dit forum behoort.

Beste moderators, wat vinden jullie daarvan?


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Berken stam

Bericht door arjuna »

voor het gemak wil ik wel even de gedachte achter de zin wel uitleggen en dan kunnen de Moderators op jou verzoek in gaan of er niks mee doen


Goed kijken , goed kijken kan nooit kwaad er wordt regelmatig een berk omgezaagd, en je ziet nog een wat

,en dan met een motorzaag of bijl je gang gaan, dit is een opmerking die een advies geeft hoe je de gevonden en pas gezaagde berk zou kunnen
verwerken


maar pas op de boswachter, dit is een verwijzing naar gezond verstand en een waarschuwing . je doet iets wat niet mag
hout uit het bos halen is diefstal.

Verder lijkt het wel of we nog een broeder hebben die rechtschapen is en jongere forum leden in bescherming wil nemen ,dit is een verheugende gedachte.
Wat ik eigenlijk wat storend vindt is de opgeheven vinger ,maar van een rechtschapen mens kan ik niet anders verwachten.
Lof over de opmerking en de vraag ,maar laat iedereen zijn gedachte en vonnis vellen.

Wat ik zal doen is met gratie en liefde alles in ontvangst nemen.
Maar wat en beroemde schoenen verkoper uit Chicago eens heeft geroepen ,,,lets rock,,, dat kan ook

Arjuna

Wat verstandig is om te kijken hoe de vraag van de berk wordt opgelost door de schepping en Robin
en laat die dan als een zinnig mens gewoon een nieuw topic beginnen en vertellen hoe het is verlopen
We zijn weer op topic

Ps een PB was ook een mogelijkheid geweest met een vriendelijk advies en een vraag naar een rectificatie ,dat had ik begrepen en had dan gewoon een stap terug kunnen zetten .
Maar dit zou nu ongeloofwaardig overkomen


Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re: Berken stam

Bericht door Ex Bushcraft NL »


Arjuna,

Het feit dat er wordt gewezen op illegale praktijken die jij voor stelt is logisch. Je geeft het zelf al aan in een latere post dat het eigenlijk niet hoort en mag.
Dat je hierop wordt aangesproken door een medelid is lovenswaardig en hoort ook zo te gaan.
Dat jij hierna verwijst dat dit via een pb net zo goed had gekund, had je zelf ook kunnen bedenken over jouw eigen post als reactie.
Misschien is het handig om je eigen opmerkingen voortaan in hetzelfde kader te plaatsen als wat je zelf verwacht van anderen.
Je hoeft niet iemand anders lager weg te zetten met je opmerkingen dan wat je zelf ook doet.
We verwachten dat je dit voortaan op een nette manier op lost en niet "oog om oog, tand om tand"


Lars, namens het moderatorteam


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Berken stam

Bericht door arjuna »

Lars

Bedankt voor de in jou ogen ,terechtwijzing,
Nu zou ik er een willen plaatsen die aanzet tot ongewenst gedrag

,,You kill it, you grill it,,

Dit staat als je bij een lid kijkt op zijn openbaren profiel onder het kopje interesses
Je kan voorstellen dat dit zou kunnen aanzetten tot vissen zonder vergunning of het vangen van zoogdieren ,
de jongere leden zouden dit kunnen opvatten als een vrijbrief.

Nog een

door Meatloaf » 15 Jul 2015, 00:42

laatst op t 3d parcour in arnhem deed hij het als test op een van de beesten, vanaf de normale plok en slecht kunnen zien, 2 cm naast de kill puur op techniek.

Ik hoop dat het beest al dood was mocht het een doel zijn geweest is dat goed
Maar jongere leden zouden dit wel eens kunnen opvatten als gewoon gedrag gezien de uitspraak hier boven


Maar dat is natuurlijk pas van belang als je het daadwerkelijk zou doen
En dat is de crux van het verhaal, een mens heeft eigen verantwoordelijkheid ,ik neem die van mij altijd met aandacht , plezier en soms met kiespijn.

Mijn hele betoog valt weg als er aantoonbaar bewijs zou kunnen zijn dat de uitspraak is gebaseerd op een jacht vergunning of een visakte
mocht dat zo zijn wens ik een keer met die gene een keer een visje te grillen.

Nu is mijn vraag ,er zijn wel meer berichten van mij in het verleden gewist ,wat ga je nu doen met de tekst die hier boven is geciteerd
Omdat ik duidelijk lees dat wat je dood mag je grillen en dat zet aan tot illegaal gedrag .


Arjuna

en voor gelijkgestemde Koen


Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re: Berken stam

Bericht door Ex Bushcraft NL »

Koen, ik ga de discussie verder niet aan. Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Ik heb mijn ding gezegd als beheerder en verwacht gewoon gedrag terug.
Groeten, Lars


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Berken stam

Bericht door madman73 »

En soms moet je gewoon geluk hebben ;D
Zit ik vanmorgen uit het raam te kijken, zie ik ineens dit bij de overburen.....
IMG_20160823_104822540.jpg
IMG_20160823_104822540.jpg (1.42 MiB) 4711 keer bekeken
De berk gaat tegen de vlakte!
Direct maar even langs gelopen. En een paar stukjes gevraagd om te bewerken. Wat ik nu in gedachten heb is:
1. Één of meerdere kuksa's;
2. Een mooie lepel;
3. Een kom-achtig ding met een steel
IMG_20160823_115848193.jpg
IMG_20160823_115848193.jpg (4.36 MiB) 4711 keer bekeken
Even in water gelegd zodat het niet uitdroogt en te bewerken blijft.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Berken stam

Bericht door MichelVH »

@Madman Gelukkie!


Gebruikersavatar
kris1984
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:27

Re: Berken stam

Bericht door kris1984 »

Ik was vorig jaar op een vakantie park. Hadden ze een heel stapel berken samen liggen. Even brutaal geweest en gevraagt of ik een paar mog hebben . Was geen probleem. Jammer genoeg moes er nog koffers in de achterbak anders had ik hem vol gepropt.


Plaats reactie