workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Deel je ervaringen van je cursus of workshop. Praat na over wat je gedaan hebt.
Plaats reactie
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Fetzl »

Er zijn zoveel organisaties in de outdoor actief tegenwoordig dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet.
Elk van die organisatie heeft zijn eigen marketing en probeert zijn doelpubliek te bereiken, met vallen en opstaan
Voor de "klant" is het vaak moeilijk om net dát programma te vinden wat ie zoekt of die organisatie waarmee er een "click" is

In 2016 willen wij met Outdoorschool.be een platform lanceren waarop eender wie zijn outdoor-programma's (workshop, cursus, beleving) kan aanbieden en een breed publiek kan bereiken
Uit praktische overwegingen starten we met programma's in België, maar een dergelijk platform is niet limitatief.. dus Nederland kan er evengoed meteen bij... als daar animo voor is natuurlijk

Via een dergelijk platform kan de "klant" (en dat zijn we natuurlijk allemaal) eenvoudig een overzicht krijgen WAT er WANNEER en WAAR te doen is

De meetings van de Stichting Bushcraft zijn super.. alleen beperkt in deelnemers, waardoor velen uit de boot vallen... 't is niet anders
We willen dus zeker niet in het vaarwater komen van NBF...
Maar er zijn vaak en frequent dichtbij bushcraft-dingen te doen waarvan je het bestaan niet wist.
Het platform werkt dus aanvullend en brengt vertier het hele jaar door

Zie het als een "www.wattedoen.be" of een "www.uitinvlaanderen.be", maar dan specifiek voor outdoor en bushcraft;
Nederland heeft vast ook wel van die toeristische "zoekertjes"-sites, al ken ik ze niet direct bij naam

Dus... mochten er mensen zijn die graag hun kennis delen en zo een centje bijverdienen (waarmee je dan weer zelf leuke dingen kan doen ;-) ), stuur me dan een PM

Ook bestaande organisatie kunnen op het platform terecht en zo hun programma's (bijkomend) in de spotlight zetten.
Je behoud je eigen branding en identiteit; het platform wil een meerwaarde bieden, niet vervangen

Meer info nodig of vragen ? Shoot !
Interesse of graag op de hoogte gehouden worden... graag PM

Benieuwd naar jullie reacties


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Dabberty »

Leuk idee, ik lees vaak op het forum of op fb dat men weer op cursus was of weekendje weg etc, waarvan ik niet wist dat het georganiseerd werd. Het zou mooi zijn als elke cursus / uitje van alle aanbieders overzichtelijk zouden zijn op 1 pagina.
Succes, ik ben er voor :-)


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door janvanloon »

Tja, ik heb op mijn site een agenda staan en moet nu ook alles afzoeken om te weten wat er te doen is... dan probeer ik dit op mijn site te zetten.
Het is niet gemakkelijk.
Dus iets waar alle info samen staat is wel leuk ja  ;D

Maar!!!!
Sommige werken samen met firma's en bedrijven.
Ik heb voor een bushcraftgroep reclame genoeg gemaakt in de Belgische outdoor winkels.
In de A.S. adventure mocht ik flyers leggen. Tien minuten later ging ik terug ( was nog iets vergeten ) waren de 200 flyers al weg...
De eerste uitleg was dat ze al uitgedeeld waren... de tweede uitleg kreeg ik ze terug want...
Blijkbaar werkt de AS met bepaalde financiele outdoor bedrijven en mogen ze geen reclame voor concurentie maken  ;D

Dus of het echt gaat werken betwijfel ik...
Laatst gewijzigd door janvanloon op 19 nov 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door b2b »

Ik vind het een heel goed idee echter op dit ogenblik 'biedt ik mijn diensten' uitsluitend aan, aan organisaties die 'iets' zelf willen doen.
Beetje idieël.
Komt bij dat ik tegen kostprijs werk en wil eigenlijk niet dat het een professie wordt.

Maar op zich prima.

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Fetzl »

@ janvanloon: jouw ervaring met A.S. Adventure komt wellicht door een samenwerkingsverband tussen A.S. en een outdoororganisatie
De ene ziet zijn programma's ruim verspreid, de andere zie kans om zijn aanbod in de kijker te stellen. 
Dat ze geen reclame "mogen" maken is wellicht eerder geen reclame "willen" maken... interne  keuken van A.S. denk ik

Wij hebben met ons platform NIET de bedoeling om MERKEN tegen mekaar te gaan uitspelen; in dat geval zou je inderdaad snel tegen niet-concurrentiebeding aanlopen
Wij willen het aanbod aan ACTIVITEITEN breed toegankelijk maken

Wij doen zelf ook programma's, dus je zou kunnen zeggen dat we onszelf concurrentie aandoen... maar op zich is dat geen probleem
Er zijn veel meer topics en cursussen dan wij aankunnen, dus waarom zou je die dan niet mogen verzamelen.
Een "klant" die een bepaalde cursus bij organisatie A volgt, kan prima in een workshop bij organisatie B instappen en mss uiteindelijk ook bij ons terecht komen voor nog iets anders
Net door het aanbod toegankelijker te maken, denken we voor iedereen meerwaarde te kunnen creëren.

Het is mogelijk dat het niet werkt zoals we voor ogen hebben, maar we gaan het in elk geval proberen
Het enige dat we hopen is dat MEN het platform niet gaat zien als een plek waar "ook de concurrentie zit"
Die concurrentie zit er nu ook... daar verandert niks aan...
't is kwestie van je eigen programma's dat unieke mee te geven, zodat de klant voor jou kiest.
Niet naast je concurrent durven staan zegt meer over jezelf dan over de concurrent (persoonlijke mening)

't is in een ander topic al een keer aangehaald: je hebt 3 soorten bedrijven:
  • trekkers - met een ruggegraat - die blijven innoveren; daarvan zijn er vaak niet al te veel
  • volgers - die na een tijdje de programma's van de trekkers overnemen; da's de grote massa
[*]quick-wins, die denken met minimale inspanning snel wat te kunnen verdienen ; [/list]

we zouden (op termijn) zelfs een soort van ratingsysteem kunnen toevoegen zodat de klant "geïnformeerd" kan beslissen
de quick-wins zullen dan, bij gebrek aan kwaliteit, snel door de mand vallen.
Wij willen focussen op de trekkers en volgers

ach... veel ideetjes, veel plannen, veel zin om er iets van te maken


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Fetzl »

[quote="b2b"]
Komt bij dat ik tegen kostprijs werk en wil eigenlijk niet dat het een professie wordt.
[/quote]

die keuze maak je zelf en kan je blijven maken -
je bepaalt zelf de prijs van je dienst of dat aan kostprijs is, dan wel met marge


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door janvanloon »

Ik volg dit topic zeker.
Het zou in ieder geval een leuk worden om een over zicht te hebben over het aanbod.

Maar zijn groepen die bv: niet commercieel gaan ook welkom? En heb je hier al een idee over hoe je dat gaat in goede banen leiden?
( sorry als ik me verkeerd uitdruk he ) maar ik bedoel dus... groep a doet het ( als hobby en plezier ) voor 5 euro, groep b doet het ( als werk ) voor 50 euro.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Fetzl »

[quote="janvanloon"]
Maar zijn groepen die bv: niet commercieel gaan ook welkom? En heb je hier al een idee over hoe je dat gaat in goede banen leiden?
( sorry als ik me verkeerd uitdruk he ) maar ik bedoel dus... groep a doet het ( als hobby en plezier ) voor 5 euro, groep b doet het ( als werk ) voor 50 euro.
[/quote]

wij willen geen oordeel vellen over de prijs voor een activiteit - dat moet ieder voor zich uitmaken
Elke activiteit staat op zich.... en je kan filteren op bv prijs
we zouden nog een extra tag kunnen bedenken die een onderscheid maakt tussen commercieel en niet-commercieel circuit... dan heb je een filter meer ?

En ja, dat klopt de ene doet dit voor 5 euro een ander voor 50 euro.... maar die situatie is er nu ook al
Die keuze moet "de klant" voor zich maken en dat zal niet veranderen

nu... om eventuele vragen al voor te zijn... we zullen wellicht wel een soort van... hoe moet ik het noemen ... "commissie" moeten vragen om je activiteit op het platform te "hosten"
Je wil niet weten wat zo'n platform aan ontwikkeling en onderhoud kost  :(     Trouwens, zo werken ook alle "zoekertjes sites"
Willen we het goed doen, dan moet je daar best wel wat tijd en opvolging in stoppen...

Alles zal afhangen van wat je wil als aanbieder.
Ons platform zal de mogelijkheid hebben om de logistiek achter een activiteit uit handen te nemen (inschrijven, betaalmodule, opvolging klant, etc) zodat je als aanbieder kan focussen op wat je leuk vindt
Maar wil je die dingen toch zelf in de hand houden, dan kan dat ook.. dan linken we vanop het platform gewoon door naar de pagina van de aanbieder....

Aan de concrete uitwerking zijn we bezig.... het platform is in ontwikkeling... we gaan stap voor stap


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Fetzl »

[quote="Fetzl"]
We willen dus zeker niet in het vaarwater komen van NBF...
[/quote]

Edit: We willen dus zeker niet in het vaarwater komen van NBFStichting Bushcraft

Even zaken door mekaar gehaald - my bad (bedankt voor de nuance , Lars)


Gebruikersavatar
EdgeOutdoors
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 feb 2014, 00:18
Locatie: België

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door EdgeOutdoors »

Hoi! Heel interessant topic en voorstel. Denk dat daar wel het ene en andere met gedaan kan worden. Ik stuur je nog een PM!


Nature's tells you what she wants and you can listen to here and live, or you could ignore her and die.
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Fetzl »

mag breed gaan he....
als er bv forum-leden zijn die "abroad" wonen en die bv eens een hike willen begeleiden voor ons doelpubliek, dan moet dat ook op het platform kunnen


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door b2b »

Ik was eigenlijk benieuwd naar de vorderingen van de site.

gr
Cees


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Dabberty »

Yep, ik ook, aangezien er al meerdere leuke activiteiten gepland worden voor 2016 wat ik hier en daar zie op FB en dit forum..


Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Pyro »

Tja, op zich vind ik het een mooi streven, maar met een beetje zoek en speurwerk is dit wel op elke site afzonderlijk al te vinden.
Daarbij weten mensen steeds vaker de fora te vinden waar dit alles ook voorbij komt!
Er bestaat in Nederland ook een bushcraft/ outdoor startpagina waar je het eea kunt vinden en ik vind een beetje dat je er dan weer een zoveelste "zoek, en informatie" site bij krijgt die hopelijk zich kan onderscheiden van de rest!
Een soort van "Google-Outdoor" zou dan nog het meest voor de hand liggen!
Ik wens je oprecht heel veel succes!

vriendelijke groet,
Martijn


Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: workshopgevers gezocht voor nieuw outdoor-platform

Bericht door Stovemeister »

Fetzl schreef:Er zijn zoveel organisaties in de outdoor actief tegenwoordig dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet.
Elk van die organisatie heeft zijn eigen marketing en probeert zijn doelpubliek te bereiken, met vallen en opstaan
Voor de "klant" is het vaak moeilijk om net dát programma te vinden wat ie zoekt of die organisatie waarmee er een "click" is

In 2016 willen wij met Outdoorschool.be een platform lanceren waarop eender wie zijn outdoor-programma's (workshop, cursus, beleving) kan aanbieden en een breed publiek kan bereiken
Uit praktische overwegingen starten we met programma's in België, maar een dergelijk platform is niet limitatief.. dus Nederland kan er evengoed meteen bij... als daar animo voor is natuurlijk

Via een dergelijk platform kan de "klant" (en dat zijn we natuurlijk allemaal) eenvoudig een overzicht krijgen WAT er WANNEER en WAAR te doen is

De meetings van de Stichting Bushcraft zijn super.. alleen beperkt in deelnemers, waardoor velen uit de boot vallen... 't is niet anders
We willen dus zeker niet in het vaarwater komen van NBF...
Maar er zijn vaak en frequent dichtbij bushcraft-dingen te doen waarvan je het bestaan niet wist.
Het platform werkt dus aanvullend en brengt vertier het hele jaar door

Zie het als een "www.wattedoen.be" of een "www.uitinvlaanderen.be", maar dan specifiek voor outdoor en bushcraft;
Nederland heeft vast ook wel van die toeristische "zoekertjes"-sites, al ken ik ze niet direct bij naam

Dus... mochten er mensen zijn die graag hun kennis delen en zo een centje bijverdienen (waarmee je dan weer zelf leuke dingen kan doen ;-) ), stuur me dan een PM

Ook bestaande organisatie kunnen op het platform terecht en zo hun programma's (bijkomend) in de spotlight zetten.
Je behoud je eigen branding en identiteit; het platform wil een meerwaarde bieden, niet vervangen

Meer info nodig of vragen ? Shoot !
Interesse of graag op de hoogte gehouden worden... graag PM

Benieuwd naar jullie reacties
Ben je hier nog mee bezig?


Plaats reactie