Trektocht Schotland voor beginners

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Ward
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2018, 10:48

Trektocht Schotland voor beginners

Bericht door Ward »

Hallo iedereen

Ik volg dit forum al enkele maanden en heb hier al veel interessante dingen gezien. Nu zou ik graag eens voor de eerste keer een trektocht doen in Schotland met 3 vrienden midden september. We zijn allevier ongeveer 20 jaar.
We zouden het vliegtuig naar Edinburgh nemen en gaan daarna met het openbaar vervoer naar Drymen. Vanaf hier zouden we de West Highland Way volgen tot in Tyndrum. Van daaruit zouden we ons pad zelf zoeken richting Callander, of Balquhidder indien dit niet haalbaar is in twee dagen. Van hieruit zouden we dan weer met het openbaar vervoer naar Edinburgh gaan. Deze wandeltocht is geschat op 109 km in ongeveer 5 volledige dagen.

Nu hebben we wel nog enkele vragen over onze reis tot nu toe. Graag horen we jullie mening over ons plan:
  1. Zien jullie dit haalbaar voor 4 beginners met een gezonde conditie?
  1. Weet iemand waar we een goede route kunnen vinden vanaf Tyndrum naar Callander? Google Maps is zeker niet nuttig...
  1. Weet iemand waar we een goede OS map kunnen kopen?
  1. Wat zouden jullie aanraden voor deze trip: een tarp, een grote tent of twee kleine tenten? Hiervoor hebben we een budget van ongeveer 100 euro. We beseffen dat beide voor- en nadelen hebben en zijn daarom benieuwd naar jullie mening (tarp is lichter, tent biedt bescherming tegen midgies)
  1. Zijn er zaken die we zeker niet mogen vergeten voor deze reis? Eigen ervaringen?
  1. Liggen er op onze route enkele leuke bezienswaardigheden/bothies waar jullie weet van hebben. Graag zouden we Highland Games willen meepikken indien mogelijk.
  1. Hebben jullie tips qua voeding? In hoeverre doen jullie je eten op voorhand mee? We zouden graag eens een vis proberen vangen en klaarmaken. Welke eetbare planten kunnen we in dit seizoen (midden september) vinden in deze regio?
Hopelijk vindt iemand de tijd om op enkele van deze vragen te antwoorden om ons verder te helpen. We zijn alvast blij met de minste hulp.

Vele groeten
Ward


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Trektocht Schotland voor beginners

Bericht door Cobber »

Leuk,
Jullie hebben nog tijd genoeg tot September. Dus leer wat kompas en kaart vaardigheden. De OS mappen kan je bij de reisboekenwinkels krijgen en dacht de ANWB ook wel. Maar omdat je budget wil gaan.. Tweedehands via marktplaats.
Wel weten welke nummers je nodig hebt..das wel zo makkelijk.
Voor de tenten geld het zelfde..100 Euro voor twee tentjes..gewoon op tijd beginnen met zoeken, want je hebt geen haast dus kom je vast goede tegen.
Tarp kan ook....zelf muqsuitonetje maken kan. weet wel dat het lekker is om af en toe gewoon midges vrij te relaxen. Hoofdnetje voor bij de tent is zeer handig!

Ben wel in Scotland geweest maar kan je niet helpen met de route...maar ik houd ervan om eigen routes te maken..maar das persoonlijk. Iedereen anders.
Verder goede regenkleding mee.
Eten is ook persoonlijk. Veel mensen eten uit de adventurefoodzakjes...ik eet zo veel mogelijk vers..maar kon dan ook latijd veel in de kayak kwijt toen ik daar was.
Met een rugzak is het wat meer om volume denken.

anyway weekenden genoeg dus kan je mooi wat proef draaien en kijken wat bevalt.


Plaats reactie