Route Ardennen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
David82
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2017, 11:16

Route Ardennen

Bericht door David82 »

Weet er iemand een rustige route die ik in 3 dagen kan lopen met een vriend van me waar ik ook rustig kan bivakkeren zonder dat ik op iemand zijn prive grond bivakeer?


Sanne_Elisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:24

Re: Route Ardennen

Bericht door Sanne_Elisa »

Ik heb een tijd geleden de Escapardenne trail gelopen. Prima route en in de herfst maanden niet te druk. Er zijn geloof ik 5 bivakzones op deze route.
Ik heb geslapen bij Engreux. Op de site bivakzone.be kun je alle bivakzones vinden op de hoofdroute, tevens vond ik daar ook deze info over Engreux:

"Dit bivakterreintje ligt aan de rand van het dorpje Engreux, hoog boven de vallei van de Oostelijke Ourthe en op slechts een paar kilometer van de samenvloeiing van Westelijke en Oostelijke Ourthe. Vanop de bivakzone heb je een mooi zicht op de sterk beboste en diep gelegen Ourthevallei. Op de voorgrond graast vee op enkele weiden. Het is een stevige klim vanuit de vallei van de Ourthe, zo'n 100 meter hoogteverschil. Het centrum van Engreux ligt nog 40 meter hoger. Vanuit het centrum van Engreux, dat op 500 meter van de bivakzone ligt, neem je de weg die tussen de kerk en de waterbakken loopt. Op de V-splitsing bij het kerkhof neem je de linkertak en je volgt de weg tot hij overgaat in steenslag.

Deze bivakzone ligt op 0,5 à 1,5 km van lange wandelroutes Escapardenne (hoofdroute), 'Over hoogplateau's en door weidse Ardeense bossen', 'Van het plateau van Tailles naar het kanaal van Bernistap', 'Van de vallei van de Ourthe naar de vallei van de Feeën' en GR 57."

Ze zeggen dat het een druk bezochte bivakzone is. Heb echter weinig tot geen mensen gezien.
Heel veel plezier alvast! ;)
Bijlagen
302-Engreux-600x450.jpg
302-Engreux-600x450.jpg (84.4 KiB) 1842 keer bekeken


teeriks
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2018, 10:56

Re: Route Ardennen

Bericht door teeriks »

Ook van de site bivakzone.be:

Het dorpje Engreux ligt centraal in het wandelgebied, hier was ook een bivakzone maar die werd helaas gesloten omwille van overlast veroorzaakt door autokampeerders. In Engreux is echter ook Camping 'Au Bout du Monde' gelegen, je kunt er overnachten aan trekkerstarief.

Maar gelukkig zijn er nog veel meer.


Der Berg ruft!
Plaats reactie