Wandelen in Zuid-Limburg

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Van de laatste 3 wandelingen is er geen fotoverslag, het was die keren veel te nat om veel te filmen en te fotograferen.

De komende wandeling is zondag 05-03 - van steenberg naar steenberg. Ik loop dan een route over en via diverse steenbergen van de mijnen net over de grens bij Rimburg.

En volgende week ga ik wandelen in de Hoge Venen.. maar die wandeling zit al lang helemaal vol (nog voordat ik hem hier kon posten dus daarom maar niet in de planning opgenomen).


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door herman744 »

Niet voor mij Jos, maar ik mis de startplaats. Vertrektijd zal wel weer 10.00 uur zijn.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

herman744 schreef:Niet voor mij Jos, maar ik mis de startplaats. Vertrektijd zal wel weer 10.00 uur zijn.

Startplaats Rimburg en zoals altijd verzamelen en vertrek om 10 uur


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Vorige wandeling over de steenbergen heb ik laten vervallen, het was me TE nat en er had zich toch niemand opgegeven om mee te wandelen.
Die wandeling haal ik nog wel eens 'n keertje in :)

MAAR.... de rugzak is weer gepakt (nouja bijna dan) klaar voor de Hoge Venen, nachtje pitten en 'n volle dag wandelen, wellicht 'n tweede nachte pitten maar dat weet ik nog niet zeker.
Afbeelding


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door lichtje »

Oh, dat zal vast een mooie tocht worden, heel veel plezier.


Afbeelding
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Niet echt een wandeling door Limburg maar wel erg dichtbij... kort fotoverslag van de wandeling door de Hoge Venen in België.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Bij de volgende wandeling zaterdag 18-03 in de Bunderbossen gaan we de grens niet over :)
wie mee wil eventjes laten weten dan komt dat wel goed....


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Alle wandelingen uit de planner zijn gelopen :)

Tijd voor nieuwe plannen...
- Eerst staat een wandeling in de agenda door het Hohnbachtal - Lonzenbachtal ergens volgende week nog vanwege de wilde narcissen daar.
- Daarna weekend naar de Vogezen met een groep
- Dan de Via Gulia... door omstandigheden heb ik deze moeten opdelen in twee delen. deel 1 van de bron tot Mechelen, en het tweede deel tot aan de monding in de Maas.
- In Mei staan twee weekenden gepland dus nauwelijks ruimte voor extra wandelingen, eens kijken wat ik dan ga doen.
- Half Juni vertrek ik alweer naar Polen, dus dat wordt niet veel wandeling en zwerven door zuid-Limburg

- Na de zomer (Polen) vertrek ik voor ongeveer 3 weken naar de Vogezen
- in September staat dan eindelijk de FietsHike op de agenda, en een cursus weekend in Dortmund
- eind September / begin Oktober het bijna traditie geworden 'Herbsttreffen in Drenthe' met de Duitse BC gemeenschap
- in Oktober dan de Vogezen hike

niet veel ruimte meer voor extra dingen, maar wie weet ... als er iets komt dan wordt dat hier tijdig bekend gemaakt.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door Martin Outdoors »

Ik zou wel dat herbst treffen eens willen bezoeken Jos , kan dat gewoon even kijken ?


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Martin Outdoors schreef:Ik zou wel dat herbst treffen eens willen bezoeken Jos , kan dat gewoon even kijken ?
tuurlijk Martin .. ben je gewoon mijn gast :)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door Martin Outdoors »

Leuk ! tegen die tijd spreken we dan wel iets af ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Na een weekend in de Fleovopolder is nu alles weer op orde gebracht en kan ik de rugzak weer inpakken voor een weekend ondergronds avontuur.
Afhankelijk of er van de deelnemers ook een filmpje op YT en foto's op het forum mogen komen is het ook voor mij even afwachten wat dat gaat worden. Foto verslag met tekst of allen tekst verslag of misschien ook nog een videootje... afwachten dus ;-)


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Weekendje ondergronds

Zaterdag ochtend vroeg op pad naar het thuisadres van de berggidsen die ons, dat is een groep enthousiaste Duitse bushcrafters en ik te begeleiden door de lange wandeltocht/excursie door het gangenstelsels van de complexen nabij Maastricht.

Het is prachtig weer maar helaas gaan we daar niets van merken wand we gaan ondergronds dit weekend en moeten we het doen zonder zonlicht en een constante temperatuur van 11 graden Celcius.
Als we op de afgesproken verzamelplaats aankomen staan er al enkele auto's met Duits kenteken, en het blijkt dat de groep al compleet is, nu zeker nu dat de gidsen en ik er ook zijn. Ze hebben er allemaal erg veel zin on al weten ze niet zo heel goed wat hun nu precies te wachten staat vooral de kinderen die erbij zijn stuiteren van spanning van hot naar her.
We gaan dit weekend ook ondergronds slapen maar we spreken af om eerst mat een daypack op stap te gaan en tegen de avond terug te keren naar de auto's en dan de rest van de spullen op te halen. Meteen begint iedereen weer om te pakken en na 10 minuten zijn we er dan klaar voor, we lopen aan...
Onderweg naar de krappe ingang vertellen we nog wat over de flora die we zien en over het uitzicht dat er nu wel is.. er zijn bomen gekapt en struikgewas gesnoeid op de helling en we hebben prachtige vergezichten. Voordat we door het gat naar binnen kruipen wordt ons contact buiten de gangenstelsels op de hoogte gebracht dat we NU naar binnen en gaan en dat we weer contact opnemen als we eruit komen.
We lopen ongeveer 4 uur door het eerste gangenstelsel en krijgen veel uitleg van de gidsen over wat er allemaal te zien is en de geschiedenis van het gangenstelsel en de mergelafgravingen. Omdat het mooi weer is besluiten we de pauze buiten aan het daglicht te houden. Na de pauze gaan we weer op pad naar een ander gangenstelsel via het omliggende bosgebied dat ondanks dat het mooi weer is we helemaal voor ons zelf hebben.
Het tweede gangenstelsel is ietsje kleiner met ongeveer 100 kilometer aan gangen maar heeft een paar leuke en avontuurlijke doorgangen die we speciaal voor de kids die mee zijn aan zullen doen.
Na zo'n gevoelde 100 duizend keer links en recht afgeslagen te zijn staan we plots weer bij een uitgang. We halen de resteren spullen op en gaan nog eventjes aan het kokkerellen, ook buiten is het nog licht en mooi weer. Na het eten dalen we af en zoeken we op ongeveer 200 meter van de ingang een mooie plek om ons bivak op te slaan. Als alles klaar is gaan de led lichten en gaslampen uit en blijft er alleen een mooi sfeervol kaarslicht over. Onze ogen wennen snel aan het donker en kaarslicht is meer dan voldoende om alles tocht te kunnen zien.
De nacht verloopt stil... heel stil !
's ochtends, we weten dat alleen doordat we op het horloge kijken, oeps al 9.00 uur tijd voor het ontbijt. Om 12.00 uur begeven we ons naar de uitgang en lopen terug naar de auto's. We gaan nog 'n terrasje pikken en nemen dan afscheidt van elkaar. We hebben genoten van elkaars gezelschap vaardigheden en kennis is gedeeld en graag tot een volgende keer. Die gaat er zeker wel komen.

We hebben besloten om de rest en de beelden privé te houden !

Afbeelding


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door J@siu »

8-) klinkt als een geslaagd weekend @Jos ... Respect voor het privé houden van foto's en video's ... 8-)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door Dabberty »

Mooi verhaal !


Plaats reactie