Wandelen in Zuid-Limburg

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Verslag 12 maart – struinen door de bossen.
Vandaag stond lekker struinen op de agenda in de bossen bij Aken. Om 10 uur kwamen mijn wandelgasten aan, ze hadden een behoorlijke rit achter de rug en het werd hoogste tijd om de benen te strekken. Na wat info over het hoogste punt van Nederland en wat geschiedenis over het 3-landenpunt … of waren het nu toch het 4-landenpunt :o ?
Het was nog lekker rustig op 'n enkele fietser en jogger na, het bos is voor ons :D :) na 10 minuten verhard bospad zijn we het bos ingedoken en heb de kinderen laten kiezen welke paden we namen op onze route. Er valt nog niet zo heel veel te verzamelen maar toch werden al snel 2 of 3 eetbare plantjes gevonden. Poep van beesten was al eenvoudiger om te vinden :P Ook diverse zwammen hebben we gevonden en goed bekeken. Na wat zig-zaggen en kris kras door het lopen kwamen we weer bij een breder pad en dat bracht ons bij een bankje met mooi zicht op Aken, maar wat een koude wind stond daar. Verscholen achter dikke bomen hebben we wat gegeten en gedronken oh ja en nog wat vijandige indianen verjaagd ^-^ .
Na de pauze kon de tocht verder gaan en we werden beloont met lekker berg op :) over het vuurstenen pad dat ook werd gebruikt als afdaal helling door mountainbikers. Ehhhh bomkraters.. jammer toch niet.. het waren dolines en in twee dolines stond zelfs water. En weer werd er gekozen voor een meer avontuurlijker pad dan het brede bospad, het werd zo nu en dan best lastig lopen.
Na een flinke boshelling waar de wilde zwijnen hadden lopen wroeten afgelopen te zijn konden we meteen weer de andere kant omhoog. Na wat bla bla van mijn kant over bomen werd er door de kids flink beuken kralen verzameld, geen beuk was meer veilig >:D :) nog eventjes geprobeerd of de berken al sap gaven hoorde ook bij het programma. Resultaat … niet elke beuk is al zover maar de een en andere heeft de sapstroom al op gang gebracht. Tegen 3 uur kwam onze struin wandeling tot een einde … ik heb van jullie genoten en een groot DANK JE WEL voor jullie aanwezigheid en gezelschap.
Afbeelding
'n foto als lekker makertje... een film volgt tzt...


Gebruikersavatar
cjhage
Berichten: 378
Lid geworden op: 19 aug 2013, 10:33
Locatie: Bruinisse

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door cjhage »

Jos bedankt voor de mooie en leerzame wandeling
de kinderen hebben er erg van genoten en ik ook


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door J@siu »

Leuk verslag weer @Jos ... 8-)


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Zoals jullie wellicht gezien hebben is de wandel kalender afgewerkt en staan er geen wandelingen todo meer op het forum.
Dit is niet omdat er geen wandelingen meer komen maar omdat ik het erg druk heb met BC weekendjes weg en dus de weekenden bezet zijn.
Na 'n weekend in de Ardennen, 2 weekenden in de Vogezen 'n BC weekend in Duitsland en 'n wandelweekend in de duinen komen er weer enkele weekenden waarin ik wandelingen kan gaan inplannen.
Al weet ik nog niet waarheen de wandelingen ons zullen voeren hier toch alvast een lijstje van data:
9 of 10 April
7 of 8 Mei
4 of 5 Juni
11 of 12 Juni
Het is steeds 'OF' want de wandeling laat ik doorgaan op de dag die de meeste interesse heeft.
Als je eens mee wil wandelen geef dan per mail of PB vooral door welke dag je interesse heeft, geef ook evt. aan waar je naartoe zou willen aangezien ik nog geen wandeldoelen heb vastgesteld kan en wil ik hierin flexibel zijn.
De ondergrondse groeve wandeling 'Down Under III' heeft al zoveel inschrijvers dat er zelfs een lijst is in geval van afvallers. Die lijst is ook al dusdanig lang dat nieuwkomers voor deze activiteit zeker dit jaar niet meer op de deelname lijst geplaatst zullen worden.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

oakleafNL schreef: Al weet ik nog niet waarheen de wandelingen ons zullen voeren hier toch alvast een lijstje van data:
9 of 10 April data gereserveerd voor wandeling met BC Deutschland.
7 of 8 Mei
4 of 5 Juni
11 of 12 Juni


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Laatste aanpassingen aan de wandel kalender...
9 of 10 April inmiddels gelopen (wandeling met BC Deutschland).
29 en 30 April nog een wandeling met BC Deutschland, ze komen van ver dus meteen een overnachting erbij.
7 of 8 Mei nog in te vullen....
28 Mei gereserveerd en inmiddels vol editie 3 van de Down Under wandeling
4 of 5 Juni vervalt door invulling met een andere activiteit
11 of 12 Juni vervalt ook dan zit ik al in Polen.

meer wandeling na de zomervakantie....


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Vanaf September plan ik week mijn bijna wekelijkse wandelingen door het zuid-Limburgse landschap. Ook dit keer zullen ze afwisselend op zaterdag of zondag plaats gaan vinden.
Zelf heb ik natuurlijk wel weer een aantal mooie gebieden in gedachten waar ik mijn wandelingen doorheen zal laten gaan maar ik wil het ook een beetje aan jullie overlaten waar de wandelingen naar toe zullen leiden. Dus hebben jullie zelf ook een mooi gebied dat je zou willen bezoeken in zuid-Limburg of wellicht een thema waar om heen de wandeling zou kunnen gaan dan is dit je kans... geef maar door die ideeën ! Ik zal dan bekijken hoe ik deze thematische wandelingen of gebieden kan opnemen in mijn wandel kalender.

Over 'n week of twee zal ik dan mijn keuze's voor de wandelingen tot en met December bekend maken op het forum.
Ik ben benieuwd wat er binnen gaat komen, per Email – PM of als Commentaar hier...


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door J@siu »

Heej @Jos , indien het in onze planning past zijn we erbij ... misschien niet allemaal, maar toch zeker enkele wandelingen haha ... 8-)


Deerbetah
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:50

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door Deerbetah »

Hallo,

Ik zou zeker graag nog eens met wat mensen in zuid-Limburg willen rond struinen.

Mijn ideeën: planten/bomen/paddenstoelen herkennen, Vuursteen bewerking (niet echt een wandel activiteit), Sporen zoeken, Orientatie

Met vriendelijke groet,

Deerbetah


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

De eerste wandelingen staan nu weer op de wandelagenda
Er is rekening gehouden met enkele wensen van mensen die nu of in latere wandelingen aan bod gaan komen. De ideeën van @Deerbetah – planten/bomen/paddenstoelen herkennen en sporen zoeken zijn altijd onderdeel van mijn wandelingen. De wens om iets te doen met vuursteenbewerking en oriënteren kunnen in een wandeling worden ingebouwd. Aan vuursteen bewerking en oriënteren zal aandacht worden besteed in januari of februari dan zal ik proberen om er een overnachting bij te plannen.

[b]27 & 28 Augustus [/b]weekend struinen in de Ooijpolder en Millingerwaard
Zondag 4 September – Wilhelminaberg – Strijthagen – Cranewijer – Wilhelminaberg
wandelen in de beekdalen en de omringende heuvels en steenbergen van de Strijthagerbeek en de Anselerbeek.
Zaterdag 10 September – 3-landentocht 17 kilometer waarbij we behalve door Nederland ook door België en Duitsland wandelen. Mooie afwisselende bossen, hollewegen en vergezichten zijn gegarandeerd.
16 t/m 18 September – weekend struinen met Duitse bushcraft vrienden op zoek naar paddenstoelen (VOL)
28 September t/m 03 Oktober / hier ben ik zelf weg ...bushcraftweek in Drenthe met BCD

wil je eens mee wandelen .. dat kan... graag zelfs ;D
laat het me gewoon eventjes weten per email, PM of als commentaar op deze post dan neem ik contact met je op ivm de details.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door J@siu »

@Jos , indien je in Jan / Feb een overnachting kan plannen ... Mira , Frits (O.V.) en ikke graag in plannen :-)


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

@ J@siu, komt in orde en als ik het zou vergeten het komt hier gewoon 'net als alle wandelingen' tzt te staan. ook eventjes zelf in de gaten houden en dan nogmaals melden.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door J@siu »

;-)Ik houd het in de gaten , thxs vast ...


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

aanvulling BC & wandelagenda

Zondag 4 September – Wilhelminaberg – Strijthagen – Cranewijer – Wilhelminaberg
wandelen in de beekdalen en de omringende heuvels en steenbergen van de Strijthagerbeek en de Anselerbeek.
Zaterdag 10 September – 3-landentocht 17 kilometer waarbij we behalve door Nederland ook door België en Duitsland wandelen. Mooie afwisselende bossen, hollewegen en vergezichten zijn gegarandeerd.
Zondag 11 September - fietstocht door de Maasduinen (details volgen)
16 t/m 18 September – weekend struinen met Duitse bushcraft vrienden op zoek naar paddenstoelen (VOL)
28 September t/m 03 Oktober / hier ben ik zelf weg ...bushcraftweek in Drenthe met BCD
07-09 OKtober - in dit weekend vind er ook geen wandeling plaats want dan ben ik zelf weer op BC avontuur


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Wandelen in Zuid-Limburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

oakleafNL schreef:aanvulling BC & wandelagenda

Zondag 4 September – Wilhelminaberg – Strijthagen – Cranewijer – Wilhelminaberg
wandelen in de beekdalen en de omringende heuvels en steenbergen van de Strijthagerbeek en de Anselerbeek.
Zaterdag 10 September – 3-landentocht 17 kilometer waarbij we behalve door Nederland ook door België en Duitsland wandelen. Mooie afwisselende bossen, hollewegen en vergezichten zijn gegarandeerd.
Zondag 11 September - fietstocht door de Maasduinen (details volgen)
Zondag 25 September - fietstocht door de Maasduinen (details volgen)
16 t/m 18 September – weekend struinen met Duitse bushcraft vrienden op zoek naar paddenstoelen (VOL)
28 September t/m 03 Oktober / hier ben ik zelf weg ...bushcraftweek in Drenthe met BCD
07-09 OKtober - in dit weekend vind er ook geen wandeling plaats want dan ben ik zelf weer op BC avontuur


Plaats reactie