leuke locatie voor bc luxemburg

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

leuke locatie voor bc luxemburg

Bericht door dreetje »

Beste bushcraft vrienden ik ga al sinds jaar en dag met een groepje vrienden naar luxemburg alwaar we op een camping staan van waar uit we alle activiteiten ondernemen.
het is een kleinschalige camping met een relaxte eigenaar,en het sanitair voldoet goed.
deze camping heeft een hoek waar je vrij mag staan en waar de eigenaar een open kampvuur toestaat,(wat in mij toch weer dat kind in mij doet opbloeien) ;)
er loopt een beek door de camping waar flinke forel in zit(kijk wel uit voor de boswachter,vissen is eigenlijk verboden maar de eigenaar doet een oogje toe :o),ook kun je daar een kreeften fuikje uitzettten,en is tevens een goede koelkast contenue 4 graden!!!
er zijn tal van mooie wandelpaden waaronder die naar het kasteel van beaufort,en klimmogelijkheden,aanrader is de mullerthal trail !!
als uitvalbasis voor bc uitje is dit echt een aanrader je zit nl in de bergen en bossen daar met weinig bemoeienis.
de kosten zijn zo goedkoop dat je het daar niet voor hoeft te laten,de afstand is ca 260 km vanuit eindhoven.
http://www.campingcascade.nl/
mss leuk om elkaar daar eens te ontmoeten!! ;D
groetjes dreetje ;)
Bijlagen
9101076cascade1.jpg


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: leuke locatie voor bc luxemburg

Bericht door J@siu »

Mullertal is zeker een aanrader !! ;) + 1


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: leuke locatie voor bc luxemburg

Bericht door Wälderer »

Bedankt voor de tip! Ben van plan om deze zomer richting müllerthal te gaan met het gezin en was nog aan het uitkijken naar een kleine camping :D


Take less, do more.
dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

Re: leuke locatie voor bc luxemburg

Bericht door dreetje »

zeer zeker de moeite waard met kinderen,stephan de beheerder en zijn gezin zijn zeer kindvriendelijk,er is iis en wat klein snoepgoed te verkrijgen bij de ingang.
mijn kids zaten altijd in het beekje toen ze nog klein waren,dammetjes bouwen!!
ook staan er wat beestjes in een omheining,en een speeltoestel.
tien minuutjes van echternach en tien van larochette dus zeer centraal,voor de boodschapjes zoals supermarkt cactus in echternach
als je van lekkere drank houd of wijn is dit ook nog een leuk adres op tien minuten (en goedkoop),laat je rondleiden!!!
http://www.difrulux.lu/


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: leuke locatie voor bc luxemburg

Bericht door oud deelnemer 4 »

Luxemburg is zeker een mooi gebied voor een vakantie.
Ben er vaker geweest met de scouting, zeker rondom Echternach is erg in trek bij scouting.


Plaats reactie