expeditie zonder kamerbewoning

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Tim »

Hey,

Zwervers leven niet voor niets in de stad.Daar is meer "voedsel" en onderdak.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Pyro »

Klopt helemaal Carpy, maar laten we er van uitgaan dat de meeste daarvan een andere keuze hadden gemaakt in het leven en dat er een hoop van deze personen in  de nachtopvang overnachten!
Er zit een verschil in een leven als straatzwerver (veelal leven als een paria) en het aannemen van een leven zonder verblijfplaats als een way of life!
Dat zegt niet dat er geen daklozen bestaan die niet vrijwillig voor een leven op straat kiezen, maar meer in over de gevallen dat iemand bewust een alternatieve levenswijze kiest zoals JanTarp of bv een Angelo! Die manier heeft toch een andere insteek vind je niet?
Ik heb nog nooit een zwerver paddestoelen en ezelsoor zien plukken in het park!
De meeste daķlozen leven ook niet vaak in harmonie met hun omgeving!
Terwijl een vrijwillige keuze voor een vrij leven daar wel een belangrijke factor in speelt!


"Hou je hoofd koel, en je voeten warm!"
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Martin Outdoors »

Ik heb jantarp ook nooit  ezelsoor zien plukken . ;D ;D
En dat ga ik waarschijnlijk ook nooit doen . ::)

Mijn grootste vraag , waar hang je uit ? Update !!!


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Tim »

[quote="Pyro"]Dat zegt niet dat er geen daklozen bestaan die niet vrijwillig voor een leven op straat kiezen, maar meer in over de gevallen dat iemand bewust een alternatieve levenswijze kiest zoals JanTarp of bv een Angelo! Die manier heeft toch een andere insteek vind je niet?[/quote]Dat is inderdaad een behoorlijke stap.

[quote="Pyro"]De meeste daķlozen leven ook niet vaak in harmonie met hun omgeving![/quote]Ik vind dat de gemiddelde zwerver aardig in de massa op gaat. En de omgeving faciliteert prima en ik heb er zelden last van. Het is voor de onvrijwillige natuurlijk een drama, gelukkig zijn er mogelijkheden in dit land.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Cobber »

In Nederland kan je ook wel in rook opgaan in de bossen/velden. Dus wat dat betreft nog genoeg plek in Holland. Vooral als je ook nog Swiebertje bent en rondtrekt. En elke nacht ergens anders slaapt.
Misschien qua eten dat het wat moeilijker zou kunnen zijn. Ik ben wat dat betreft geen BC maar zijn hier vast mensen die wel voldoende eten kunnen verschalken.

Maar ben het meest benieuwd naar JanTarp zelf...camperen etc deed hij wel..eten uit de natuur weet ik eigenlijk niet.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

lees het nu weer eens terug met een big ;D

Zal ik die studio is gaan opzeggen? kan mij het verdommen....

Nu, vooraleer ik dat doe, zal ik ezelsoor mogen leren herkennen en plukken e.a. bushcraft technieken. Bushcraft technieken; "het blijft wel werken"

leuk om weer terug te zijn, ik kijk uit naar een bushcraft weekend....iemand?

groet Jantarp 8-)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Martin Outdoors »

HET LEEFT !!!! Kijk maar op de agenda van dit forum .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

Ja Martin, komend weekend komt te vroeg, maar heb dus wel gekeken. Zal komende tijd hier is goed lezen waar of hoe ik goed gedisciplineerd mee ga beginnen, want dat is de keus wel en belangrijk evenzeer. Geen halfbakken dit keer. p.s. mijn internet komt van de bieb of een kleine telefoon, dat doet iets met mijn concentratie.....Veel plezier in Siddeburen en expeditie zonder kamerbewoning mag van mij in het Archief.....-;)


Plaats reactie