expeditie zonder kamerbewoning

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

Ik ga toegeven aan de behoefte om mijn plannen hier te delen op bushcraftforum...

Per 1 augustus heb ik geen kamer meer....maar wel een tarp. 3x3 dd. Van OakLeafNL heb ik 1 tarpsetup geleerd via zijn youtube kanaal waar ik vertrouw het droog onder te hebben  ;D eigenlijk leer ik er liever nog een paar meer bij, al is de oefening niet gemakkelijk. In de aanloop naar 1 augustus ga ik hier het hoekie om, dd-cord erbij wat scheerlijnen en er tijd voor uittrekken. Dabberty's favorite is mijn lichtelijke obsessie.

Toegegeven bij al dit soort zaken kan ik zeker wel wat hulp gebruiken en heb hier en daar op deze forum ook wel wat "leads" lichtelijke aansluiting gezien....te kunnen maken.....al denk ik daar beter voorzichtig mee te zijn. :-\

Ik denk, ik laat het jullie toch even weten voor zover daar behoefte/ interesse naar is.

Waar ik heen wil en wil zijn? paalkamperen, soms een kampeer terrein, eerst hier nog in de buurt van Deventer wat zaken afronden. Boekje lezen in de bieb. en dan ofwel naar het noorden toe ofwel via de veluwe een andere richting op.

Zo nu lekker Divorce kijken op Rtl 4  ;D groeten; jantarp


rob038
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:56

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door rob038 »

He, Jan
is een tarp een waardig vervanger voor een kamer dan? ik mag graag hiken / bushcraften maar een huis om mijn zooi in te wassen is toch wel een ankerpunt.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door janvanloon »

ik heb bewondering voor je ;)

Maar denk eraan als je een week regenweer hebt, alles nat is...
Hetzelfde welke set up je gebruikt. al word je nat van condensatie, maar nat worden doe je toch.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Cobber »

Ik ben de laatste die je tegen houd. Zelf jaren vanuit mijn rugzak geleefd en zo altijd onderweg geweest. Blij met alleen mijn minimale dingen!
En  in de praktijk leer je snel (van je eigen fouten). En inderdaad na een tijdje vochtig weer word alles lekker klam. Maar goed de vrijheid is ook wat waard.
Zoek toch af en toe een plek waar je alles kan wassen en drogen.

Denk aan goed blijven eten en hygiene zou ik zeggen.
Je had het een tijd geleden over eerst in Nederland blijven/ervaring opdoen en dan naar Compostella...das nog altijd je plan??

Denk dat je jezelf ook even de tijd moet gunnen om in deze mindset te komen..kan vast een paar week/maand overheen gaan. Dus niet te snel opgeven. Gaat allemaal met vallen en opstaan. Om uiteindelijk je eigen ritme te vinden.

Divorce kijken???? je gaat me toch niet vertellen dat je de straat oppeschopt bent door je parnter? 8) En verplicht mag kamperen!


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

[quote="Cobber"]
Divorce kijken???? je gaat me toch niet vertellen dat je de straat oppeschopt bent door je parnter? 8) En verplicht mag kamperen!
[/quote]

Nee, zo is het dan ook weer niet. Wel heb ik in die wijk waar Divorce is opgenomen  post gelopen. Voor PostNL. met al die Linda's in mijn hand. Schijnt ze a-Seksueel te zijn....tja, ga ik dat maar is proberen.... :'( :'(


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Cobber »

Ok dacht dat Divorce één of andere Amerikaanse dramaserie was...Maar dus tv van Nederlandse bodem. Heb geen tv en nog nooit gezien....

Word jou avontuur ook integraal doorgezonden. Denk dat er wel een markt voor is.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Dabberty »

Klinkt heel interessant, hopelijk blijf je de mogelijkheid houden om hier of op een blog enkele updates zo nu en dan te delen.
Enne, welke favoriet bedoel je precies....? :-X


Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

Klinkt heel interessant, hopelijk blijf je de mogelijkheid houden om hier of op een blog enkele updates zo nu en dan te delen.
Enne, welke favoriet bedoel je precies....? :-X 
oké, wanneer ik zin en tijd heb plaats ik wel een post. de bijlage toont als het goed is een tarpsetup die jij Dabberty hebt opgezet....lijkt mij nogal een uitdaging om ook opgezet te krijgen.

Hoeveel scheerlijnen?
Bijlagen
shelterr.jpg


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Dabberty »

Ah, ok, in het plaatje heb ik een lijn gespannen tussen 2 bomen op heup hoogte, en met prusik knopen de tarp vast gezet. Voor de rest alleen 4 haringen.
Je kan ook 2 stokken gebruiken en dan 2 scheerlijnen in plaats van dat touw te spannen.

Om extra ruimte te creeren binnen in, heb ik ook nog een touw aan de lus vast gemaakt die in het midden van de tarp zit, en dan aan een hoge tak opgehangen, dus dat die het geheel wat omhoog trekt.

In dit filmpje heb ik de hele setup uitgelegd, vanaf 2:35
https://www.youtube.com/watch?v=xit32lL2-Nw


Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

In deze topic laat ik graag effe weten hoe het met me is.

Heb 3 dagen een kleine 14 km afgelegd langs de IJssel naar klarenbeek... Toen die 3e dag was het snikheet en kon niet simpelweg tussen de weilanden iets vinden waar ik kon crashen..... Inmiddels 17 kg op de rug als gwvolg van angst voor te weinig eten in de tas... Toen stopte een auto langs een weg waar geen eindr aan leek te komen en gaf mij een lift naar de dichtstbijzijnde camping wat mijn redding was!!

Nu 4 dagen later redelijk opgeknapt op die camping zal ik morgen de aanzet bij Eerbeek door de Veluwe heen gaan maken, kaart erbij.
Bijlagen
DSC_0830-1.jpg


Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

Laat graag ook weten dat mijn strategie zo is aangepast dat ik sowieso van camping naar camping loop, dat is wat ik geleerd heb.

By the way een vraagje aan dabberty; die bespanning tussen de bomen van je tarpsetup in deze topic; is dit met 2 scheerlijnen? (2 paracords) of 1?

En nog een foto van tussen 2 maïsvelden... Ging best goed :-)
Bijlagen
DSC_0829-3.jpg


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Martin Outdoors »

heheey !!!

Je bent op stap , goed man en leuk om wat te horen ik ga dit draadje in de gaten houden.
Veel plezier !  (en sterkte )  :P
Laatst gewijzigd door Martin Outdoors op 07 aug 2015, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Dabberty »

[quote="jantarp"]
By the way een vraagje aan dabberty; die bespanning tussen de bomen van je tarpsetup in deze topic; is dit met 2 scheerlijnen? (2 paracords) of 1?[/quote]
Hoihoi, de versie die op de foto de foto stond die jij als voorbeeld gebruikte heeft maar 1 scheerlijn tussen 2 bomen gespannen, en 2 kleine stukjes touw als prussik knopen om de tarp vast te zetten aan de scheerlijn. En om extra ruimte te krijgen een touw vanuit het midden naar een boven hangende tak zodat het geheel vanuit het midden allemaal wat hoger hangt, is behoorlijk veel ruimte extra.

Heb je m'n antwoord met filmpje bekeken in die andere post ? Misschien is dat wat duidelijker uitgelegd met beeld materiaal.

Sterkte en goed om je updates te lezen !


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door Cobber »

Mooi JM..je bent onderweg en je moet even in het ritme komen. Vrije kamperen komt vast wel. En is lekker warm nu, dus pootjebaden in de Ijssel.
Dacht dat je op de fiets ging maar je gaat nu lopen.

Succes!!


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
jantarp
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jun 2015, 18:46

Re: expeditie zonder kamerbewoning

Bericht door jantarp »

Paar daagjes verder, 3-1 voor de campings op de Veluwe...svrcampings met 9 vallende sterren gisternacht in de openlucht en de svrcamping ervoor waren het er 2 B-).....weinig plek kunnen vinden voor tarpsetup van oakleaf... Veel toeristen, honden uitlaters. Nu in  hoenderloo opweg naar otterlo door de hoge Veluwe waar je moet betalen:*) -:) ah ja.... Je mot jezelf ook wat gunnen :-)

Hier een foto van het snokken wat is gelukt...zijpaadje bij laag soeren... Net optijd voor eten :-D

P.s. Door weinig toegang tot " internetcapaciteit" wil ik hier vragen of en hoe het mogelijk wordt voor mij om een plekkie te krijgen bij de bushcraft weekend in oktober.... Ik hoop niet te laat te zijn/ komen met inschrijven.... Mijn telefoon kan mogelijk de data capaciteit van die "die bushcraftsite" aan... Daarom,

Mvg jm...jantarp
Bijlagen
DSC_0869-1.jpg


Plaats reactie