vogezen begin oktober

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bosjesbelg
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 aug 2014, 02:09

vogezen begin oktober

Bericht door bosjesbelg »

hallo,
ik zou begin oktober met een vriend de vogezen in willen trekken voor een weekje, we denken in de buurt van wildenstein, kruth, la bresse, le massif du ventron... Heeft iemand ervaring in deze periode, is het dan nog zacht of juist al koud? iemand nog algemene tips die deze regio kent, we zouden ook wat willen vissen...
en kan iemand me vertellen kan ik een goede kaart kan kopen van deze streek?

alvast bedankt
bosjesbelg


zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: vogezen begin oktober

Bericht door zuma »

Regelmatig eind september begin oktober in de bergen van de vogezen vertoefd. 's avonds kan het best fris zijn, kans op milde nachtvorstjes op hoogte verder overdag lekker aangenaam, niet te warm en niet te koud.


Gebruikersavatar
Joffrey
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jun 2014, 22:08
Locatie: Delfzijl

Re: vogezen begin oktober

Bericht door Joffrey »

Inmiddels een aantal keer geweest mooi gebied! https://www.dezwerver.nl hier kan je kaarten kopen.
Je kan ook overnachten in sommige hutjes staan op de kaart als refuges


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: vogezen begin oktober

Bericht door CommonZense »

[quote="bosjesbelg"]...en kan iemand me vertellen kan ik een goede kaart kan kopen van deze streek?[/quote]
Bij de A.S. Adv verkopen ze (hier in Aalst toch) de Franse stafkaarten. Dat zijn die blauwe. Lokaal vindt je ze ook, maar daar heb je in de voorbereiding niets aan natuurlijk: www.ign.fr

De kou kan ik bevestigen, een week of vijf geleden ben ik voor het ochtengloren maar met uit de hangmat gestapt om me warm te lopen, handig zo'n zomerslaapzak... Het verschil tussen dag en nacht is dus letterlijk te nemen.


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Plaats reactie