Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Cobber »

Jaren geleden ben ik eens met een kanocollega van Eijsden, aan de Belgische grens naar Groningen gepeddeld in 10 dagen. Via Maas, MaasWaalkanaal, eindje de Waal op, Pannerdenkanaal, de Ijssel, Ijsselmaar en PrinsesMargrietkanaal. Was toen in November met al koude nachten en korte dagen...

Dus nu maar eens lopen, deze September. Had deze tocht gepland voor october na het weekend in Renkum. Maar na wat geschuif maar voor die tijd gedaan...

Geen Pieterpad maar een eigen gekozen route langs de grens met Belgie en Duitsland naar het Noorden en maar zien hoever ik kom.
Ik liep met een wandelkar en had verder tarp en bivakzak bij me. Overnachten was bij Natuurkampeerterreinen of wildkamperen. CouchSurfen dit keer achterwege gelaten omdat dit meer planning nodig heeft.
Omdat ik wat last heb van de ogen loop ik op de fietsknooppunten. Dit is het makkelijkste orienteren voor mij leert de ervaring. Heb de fietspunten opgeschreven met daarachter de kilometers.
Liep per dag varierend van zon 25 tot soms 45 per dag. Soms best wel aanpoten.

Ik begin in Maastricht en ben er pas na de middag. Loop nog een eind richting Gulpen en vind er een camping onderweg. Wat me opvalt zijn de veelal gesloten huizen en de mooie binnenplaatsen. Dit laatste vinden we niet zo veel hier in het noorden.
De volgende dag gaat naar Vaals. De heuvels zijn hard werken en de longen worden weer wat groter. Maar is een mooie omgeving dat veel goed maakt.
daarna gaat het verder richting noorden via de campings van Schinnen en Op de Duitse grens Maria's Hoop Echterbosch.
De meeste campings zijn toch wat luxe en de laatste word al wat eenvoudiger
De volgende dag loop ik naar Swalmen om vervolgens de eerste keer de Maas over te steken bij Kessel.
Als ik eens om appeltaart vraag word ik gecorrigeerd en mag ik genieten van de Limburgse Vlaai..jammiejammie.

Een eindje onder Venlo slaap ik met Galloway koeien. Moet uitkijken dat ik niet in zo'n grote Vlaai ga staan. Is een mooie avond met veel gezoem.
De komende 2 dagen loop ik vaak langs de Maas. Zet de tent op in de regen en mijn schoenen zijn 30 centimeter gegroeid van alle klei. Hierna verlaat ik de rivier en ga weer meer na het oosten. Ga langs Afferden maar loop door en kom weer in Duitsland. In het Reichswald zet ik mijn tarp op..Het is er pikkedonker ook overdag,,,Heb heel veel buien gehad vandaag en dit kan er ook wel bij. Alle kleren worden zo weer schoon gespoeld.
Via Groesbeek loop in naar de Rijn en steek bij Millingen aan de Rijn over naar het noorden. In Duitsland ben ik wat tijd verloren door de knooppunten....Pffff
Ik ga richting Wehl. Daar hou ik een rustdag op de camping Het Jagershuys. Een mooie grote veranda zorgt ervoor dat ik prima droog onderdak heb met alle regen. De lady vergezeld me op de rustdag en we kijken wat in de omgeving.
Dan naar de Distelheide. Hier ben ik ook de enige op de camping. En de Achtehoek is altijd mooi vooral als het een beetje donker weer is....

Dan loop ik door naar het Noorden..langs Zelhem en richting Laren. Ik overnacht in een bos en besluit de volgende morgen om huiswaarts te gaan.
Volgende episode word van Laren via de Sallandse heuvelrug richting Drenthe en Groningen.
Al met al een leuke plus twee week..heel veel kilometers en al weer aan nieuwe schoenen toe.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door michiel »

Leest als een mooie tocht.

Heb je foto's gemaakt?


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
fr33air
Berichten: 443
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:17
Locatie: Gorredijk

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door fr33air »

Ben ook wel benieuwd naar foto's want klinkt als een mooie trip!


Consolationem zona finem incipit
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Martin Outdoors »

Dat is een beste wandeling, ik hoor je verhaal wel bij het kampvuur cobber .http://test.bushcraftnederland.nl/Smileys/default/grin.gif


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Cobber »

Ik neem al jaren geen foto's meer. Dus daar kan ik jullie niet blij mee maken.
En YTfilmpjes ook niet.

Ehh niet echt stoere kampvuurverhalen over deze tocht. Vind lopen nog steeds niet echt mijn ding. Meest spannende was toch denk ik de zweetsokken...die liepen me bijna voorbij! 8)


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door oud deelnemer 4 »

als ik het had geweten was ik graag met je meegelopen ( het zuid-limburgse stukje dan )  ;D


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Cobber »

Wie weet een volgend keer. Want vond het een stukje mooi "Buitenlands" Nederlands ipv de vlaktes hier in het Noorden. en natuurlijk niet te vergeten alle mooie namen die ik daar tegenkom.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Dabberty »

Mooi verhaal man !


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Alder »

Lekker bezig hoor, en flinke afstanden die je aflegt. Geen foto's en video's maken geeft een hoop rust denk ik zo. En gezellig als de vrouw een dagje langskomt. Succes met de rest van de tocht.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door madman73 »

Mooie tocht. Idd geen foto's en filmpjes voor anderen, maar lekker genieten voor jezelf. Top.


Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jan 2014, 22:08
Locatie: Groningen

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Martin »

Dat klinkt als een prachtige tocht. Ik ben heel benieuwd naar deel 2.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Going Walkabout....vanaf Limburg richting Groningen

Bericht door Cobber »

Zal eens kijken wanneer ik deel twee kan doen...Want eerst op visite in Renkum en dan Rheederzand.
Want ben zelf ook benieuwd naar de Sallandse Heuvelrug....
Laatst gewijzigd door Cobber op 26 sep 2015, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Plaats reactie