Down-Under III

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Down-Under III

Bericht door oud deelnemer 4 »

De volgende ondergrondse groeve stond gepland voor Januari en was ook al op 2 plaatsen na weer helemaal volgeboekt.
Nu is het zo dat de twee mensen die fungeren als mijn gidsen door persoonlijke omstandigheden niet aan deze termijn kunnen voldoen aan hun gidsen taak.
Daarom is er afgesproken om de termijn uit te stellen en kom ik hierop in Maart 2016 weer terug.
het gaat dus zeker wel door maar niet in Januari... de mensen die zich al hadden opgegeven en interesse getoond hadden voor deelname hebben hierover al een PM of mailtje ontvangen.

dit topic gaat nu even slapen en wek ik weer in Maart 2016.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Down-Under III

Bericht door J@siu »

Geen probleem @Jos .... we horen het wel als het door kan gaan ...


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: Down-Under III

Bericht door b2b »

Niet vergeten de wekker te zetten.

gr
Cees


back2basemetcees@hotmail.nl

www.back2basemetcees.wix.com/back2basic

tel- 0251-245202

cui bono, Cicero

never judge a man untill you have walked two moons in his moccassins
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Down-Under III

Bericht door oud deelnemer 4 »

En ik ben terug uit de winterslaap en er staat nu ook eindelijk een definitieve datum voor de Down Under II in de agenda.
het gaat gebeuren op zaterdag 28 Mei.

Er kunnen hiervoor maar een beperkt aantal mensen mee en iedereen die destijds snel gereageerd hebben en nu dus boven aan de lijst van kanshebbers staan heeft inmiddels via dit forum of via mail een update gehad over de datum.

JOS


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Down-Under III

Bericht door herman744 »

Jos,

Hoe lang wordt die tocht? Als het niet te lang is, is het misschien iets voor mij. Ik hoor wel of er nog plaats is.

Herman744


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Down-Under III

Bericht door oud deelnemer 4 »

Nog 'n paar daagjes langer wachten en dan is het eindelijk zover... Down Under III gaat van start.
'n hele dag dwalen door de gangenstelsels, 'n waar doolhof waar je makkelijk kunt verdwalen, gelukkig gaan wij met ervaren gidsen op stap.
Afbeelding

De gangen wachten en de middeleeuwse en modernere graffiti en kunst uitingen wachten om ook door ons ontdekt te worden. Zorg voor goede verlichting en reserve accu's en batterijen want het zal er zeker niet zo licht zijn als op deze foto's.
Afbeelding Afbeelding

Denk ook aan een dikke trui, fleece-vest of jas, ondergronds is het gemiddeld 7 á 8 graden Celsius.

Tijdens onze ondergrondse wandeling houden we ook pauze's, denk aan drinken en een versnapering voor onderweg. Ook een grotere pauze staat op de planning, dan kun je op een brandertje wat warms klaarmaken..hou het simpel !
Je vindt daar geen brandhout dus koken doe je op een gas, benzine of spiritus brandertje.

Wil je na het zitten niet wit/geel eruit zien.. neem dan een zitlap mee !

De deelnemers hebben reeds allemaal bericht gehad via de Email of PB over verzamelpunt en vertrektijd etc.

Afbeelding
de gidsen en ik hebben er zin in... tot zaterdag :)


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Down-Under III

Bericht door J@siu »

8-) Thumbs UP !!
tot Zaterdag @Jos ... 8-)


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Down-Under III

Bericht door Bennie »

Baal er nog steeds van dat ik niet kan. Hoop dat er snel een vervolg van komt.

Veel plezier!


AlfredB
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 mei 2016, 00:43
Locatie: Gelderland omgeving Nijmegen

Re: Down-Under III

Bericht door AlfredB »

Jammer had er ook graag bij willen zijn.
Maar lees dit nu pas, en zaterdag is helaas een werkdag voor mij.

grt alfred, en heel veel plezier daar in het donker, hoop dat er iemand foto's maak.
Zijn we er toch een beetje bij.


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Down-Under III

Bericht door herman744 »

Ik had jullie graag ondergronds zien gaan. Wilde eigenlijk die kant op komen, maar mijn busje is niet door de APK gekomen. Wordt 30 mei gerepareerd. Binnenkort toch maar weer eens naar Zuid-Limburg.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Down-Under III

Bericht door J@siu »

@ Herman ... optie mountinbike (?) ^-^


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Down-Under III

Bericht door oud deelnemer 4 »

Kort fotoverslag van de Down Under III
Nadat iedereen was aangekomen bij ons trefpunt gingen we op pad maar voordat we ondergronds gingen kregen we van Ben nog de nodige belangrijke instructies en werd er gebeld naar ons extern contact dat we ondergronds gingen.
Afbeelding
Het pad was overwoekerd, stijl en glad naar ons kleine ingang... nou ja zeg maar gat naar de onderwereld
Afbeelding
Hoe klein het gat ook was eenmaal binnen moeten we onze nekken strekken om het plafond te kunnen zien. Na de eerste minuten raken we meer en meer gewend aan het lopen in donker en er is voldoende te zien.
Ben heeft het daarom erg druk met de uitleg wat er allemaal te zien is en het beantwoorden van vragen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
We lopen ook aardig wat af.. links – rechts- weer rechts en weer eens links en zo af en toe ook weer eens 'm stukje terug.
AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding
Na een picknick pauze in het daglicht weer op pad om eens te bekijken wat je nu aan de oppervlakte kunt zien en herkennen van de gangenstelsels onder onze voeten.
Na een wandeling door het omliggende bos, waar ik lekker voluit kon gaan over plantjes :)... kwamen we aan bij ons tweede gangenstelsel van de dag.
'n gangenstelsel met een heel andere look.. hoge rechte gangen, alles lijkt op elkaar, verdwalen erg makkelijk …
we zijn op weg naar de brandweerpaal, eventjes lekker klimmen en de uitdaging aan gaan om de paal af te glijden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
En na die paal... wat dacht je … meer gangen :)
Afbeelding
En na afloop even bellen naar ons extern contact dat we weer allemaal buiten zijn.

Ik wil de gidsen Margriet en Ben bedanken voor hun inzet en uitleg van het onderaardse rijk waar we doorheen mochten lopen.
ook dank ik alle deelnemers die deze uitdaging aangingen...

Er gaat nog een filmpje komen van deze tocht maar of ik het red om die nog voor mijn vakantie te editen en online te zetten weet ik nog niet maar ik doe mijn best. en zo niet dan komt hij gewoon later online.


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Down-Under III

Bericht door herman744 »

Mooi verslagje Jos. Vast weer een mooi avontuur geweest, zeker voor de allerjongsten.


Gebruikersavatar
Joffrey
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jun 2014, 22:08
Locatie: Delfzijl

Re: Down-Under III

Bericht door Joffrey »

Het was mooi Jos! Jij en de gidsen bedankt voor deze dag! Groeten van Devin, Dorianne en mij!


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Down-Under III

Bericht door oud deelnemer 4 »

hey Joffrey,

Bedankt voor het meewandelen in het onderaardse labyrinth :)
het was gezellig en luek jullie weer eens in het echt te zien ...

je hebt een email van me i.v.m. je vraag over mineralen zoeken....


Plaats reactie