1ste keer Chaam 1

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door Mosseltje »

LoosAlarm schreef:Goed verhaal, ik zat er helemaal in :)

Ook wel een beetje jaloers, want ik moet mijn eerste solo overnachting nog meemaken. Ben eerlijk gezegd nog een beetje te schijterig om in mijn eentje in een bos te gaan overnachten. Binnenkort eerst maar eens met een vriend... Getting there ::)

Enge beesten heb je niet in Nederland.
Alle enge mannen zitten in de buitenwijken van de grote steden.
Bij Paalkamp 1 heb je nog steeds 3 streepjes bereik op je mobiele telefoon.
Op GPS coördinaten 51.518208, 4.886696 kan je je auto parkeren en dat is hooguit 10 minuten lopen van paalkamp 1.


Wat houdt je tegen? :-)


Gebruikersavatar
LoosAlarm
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2016, 14:42

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door LoosAlarm »

Tja, eigenlijk heb je gewoon gelijk. En met concrete coördinaten wordt het wel heel aanlokkelijk :D

Ik wordt door mijn omgeving ook een beetje uitgelachen hierom, want ik deins verder eigenlijk vrijwel nergens voor terug. Waarschijnlijk is bij mij na de eerste overnachting de drempel ook wel weg.

Het staat in elk geval op de agenda
Thnx voor de peptalk ;-)


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door Tim »

LoosAlarm schreef:Ik wordt door mijn omgeving ook een beetje uitgelachen hierom
Goeie stimulans om vooral door te gaan. Zij die je uitlachen durven zelf niet of zijn jaloers. Elk mens wil onderzoeken en verkennen, kijk maar eens een uurtje naar een baby. Alleen na je kindertijd wordt dat meestal vakkundig uit je hoofd getrapt.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Mosseltje
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:10
Locatie: Brabant

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door Mosseltje »

Een nacht alleen doorbrengen in het bos klinkt ook best spannend.
Ik kan nu wel heel stoer doen maar ik was ook zenuwachtig en hield er al rekening mee dat ik halverwege de nacht weer naar huis zou gaan.

Maar eenmaal op locatie gaat de tijd zo snel dat je totaal geen tijd hebt om je zorgen te maken.
Voor ik het wist was het al 22:00. Toen kwam ik er achter dat ik mijn E-reader in de auto had laten liggen en ben toen in het donker op en neer gelopen.
Dat was eigenlijk het meest spannende. ::)


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door Martin Outdoors »

Hahaha wat een verhaal en dat allemaal in 1 nachtje gebeurt , mooi man dank voor het delen.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Ron
Berichten: 194
Lid geworden op: 23 sep 2014, 20:26
Locatie: Brabant

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door Ron »

Mooi verhaal !! Ik ben zelf ook niet het kleinste wezentje op aarde ;-) dus ik heb ook even moeten zoeken naar de goede hangmat voor mij.
Maar mijn keuze is gevallen op de hennessy safari deluxe zip en ik lig er nagenoeg vlak in en kan me goed omdraaien en ik heb de hangmat wel met bungy koort vast staan aan de grond en zodoende kan je nog lekker schommelen :D En net zoals jij zegt ik moet er nog wel glow in the dark liners opzetten zodat ik in het donker ook niet elke keer dennenaalden hap hahaha


Gebruikersavatar
LoosAlarm
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2016, 14:42

Re: 1ste keer Chaam 1

Bericht door LoosAlarm »

Mosseltje schreef:Een nacht alleen doorbrengen in het bos klinkt ook best spannend.
Ik kan nu wel heel stoer doen maar ik was ook zenuwachtig en hield er al rekening mee dat ik halverwege de nacht weer naar huis zou gaan. ::)
Het is best fijn om te horen dat meer mensen het spannend vinden/vonden. Ik denk dat het ook een hele natuurlijke reactie is, de mens was vroeger tenslotte voor overleving afhankelijk van de veiligheid van een groep. Dat gedrag zien we nog steeds in het dagelijks leven op grote schaal terug.

Ik denk dat het voor de meeste mensen echt een grote mentale overwinning is om volledig ontspannen alleen in een bos te kunnen overnachten.

Ik werk er nog steeds rustig naartoe. Niks moet. Maar zou wel tof zijn.


Plaats reactie