Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door madman73 »

Ziet er mooi uit Dieter, en goede weersverwachting. Als het tenminste droog blijft. (Hier lijkt het wel winter)


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door J@siu »

Goede samenstelling , ik HAD niet veel meer bij op de Kennedy Marsen 80 km (Someren - Bergeijk, 50 km bossentocht Someren - enz enz ...)
heel veel succes en plezier .... 8-)


Gebruikersavatar
stunkel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:04
Locatie: De Kempen

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door stunkel »

Ziet er goed uit.
Als warme maaltijd nam/neem ik gewoonlijk eentje uit de Engelse legerrantsoenen mee.
Kan je opwarmen in water en heb je tegelijk warm water voor thee of koffie. Of ik nam soms ook een MRE Heater mee uit de Amerikaanse MRE's. Alleen de zak, kan je los kopen bij Countrystore (zie link), de Amerikaanse rantsoenen vind ik niet te best 8-)
Rantsoen in de heaterzak, beetje water en een kwartiertje verder stappen en je had warm eten. Ook makkelijk.
http://www.countrystore.nl/bushcraft/sh ... eater.html


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door Dabberty »

Ben driftig aan het water drinken, en van trainen is niks gekomen. Het kleine kereltje thuis has 3 onrustige nachten, dus weinig slaap.
Vanaf nu t/m vrijdag slaap ik in mijn hangmat in de mancave om toch goed te kunnen slapen.
Vrouwlief heeft er begrip voor, maar eist wel dat ik zondag iets lekkers voor haar kook, die deal staat :-)
Die maaltijd, ik ga het eens uitpluizen. Thanks voor de link !


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door Sander2000 »

Vette challenge, heel veel succes vriend !!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door Dabberty »

Nog 1 nachtje slapen... Vanavond pakken, en morgen rond lunchtijd de auto in, 4 uurtjes rijden, omgeving verkennen, goede maaltijd en biertje pakken, registreren, misschien wat slapen, en dan gaaaaan.

Hier wat pics van een paar jaar geleden, de laatste 3 rijen foto's zijn niet erg motiverend :-)
http://naspacir.eu/galerie-2/


Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door johndice »

Zoooooo check dat stukje voet op die mega blaren! :) Spannend, geniet er van en ben benieuwd of je zelf ook fotos maakt onderweg!

Groeten,

John


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door madman73 »

Veel plezier morgen!!!!!!


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door Tim »

Dieter,

Succes moan!

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door MichelVH »

Succes man! Denk je het te redden, deze eerste keer?


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door CommonZense »

En volhouden he Dieter. Nog 35km... Komaan, je kan het!


dreetje
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2013, 16:23
Locatie: waalre

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door dreetje »

succes dieter,mogen de weergoden je gunstig gezind zijn ::)


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door arjuna »

veel plezier
Maak er een mooie tocht van en geniet
Het lichaam herstelt wel , eet goed en drink genoeg de tempel van de geest kan dat altijd gebruiken .

Koen


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door Dabberty »

En weer terug, met als resultaat: niet gehaald.

We vertrokken rond 13.00 uur, en zou niet meer als 4 uurtjes rijden moeten zijn, maar door wegwerkzaamheden, 2 crashes, werdt dat 5 uur.
Geen probleem, registratie is tussen 19.00 en 23.00, en om 23.00 de briefing, en 00.00 start, dus we hadden tijd zat.
Naar de pizzaria geweest voor een maaltijd, en wat biertjes.
Om 19.00 uur registreren, t-shirt gekocht, en weer naar de pub om wat wereld problemen op te lossen on het genot van een biertje.
We waren met z'n drie'en. Rond 22.00 uur proberen te slapen, maar dat ging niet, teveel geluid en beweging in de slaapzaal van het scouting huis.

23.00 uur, de briefing starts. Logo van de wandeling is een wandelaar die een heks op de brandstape tegenkomt, omdat zaterdags het heksen verbranding is. In elk dorp en stad wordt een grote brandstapel gemaakt, en kinderen maken een lelijke pop die dan verbrandt wordt met de nodige bbq etc.
Achter me zit ook een lading mensen en links van me ook, in totaal 216 deelnemers hadden zich opgegeven, maar 178 zijn er uiteindelijk maar gestart / op komen dagen.
Het meerendeel van de deelnemers zijn tussen de 18 en 30 jaar oud, en dan een handje vol tussen de 30 en 42.

Afbeelding

Typisch Tsjechies, meerdere flessen slivovice medicijn met het logo gingen in de rondte zodat iedereen op gezondheid kon drinken.
Erg sterk spul, houd je wakker en je keel warm.

Afbeelding

23.45 Buiten klaar maken, gaiters aan, rugzak op, babbelen.

Afbeelding

00.00 Kerk klok deed zijn werk en daar gingen we. We zaten ergens in het midden van de hele groep.

Afbeelding

Afbeelding

Van waar we begonnen (340 meter hoogte) eerst een paar km de stad uit op vlak gebied, en toen direct naar 609 meter hoogte, was een goede wakker maker. Sommige stukken waren erg stijl.
Daarna weer naar 530 en weer naar 914 hoog. Even pauzeren en water drinken.
De 2 dagen er voor heeft het gesneeuwd, maar het meeste was al weg, je zag op de hogere punten hier en daar nog wat restjes liggen.
Daardoor wat het allemaal wat modderig, en als iedereen over dat paadje loopt, maakt dat het er niet beter op.
Tot aan zons opgang waren de meesten flink aan het door kachelen om maar niet door een modderbad heen te hoeven.
Gemiddeld tempo van ons was 6 km per uur.
M'n kameraad had op dat moment al 2x een nummertje 2 gedaan, en zijn scheten waren niet te harden...

Afbeelding

Je krijgt al snel groepjes met verschillende snelheden, en dat trekt als een lange oplichtende slang door het bos, erg mooi om te zien.
Het was ook erg makkelijk om verdwaald te raken, aangezien het donker is en iedereen elkaar maar volgt. 2x een paar honder meter moeten terug lopen, en bij de derde keer zijn we met "onze" groep gaan bushwacken om weer op het juiste pad te komen.

Afbeelding

Op 1 van de hoogste pieken gepauzeerd en de piek afgevinkt op de deelnemers kaart, daar mijn eerste reep genomen, en zakje met nootjes opgemaakt voor het volgende traject. Om op deze piek te komen was en een stuk van 40 meter verdraaide stijl en was het hand en voeten werk, de stokken waren useless vanwege alle blubber. Ik voelde m'n linker bovenbeen krampachtig doen, en heb dus toen ook een magnesium pilletje genomen.
De weersverwachting zat behoorlijk verkeerd qua nacht temperaturen. Zou +4 zijn maar realiteit was -3. Telkens door open velden of op pieken was de wind erg fris. Tijdens die 10 minuten pauze in de erg frisse wind na dat harde klauter werk, dat is waar ik denk waar waar ik de fout ben ingegaan.
Toen ik opstond deed mijn rechter knie raar, maar dacht dat na een paar stappen dat wel weg zou gaan.
Tijdens het afdalen van die piek, kon ik hem bijna niet meer buigen en er op staan. Moest half zijwaarts voorzichtig naar beneden stappen.
Beneden een bandage om de knie heen, en gelukkig bleef het een tijdje redelijk vlak (800, 780, 810, heel looiend).
M'n kameraad ging voor een derde nummertje 2 en klaagde over zijn buik.
Enkele km's verder en we kregen eindelijk het zonnetje te zien.

Afbeelding

Dit was 1 van de vele water bronnen waar je kon bijvullen.

Afbeelding

Na in totaal iets van 35 km hebben afgelegt, kwam er weer een stijl klim van 685 naar 750, toen een stuk vlak en door naar 880.
Op dat moment zag ik het niet zitten met m'n knie, en m'n kameraad ging voor een 4de nummertje 2, en klaagde over buikkramp daarna.
Hij zei toen dat hij niet verder wilde / kon. We bestudeerden de kaart zorgvuldig, kijken of we om die hoge stukken heen konden, maar dat ging niet lukken. Dus ik besloot ook om er mee te stoppen, want de bandage hielp niet echt.
Maar stoppen is niet zo makkelijk :-)
Via andere paden zijn we afgedaald naar de dichstbijzijnde weg met bus verbinding, wat een extra 15 km was. Onze snelheid was toen iets van 4 km per uur. Bus gepakt en terug naar de het begin punt.

Daar kregen we een warme kool met worst soep, en een teiltje met warm water voor de voeten, (elke deelnemer krijgt dat)

Afbeelding

Afbeelding

We hebben in totaal rond de 50 km afgelegd (waarvan 15 niet op de geplande route was. maar naar de samenleving), in 9 uur tijd.
Volgens de route tracker 6 km per uur gedaan tot mijn knie gaar was, en daarna 4 km per uur.
En totaal een kleine van 1000 meter gestegen.
En ik ben 3 kg afgevallen !

De snelste deelnemer kwam om 14.22 aan, en de laatste 03.42.
In totaal hebben 53 deelnemers de route gemaakt, waarvan een paar langer dan 24 uur er over deden.
De allereerste afvaller kwam niet eens het dorp uit..
Alle anderen hebben opgegeven vanwege blessures, te moe, etc, etc, etc.

Qua uitrusting, heb niks te klagen gehad, alles was nuttig, maar niet alles was gebruikt vanwege het opgeven.
Bijvoorbeeld niet mijn maaltijd gebruikt, en maar 1 zak noten en reep genuttigd.
Kleding keuze was goed, snel drogende hiking broek van Lidl, sneldrogend shirt, bloes en regenjas tegen de gure wind.
Ik denk dat ik niks teveel bij me had, maarja, wie weet als ik het had afgemaakt zou ik anders praten.

De derde kameraad heeft het wel afgemaakt en kwam om 23.17 binnen.

Waarom mijn knie niet meer meewerkte ? Ik denk dat het de harde inspanning was, nachtje missen, en koude wind, heb geen andere verklaring.
Denk niet dat ik al te oud ben.
Bij elke flinke klim in de modder, dacht ik elke keer weer, wat heeft bijlsma nu weer op zijn hals gehaald.. en op elke piek en afdaling dacht ik, yeah dat was het waard, op naar de volgende :-)
Ik baal er wel heel erg van dat ik het niet gehaald heb. Maarja.
Ben ook heel strikt geweest, en heb dat speciale sigaartje die ik hiervoor gekocht had, niet opgerookt. Die wordt bewaard voor een andere keer.

Dat was het, bedankt voor het kijken.


Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Lange wandeling gepland (100 km / 24 uur)

Bericht door johndice »

Bedankt voor dit verslag! Jammer dat het niet volbracht is, maar aan indrukken die je nog lang zal heugen geen gebrek volgens mij! Flink avontuurtje :) van de 178 opdagers hebben dus maar 53 het afgemaakt? Wow! Ben wel benieuwd wat er met de dorpsafvaller gebeurd is? Over een tegel gestruikeld zeker hehehe Doe je de volgende keer weer mee? En hoe is het met je vriend afgelopen? :)

Groeten,

John


Plaats reactie