Dagtripje Bieslandse Bos

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Sander2000 »

Hoi allemaal, weer een topicje van mij, dit keer eens van een uitstapje :D
Ben afgelopen dinsdag met Michel (Scono) naar het bieslandse bos geweest, 10 minuutjes van zijn huis in nootdorp.
We hebben daar een plekje gezocht, tarp en hangmat opgehangen, vuurtje gestookt en lekker gegeten.
Flickr is tegenwoordig echt kut, kort samengevat werkte de site totaal niet en alles gaat via yahoo enzo, toen kon mn acc zelfs niet verwijderen, ben toen via een forum op een site van yahoo gekomen en daar de hele zooi verwijderd. Duurt wel 90 dagen..
Maar komt erop neer dat ik nu photobucket weer gebruik, dus ff proberen met de foto's hier op het forum.
Als ze er staan zal ik er wel beschrijving erbij geven, dan is het veel makkelijker vertellen.

fire prep
Afbeelding

Afbeelding

Ons kampje. Was eigenlijk maar 15 meter van een pad af, waar af en toe wat mensen voorbij kwamen. Was wel grappig om te zien hoe veel mensen er voorbij lopen. We hadden wel expres de groene tarp naar het pad gericht, dat hielp heel erg. Een paar mensen hoorden ons en gingen toen kijken, maar niemand kwam naar ons toe hahaha.
Afbeelding

Ik en Michel hebben op de heenweg wat fluitekruid en lisdodde meegenomen
Afbeelding

Mijn rugzak
Afbeelding

Michels rugzak(zweedse lk35) en gear
Afbeelding

DIY whoopie slings en treehuggers, en paracord met figure 9 voor de tarp.
Afbeelding

8-) ;D
Afbeelding

Afbeelding

Houtsnijmesje dat Michel laatst heeft gemaakt uit een ijzerzaagblad
Afbeelding

tussendoor even chillen in de hangmat:
Afbeelding

Vuur maken met de lisdodde. Brandde zoals verwacht heel makkelijk, maar super kort. We hebben het een paar keer opnieuw aan moeten steken om onze kleinste takjes aan te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auto dichtbij kamp geparkeerd
Afbeelding

Afbeelding

Nog eentje dan :P
Afbeelding

Hier het fluitje dat ik heb gemaakt. Het werkte niet echt en toen heb ik het maar weggegooid. Had niet echt zin om er lang aan te tweaken
Afbeelding

Afbeelding

Michel en ik(vooral michel) hebben dit mooie rekje gemaakt. Werkte super icm onze pot hanger die michel had gemaakt, alleen na een tijdje brandden de inner strands van het paracord(waar we het mee aan elkaar hadden geknoopt) door..
Afbeelding

B&B
Afbeelding

Potten weer schoon door schoonkoken:
Afbeelding

Meer bacon
Afbeelding

Ook nog wat groenten gegeten. We hadden er alleen iets te veel peper in gedaan en zout waren we vergeten dus erg lekker was het niet..
Afbeelding

Ui in schil gepoft in de kolen was wel erg lekker, best zoet
Afbeelding

Pasta en steak als hoofdgerecht
Afbeelding

Michel heeft nog deze knijper gemaakt
Afbeelding

Ons kampje en ik
Afbeelding

Steak was een beetje goedkoop denk ik, niet zo mals, maar toch wel lekker
Afbeelding

Afbeelding

Pasta pesto was eigenlijk het enige dat perfect gelukt was :)
Afbeelding

Toen konden we niet meer weg... En we kwamen onverhoopt in een survival situatie terecht..
Afbeelding

Afbeelding

Dit was een beetje het landschap:
Afbeelding

Toen we even het hekje door waren werden de koeien opeens territoriaal en we moesten nog een stukje wegrennen zelfs ;D
Afbeelding

Uiteindelijk hebben de koeien gewonnen en zijn we gewoon om gefietst.. Was een erg leuke dag !
Bedankt voor het kijken, later


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Martin Outdoors »

Eeen hele mooie dag geweest zo te zien , een hoog bushcraft gehalte ook dat is leuk om te zien.
"auto dicht bij het kamp geparkeerd " ? vaak kom je met de fiets veel verder dan een koekblik met 4 wielen tenminste dat heb ik ondervonden.

Dank voor het delen :D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door MichelVH »

Haha! Tripje was leuk vriend! Ik zei tegen mijn vader dat die steak behoorlijk taai was, en toen ik zei dat het €5,- voor twee was zei hij ook dat je dan niet veel moet verwachten ;D . Broodje bakken was ook een grote flop, maar het zal ons ooit lukken ;D ::) ! Die lisdodde moesten we tijdens het branden nog ff extra "loften" inderdaad, maar toen ik een paar dagen erna mijn oom leerde om met de firesteel vuur te maken ging het gewoon in een keer in vlammen op. Zal wel met het vochtgehalte te maken hebben... Jammer dat ik dus niet bij m'n gear kon komen (wij waren naar mijn opa en oma gegaan omdat onze vloer afgevlakt en geolied werd), anders had ik meer pannen en een grillrekje mee kunnen nemen, hadden we koperdraad voor dat houten rekje en had ik ook mijn kooksetje mee kunnen nemen... Maar juist door die flops wordt het vaak leuker, al besef je dat misschien erna pas ;-) .

Het was weer supergezellig!

Michel


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door madman73 »

Een mooi verslag, met lejker veel foto's. Daar hou ik wel van. Leuk om te zien dat jullie elkaar gevonden hebben. Het delen van een passie is altijd mooier dan het alleen beleven. Sander, heb je die rugzak zelf gemaakt? Ziet er goed uit.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door J@siu »

Leuke foto's van een geslaagde trip ... dank voor het delen 8-)


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Tim »

Hey,

Genoten zie ik. Lekker dagje weg, volgende keer overnight?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door MichelVH »

@Madman Ja, ben ook stikjaloers! http://forum.bushcraftnederland.nl/view ... 30&t=12636
@J@siu Thx, zullen we vaker doen, zo'n verslagje ;-)
@Tim Thx, een overnighter willen we wel, alleen mijn ouders vinden het niet goed als ik in het bos slaap, als ik 15 wordt (December) dan mag het waarschijnlijk wel. Heel erg balen, maar ik snap het ook wel want er worden regelmatig potloodventers en dat soort volk opgepakt in het bos bij ons in de buurt ;D . Had vroeger een hut in wat nu het "Frikandellenbos" heet, werden allemaal smerige feestjes gehouden ::) . Maar ik heb wel een aantal outdoor overnachtingen gepland, zoals het BC-weekend en het Outdoor Cooking weekend, en ik wilde nog met Sander en een oom gaan zeilen en kamperen maar dat is nog niet zeker. Ben er sinds een paar dagen achter dat mijn neef ook een hangmatteraar is, dus daar wilde ik na de zomer een keer een weekendje mee weg. Genoeg te doen dus ;D .


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Martin Outdoors »

Frikandellenbos . ;D ;D ;D
Pak de trein naar iets fatsoenlijks tegen de tijd dat je in het bos mag gaan slapen ipv het frikandellen park naast de deur :P


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door MichelVH »

Haha, natuurlijk dat snap ik. Dat is eigenlijk ook mijn plan, om met de trein ofzo ergens heen te gaan. Voorlopig ben ik wat meer Craft, gear maken enzo. De Bush dat mag wel wat meer worden denk ik zo ;-) . Dit bos is trouwens omheind door een sloot en koeienweides, met 3 ingangen dus het is redelijk afgesloten en ik geloof dat dit niet populair is onder de viespeuken... Behalve ons dan ;D


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Dabberty »

Two boys, One hammock :-)
Ziet er gezellig uit, maar man man man, wat nemen jullie veel eten mee voor een dagje zeg.


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Cobber »

Leuk dag avontuur....doe ik ook veel. Eindje met de kano en dan hangmatje erbij. En tegen de e avond weer terug...mini vakantie


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door MichelVH »

Cobber schreef:Leuk dag avontuur....doe ik ook veel. Eindje met de kano en dan hangmatje erbij. En tegen de e avond weer terug...mini vakantie
Klinkt leuk! Misschien ook eens een verslagje maken? Of beter: Een filmpje :D ?


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Cobber »

Niet zo'n inspiratie om alles op papier te zetten..en filmpjes al helemaal niet.
Maar zal het eens weer proberen....misschien wel weer leuk


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Alder »

Leuke foto's jongens, de gekste avonturen als iets niet zoals gepland is inderdaad:)
Is er iets veranderd in Flickr? Ik heb niets gemerkt, lijkt prima te werken nog...


Gebruikersavatar
Sander2000
Berichten: 2727
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:42

Re: Dagtripje Bieslandse Bos

Bericht door Sander2000 »

Hi Alder, lang verhaal maar hier kwam het een beetje op neer :) heb wat berichten van mij op whatsapp erover gekopieerd.
Werkte best prima maar heb het dus verwijderd om de vreselijke gebruikersinterface sinds ze met yahoo zijn gekoppeld. Maar geen probleem dus als je niks wilt veranderen.

[13-3 10:35 p.m.] Sander: Ik wil mn achternaam weghalen op mn flickr acc, maar dat is sinds kort aan yahoo id gekoppeld en dat kan ik niet veranderen omdat email adres gekoppeld is en andere email toevoegen kan niet want mn postcode kennen ze niet en dan als ik het anders doe zeggen ze dat er tijdelijk error is met hun systeem
[13-3 10:35 p.m.] Sander: Helemaal kutservices
[13-3 10:36 p.m.] Sander: Ben nu dus zover dat ik mn hele flickr acc gewoon wil verwijderen, maar dat kan niet want kan niet eens meer niet inloggen >:(
[13-3 10:36 p.m.] Sander: En verificatiecodes via telefoonnummer doen niks

Even later was er een doorbraak

[13-3 10:43 p.m.] Sander: Nou yahoo acc is over 90 dagen verwijderd
[13-3 10:43 p.m.] Sander: Moest om te zien hoe dat moest gewoon op google via een forum trucjes zoeken


Plaats reactie