Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Bericht door MichelVH »

Sander kwam langs, dus gingen we wat dingen maken zoals continuous loops voor mijn nieuwe hangmat (hier een sneak-preview, ik moet nog een ridgeline en stuffsack maken dan is 'ie af), en gewoon kletsen enzo. Op een gegeven moment hebben we volgens mij voor de eerste keer in ons leven geen idee wat we verder moesten doen dus besloten we om snel even naar hetzelfde bos als vorige keer te fietsen en mijn set-up voor het BC weekend te testen. Ook wilde ik wat Daslook plukken. Hier de foto's:
Afbeelding
Voor het eggie zal het wat strakker staan, evt. met tentpalen in de hoeken van de tarp. De hangmat ligt als een droom, en met z'n 3 meter past ook Sander erin :D . De set-up bevalde wel super! Hangmat is toppie, makkelijke suspension van Michiel, En vooral veel ruimte onder je tarp. Als het echt hard regent pin je gewoon de "luifel" naar de grond voor een A-frame.
Afbeelding
Camo O0
Afbeelding
Met Sander erin.
Afbeelding
Daslook was niet moeilijk te vinden...
Afbeelding
Wat bloemetjes geplukt.
zo'n 5% van de bladeren en 20% van de bloemetjes geplukt, is wel onder de "schadegrens" denk ik. De bladeren smaken heel mild naar lente-ui en de bloempjes zijn knapperig en smaken nog lichter.
Afbeelding
Sander heeft ook wat wortels opgegraven :-) . Smaakte wat sterker dan de bladeren, ongeveer als ui.
Weten jullie wat deze plantjes zijn en of je er iets mee kunt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog wat Brandnetel geplukt om te drogen voor thee. Misschien helpt drogen wel, vorige keer toen Sander en ik er thee van zetten smaakte het (en rook het) naar vis/garnalen :o .
Afbeelding
Van een deel van de Daslookbladeren heb ik een spread voor op toastjes gemaakt: Wat mayonaise, azijn, zout en peper en grof gehakte Daslook. Het was echt lekker, en mijn ouders en opa en oma vonden dat ook, dus is wel een aanrader :D . De bloempjes waren voor erop, maar dat was nogal een gepiel. Heb alle bloempjes die ik had ontdaan van blaadjes enzo, en daarna ingelegd in azijn met wat suiker. Soort van kappertjes.
Afbeelding
Kwam op het idee door mijn nieuwe boekje.
Afbeelding
Net toen de bouillon met gehakte daslookbladeren klaar was, flikkerde het pannetje om >:D :P . Het handvat was gloeiend heet geworden dus met een brandwondje op m'n hand en met veel gevloek werd het nog grappiger voor Sander ;D .

Nou ja, het was weer leuk en ik heb weer wat nieuwe dingen geleerd,

Latuh,

Michel
Laatst gewijzigd door MichelVH op 23 mei 2016, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Bericht door J@siu »

Klinkt als een leuk uitstapje .. 8-) leuke foto's


Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Bericht door johndice »

Dat ziet er smakelijk uit!


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Bericht door herman744 »

Foto net onder de hand met uitjes s lijkt me Zevenblad, maar ik ben niet zeker. Meestal staan er (zeer) veel in een groep. Daaronder 2x Koekoeksbloem. De bloemen eet ik in ieder geval. Laatste foto komt me niet bekend voor. Google voor Zevenblad en (Dag)koekoeksbloem even voor eetbaarheid en bereidingswijzen. De daslook is wel op het eind van zijn Latijn nu.


AlfredB
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 mei 2016, 00:43
Locatie: Gelderland omgeving Nijmegen

Re: Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Bericht door AlfredB »

Kijk dat is nu overleven, daar doen we het om.

Super strake foto's ook.

Grt Alfred


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Met Sander ff het bos ingerend en Daslookspread gemaakt

Bericht door MichelVH »

AlfredB schreef:Kijk dat is nu overleven, daar doen we het om.

Super strake foto's ook.

Grt Alfred
Haha! Thanks man, maaruh... Voor de rest nemen we voor dagtripjes superveel eten enzo mee dus overleven?


Plaats reactie