Wildkamperen aan het Drentse Gat

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door johndice »

Hoi iedereen,

Vorig weekend met Tim en Zandhaas op pad geweest in de bossen van Drenthe! Rondje om het meer gelopen waar ik een tijdje geleden al met Tim gehangen had en niet ver daar vandaan een leuk wildkampeer kampje gemaakt. De temperatuur zat er aardig in met 28 graden en het weerbericht had onweer belooft, dus ik keek erg uit naar vuil weer om s'nachts over de woelige baren van het meertje te kunnen kijken :). Maar helaas, het is het hele weekend kurkdroog gebleven.

Ons kamp bestond uit drie verstopte lean-to tarps naar elkaar toe (met mijn nieuwe solo tarp), waar we uiteindelijk een driepoot en een bescheiden ingegraven vuurplekje in het midden gemaakt hebben om op te koken. Dat leverde weer de nodige gezellige gekte op!

Qua koken had ik mijn kleinste Dutch Oven bij me, die met zijn drie plus kilo zijn praktisch nut niet bewijst maar wel lekker resultaat oplevert. Ik heb de jongens eruit verwent met een Surinaamse curry als avond eten en een stevige skillet brownie als toetje. Maar ik mocht ook niet klagen, want Tim wist er ook nog een lekkere (paarse) Boekweitbol uit te toveren!

Leuk veel dingetjes geprobeerd, van boogschieten met Tim tot een keigoede vuurboog demo van Zandhaas en met zijn allen gewoon genieten van het buiten zijn. Ook nog de shelter van een Bushcrafter ontdekt die het blijkbaar erg koud heeft gehad die nacht en overhaast is vertrokken...mysterieus...

Ook met zijn allen het idee opgevat om een datum te schieten voor een nieuwe Bushcraft weekend in navolging van de vorige in januari. Lijkt ons erg leuk, hopelijk is er hier op het forum ook interesse.

Hieronder wat foto's, onder andere van de awesome nieuwe sheath van Zandhaas en Tim's diy Millbank bag, waar ik nu ook een exemplaar van heb. Thanks daarvoor! Al met genoten van een heerlijk weekend bosrust en goed gezelschap. :)

Groeten,

John


IMG_3106.JPG
IMG_3106.JPG (605.59 KiB) 2329 keer bekeken
IMG_3103.JPG
IMG_3103.JPG (680.9 KiB) 2329 keer bekeken
IMG_3092.JPG
IMG_3092.JPG (868.83 KiB) 2329 keer bekeken


TtB
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 jun 2016, 09:41
Locatie: zutphen

Re: Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door TtB »

Ziet er erg gezellig uit ;-)


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door Tim »

Hey John,

Mooi filmpje en weer een nachtje buiten. Volgende old skool?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door johndice »

Hoi Tim,

Lijkt me top! Die wollen deken van Zandhaas moet gebruikt worden :)

Groet

John


Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door Jeof »

lekker man, altijd genieten ^-^


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door madman73 »

Super gezellig uitje zo te zien!
Maar wat wordt er gerookt bij 0:33? Vandaar de goede sfeer ;D

En wat het idee betreft voor een nieuw treffen..... SUPER IDEE!

Mooie foto van de sheath 8-) die heb ik even opgeslagen. Thanks!!!


Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Wildkamperen aan het Drentse Gat

Bericht door johndice »

Hey Madman,

Daar probeert Zandhaas een kooltje uit de bow drill te inhaleren :)
Cool dat een nieuw treffen je leuk lijkt! Hopelijk kunnen we wer meer mensen enthousiast voor maken.

Je sheath is awesome :o


Plaats reactie