terug uit Polen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

terug uit Polen

Bericht door oud deelnemer 4 »

Zoooo, ben weer terug in Nederland...helaas :(
Tussen de trainingen en programma's voor jongeren kampen door veel gehiked.
In totaal 423 km aan trails gelopen in de Tatra's, de Bieszczady en in het Biaŀowieża Nationaal Park.
Veel regen en zon gehad maar wat doet dat ertoe, als je er maar zin in hebt en het avontuur lokt is er een weg naartoe.
Hier enkele foto's van mijn weken in Polen, er zijn er zoveel dat ik een behoorlijke tijd nodig heb om ze te bewerken en evt. in een video te verwerken...enne ik weet niet eens zeker of ik al dat werk wel ga doen.....:)
Tijd voor weer wat avontuurtjes dichter bij huis.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: terug uit Polen

Bericht door MichelVH »

Respect, veel gelopen! Wij gaan volgend jaar naar Polen op zomervakantie, zijn die natuurgebieden eigenlijk ver van de steden? Wil er met mijn vader wel 2 nachtjes tussenuit dan, maar 200km omrijden is niet echt handig dan.. Die derde foto ziet er gaaf uit, waar is dat?


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door oud deelnemer 4 »

MichelVH schreef:Respect, veel gelopen! Wij gaan volgend jaar naar Polen op zomervakantie, zijn die natuurgebieden eigenlijk ver van de steden? Wil er met mijn vader wel 2 nachtjes tussenuit dan, maar 200km omrijden is niet echt handig dan.. Die derde foto ziet er gaaf uit, waar is dat?

dat meertje heet Czarne Staw en is makkelijk te bereiken vanuit Zakopane, de foto is genomen vanaf de trail die gaat naar 'Granat'
de Tatra's zijn vanuit b.v. Krakow te bereizen in enkele uren met de bus, met de trein duurt het veel langer. ;n dagtrip of twee dagen hiken gaat dus prima vanuit Krakow.

Het Bieszczadzki Park Narodowy (nationaal park) ligt een beetje in een uithoek tegen de Ukrainse en Slowaakse grens aan. een echt grotere stad is er niet en vanuit Krakow is het 6 tot 7 uur per bus, vergeet de trein hier maar helemaal. De interesantere delen liggen helemaal in het zuiden.

Als je naar het Białowieski Nationaal Park wil ga je dus puur voor dat park, grotere steden zijn er niet en de dichtsbijzijnde grotere stad is Białystok op plus minus 60 km afstand of Biels Podlaski op zo'n 50 km afstand vanaf het park.


Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door Jennekes »

Mooie foto's, ze geven een prachtige impressie weer. Altijd leuk om te zien dat mensen verder kunnen fotograferen dan hun oog lang is ;-)
Veel regen en zon gehad maar wat doet dat ertoe, als je er maar zin in hebt en het avontuur lokt is er een weg naartoe.
Tja, ook voor de zon geldt dat het goede ervan met mate op je af moet komen om voluit te kunnen genieten. Ik heb liever de ervaring van een dag lopen in de regen dan een dag in de brandende zon zonder een stukje schaduw.
Fijn berichtje, dank daarvoor!


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door lichtje »

Zo 423 km hiking dat zal een mooie ervaring zijn geweest
En als ik de foto's zie, is het een mooie omgeving.


Afbeelding
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: terug uit Polen

Bericht door Waidmann »

Welkom terug Jos, toffe foto's!


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door oud deelnemer 4 »

@Waidmann @Lichtje
dank mannen het was zeker een mooie wandelvakantie en voor herhaling vatbaar, ik heb nog lang niet alles belopen wat ik wil...
@Jennekes
met die zon zonder schaduw daar heb je een punt, op deze wandelvakantie heb ik alles gehad, van storm met hagel tot en met zon zonder schaduw en maar liefs 30 graden celcius.

Hier nog wat indrukken...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: terug uit Polen

Bericht door b2b »

Welkom thuis Jos, en we gaan de videos zien.
gr
Cees


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door oud deelnemer 4 »

b2b schreef:Welkom thuis Jos, en we gaan de videos zien.
gr
Cees

Cees tot die tijd moet je het nog maar eventjes doen met wat extra foto's
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: terug uit Polen

Bericht door b2b »

Hej Jos,

maak eens wat foto's van je uitrusting die je meeneemt en wat je (waarvoor) meeneemt.

Altijd leerzaam. thanks en ik ga uitkijken naar de video.

gr
Cees


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door oud deelnemer 4 »

Nou hier dan een snel lijstje van wat spul dat ik mee had op mijn hike

DD tarp en hangmat / slaapzak / matje
Ik gebruik de DD Traveler hangmat omdat die ook als grondscheltertje is op te zetten, deze heeft namelijk een dubbele bodem die waterdicht is.. handig als er geen bomen in de buurt zijn.
De slaapzak is aangepast aan het jaargetijde en de te verwachtte nachttemperatuur, een matje in de tarp zorgt voor extra comfort, goed slapen is belangrijk ! En als ik op de grond slaap komt het nog meer van pas.

goede bergschoenen
Als je veel wil hiken zeker in bergachtig gebied zijn goede schoenen een must, ik heb al jaren Meindl als favoriet maar er zijn genoeg andere goede schoenen op de markt.

extra sokken
met goede schoenen ben je er nog niet, sokken zijn ook erg belangrijk voor een goed loopcomfort en bij het voorkomen van blaren.

ehbo SET / fluitje
In mijn ehbo-setje zit zo'n beetje alles wat nodig is voor een langere hike voor meerdere weken. Echter in bergachtig gebied wordt dit uitgebreid met een sam-splint en elastische verbanden. Wellicht dat ik hier op een later tijdstip nog eens apart op in ga. Pas je ehbo set aan aan de duur en soort van activiteit die je gaat doen. De sam-splint is tijdens deze trip gebruikt voor een ongelukkige hiker. deze set 'op de foto' is nu na de trip aan een grondige aanvulling / vernieuwing van de spullen toe.
AfbeeldingAfbeelding

klimgordel / klettersteig setje / HMS-karabiner / genaaide slinges nylon
Ik was onder weg in bergachtig gebied en heb ook enkele via feratta's gedaan. Daavoor had ik een klimgordel en een klettersteig set bij me. Verder heb ik vaak diverse genaaide slinges en carabiners bij me waarvan er zeker twee HMS carabiners zijn met een schroef, snel-lock of ball-lock.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Pan RVS en spiritus brander
Ik heb een rvs pannetje met deksel bij en een steel-loos pannetje. Koken doe ik op houtvuur of op spiritus. Een spiritus brander is erg lichtgewicht en spiritus kun je ook in de kleinere dorpjes kopen, bij gebrek aan spiritus kan ook medicinale alcohol dienst doen als brandstof. Een multi fuel brander zou ook kunnen maar is veel zwaarder. Gasbranders hebben gas nodig en dat is niet overal eenvoudig te koop.
zipzakjes ... altijd handig voor een ijverige verzamelaar
Afbeelding

waterdichte zakken
Alles wat droog moet blijven gaat in waterdichte zakken. Een waterdichte zak houd vocht buiten, en dus ook binnen. Ze doen dus ook dienst als water transport zak of als wasmachine.
Afbeelding

Waterfilter
Drinken is belangrijk en een waterfilter zorgt ervoor dat ik altijd wel ergens water vandaan kan halen en dat drinkbaar kan maken.
Afbeelding

Kleding
kleding kan gewassen worden onderweg en daar neem ik dus niet al te veel van mee. Ondergoed en t-shirts, lange broek, korte broek, fleece, muts, regenkleding, sokken.
Tegen de zon een petje en een zonnebril

extra's
GPS, foto toestel, spul voor onderhoud van schoenen en mes, goede kaart van omgeving.
Mes, klapzaagje, firesteel, zaklampje, verrekijker, extra touwtjes, tie-raps
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
b2b
Berichten: 3345
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:33
Locatie: Heemskerk

Re: terug uit Polen

Bericht door b2b »

thanks Jos, wist niet van de silky dat je die had.
gr
Cees


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: terug uit Polen

Bericht door J@siu »

Heej @Jos ,
welkom terug .. wij zijn ook net terug uit Polen , maar dan voor een andere "Klus" 8-)
vorige zondag s'ochtens om 07.15 uur weggereden en afgelopen donderdag ochtend om 02.15 uur weer retour in Nederland ...
stuur je wel een PB ... 8-)


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: terug uit Polen

Bericht door oud deelnemer 4 »

@J@siu

dank je.... :)


Plaats reactie