Alle bushcraft-spots op een kaart

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Die Emslander
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 okt 2018, 00:06

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Die Emslander »

Is dit nog actueel?


http://www.avonatuur.tk
Life is like the Blues
Sosteve
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 sep 2018, 23:34

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Sosteve »

MichelVH schreef:Hallo allemaal,

Ik zit bij mij in de buurt weleens te zoeken naar een rustige plek waar je ongestoord een vuurtje kunt stoken en waar je, zelfs op een zonnige zaterdagmiddag als gisteren, in je hangmat kunt liggen zonder dat iemand je opmerkt.

Bij mij in de buurt zijn veel paden door het bos, en met name in de herfst-lente-winter, als de 1m hoge brandnetels weg zijn, kun je tientallen meters tussen de bomen door kijken. Nou was ik gisteren met Sander naar het bos gegaan om wat te hangen en te koken, en zochten we dus eer een rustige plek. Maar als je ergens voor de eerste keer bent duurt het soms lang voordat je een "padloos" en dus "mensloos" stuk bos vind.

Je eigen plekje zoeken is natuurlijk leuk, maar soms duurt het gewoon lang en wil je je hangmat ophangen en een vuurtje maken en ff uitrusten (je kent het wel). Vooral in de wat stedelijkere gebieden is dit het geval, mijn ervaring is dat ik bij vrienden in Twente gewoon de hei op kon lopen en een plekje kiezen naar wat ons praktisch gezien het beste uit kwam. Dus heb ik een idee:

Als we nou met zijn allen een Google Maps kaart maken met padenloze en rustige stukjes bos, en die alleen op zichtbaar zetten voor ons (met een wachtwoord, of de regel wie 2 of meer plekjes deelt krijgt toegang), hoef je niet lang meer te zoeken. Ook op de plekken op het platteland waar het sowieso al rustig is kunnen we dan zetten hoe de mogelijkheden voor wildkamperen zijn (Vuur maken, hangmatbomen, hoe staat de boswachter er tegenover, etc.). Omdat we het dan heel kleinschalig houden en alleen onder ons houden, wordt het niet zo dat bepaalde plekken overspoeld zullen worden met mensen en dat het niet rustig blijft. Je hoeft natuurlijk jouw basecamp of favoriete geheime plek te delen, maar een rustig stuk bos (en wat de mogelijkheden daar zijn).

Ik vind het zelf een goed idee, wat vinden jullie ervan?
vind ik wel een leuk idee


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door ger010 »

Vrees dat dit nooit echt iets geworden is.
Zal de post later op slot zetten.


Afbeelding
Plaats reactie