Alle bushcraft-spots op een kaart

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door ger010 »

Heb je helemaal gelijk in Oakleave mbt mijn ervaring komt uit de hoek van urban exploring
waar ik samen met een maatje van me zo'n 5 jaar een forum heb gerund.

Het is mogelijk om een deel af te schermen en alleen bepaalde personen toegang
te geven vraag is welke criteria ga je gebruiken en handhaven.

Op het urbex forum deden we dat door middel van stemming de leden beslissen
zelf wie er wel en niet in de groep komen.

Toch is de kans op lekken groot al is de community voor bushcraft een andere als
urbex. Wel hebben we een tijd groepje gehad bij urbex die een kleine eigen deel
hadden om hun locaties te delen.

Mocht je wat willen stuur me anders een pm.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Tim »

Hey,

Ik vind het ook een beetje vaag, in elk bos/gebied kun je bushcraften. Dus wat is een spot?

Een paalcamping?

TIm


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door lichtje »

Dat ga je wel krijgen, alleen een echte paalcamping is legaal, en deze plekjes niet..

En ja dan is de vraag of je dit grootschalige wilt opzetten. Met alle gevolgen van dien.


Afbeelding
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door MichelVH »

Tim schreef:Hey,

Ik vind het ook een beetje vaag, in elk bos/gebied kun je bushcraften. Dus wat is een spot?

Een paalcamping?

TIm
Nee, een plekje waar het rustig genoeg is om ongezien te kunnen blijven overnachten, vuur te stoken en je ding te doen zonder dat je om de haverklap moet bukken omdat er mensen langskomen etc. In Nederland is het grondgebruik voor een enorm deel kas-akkerbouw, huizen of drukbezocht recreatiegebied. Vooral mensen uit de Randstad als ik hebben het dus lastig om zon rustige plek te zoeken. Omdat ze er wel zijn rondom de steden maar moeilijk te vinden zijn, wilde ik een klein netwerkje opzetten van plekken waar iemand zonder problemen gekampeerd heeft etc.
lichtje schreef:Dat ga je wel krijgen, alleen een echte paalcamping is legaal, en deze plekjes niet..

En ja dan is de vraag of je dit grootschalige wilt opzetten. Met alle gevolgen van dien.
Nee, deze plekken zijn niet legaal, maar dat heeft niemand ook ooit gezegd, het is op eigen risico. En ik heb al een paar keer duidelijk vermeld dat ik het kleinschalig wil houden trouwens...


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door lichtje »

MichelVH schreef: Nee, deze plekken zijn niet legaal, maar dat heeft niemand ook ooit gezegd, het is op eigen risico.
Ik bedoelde meer wat het verschil zou zijn, en ja als je dat ook op internet zet, ook al achter een inlog. Is er altijd een kans dat de (laat ik het zo zeggen) verkeerde mensen ook deze gegevens kunnen krijgen.
MichelVH schreef:En ik heb al een paar keer duidelijk vermeld dat ik het kleinschalig wil houden trouwens...
In je eerste post heb je het inderdaad over kleinschalig, maar dat kan je op verschillende manieren lezen, klein in de zin van niet te veel plekken vermelden of een kleine groep. Aangezien je ook vertelde
MichelVH schreef: Als we nou met zijn allen een Google Maps kaart maken met padenloze en rustige stukjes bos,
en
MichelVH schreef: Ik hoop dat het iets gaat worden en dat een hoop mensen meedoen,
"hoop mensen" is niet klein, sorry maar moest ik toch even zeggen.


Idee is zeker leuk, maar moet je denk ik in een vriendenkring delen, en dan gaan maken..


Afbeelding
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door madman73 »

Misschien helpt het als mensen makkelijk kunnen zien ik welke provincie de deelnemers wonen, in je makkelijker contact leggen met de lokale bushcrafters. Die hebben wellicht tips.

Hier in het Noorden zijn nu een aantal regionale weekenden 'georganiseerd' hieruit zijn weer leuk e initiatieven ontstaan. Het deelt soms makkelijker als elkaar eens hebt ontmoet.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door lichtje »

madman73 schreef:Misschien helpt het als mensen makkelijk kunnen zien ik welke provincie de deelnemers wonen, in je makkelijker contact leggen met de lokale bushcrafters. Die hebben wellicht tips.
Klopt, zo kan je makkelijk locaties uitwisselen, en ervaring uitdelen.
madman73 schreef: Hier in het Noorden zijn nu een aantal regionale weekenden 'georganiseerd' hieruit zijn weer leuk e initiatieven ontstaan. Het deelt soms makkelijker als elkaar eens hebt ontmoet.
Mmh ik ben zelf ook woonachtig in het hoge noorden..
Ik zou beter moeten opletten, wanneer die uitjes zijn lol.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Dabberty »

Grappig topic.
Zelf denk ik dat het geen goed idee is op eem kaart bij te houden met 'illegale' stekjes, want op die manier zou het gezien kunnen worden dat illegaal kamperen gepromoot wordt door het officiele forum.

Wat wel zou kunnen werken is gewoon een kaart van NL, met daar een pinnetje op waar welke gebruiker woont.
Wil je bijvoorbeeld in het noorden eens tekeer gaam kun je zien dat zandhaas / tim /etc in die buurt zitten en een pb'tje sturen voor locaties.
Mensen die er niet aan mee willen werken hoeven hun locatie niet op de map te zetten.

"leunt achterover met een biertje in de hand, al glimlachend aan het denken dat ik het zo slecht niet heb met 34% van dit land als bos gebied :-) ".


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Martin Outdoors »

Goed idee Dabberty. Inderdaad mensen in kaart brengen die mee willen doen,de "bezoekers"gaan op de kaart kijken welk gebied ze willen bushwhacken ,wie woont daar het dichtste bij en via pb of mail persoonlijk de contacten leggen,....yep leuk! 8-)


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Pyro »

Idd Dabberty, beste idee tot nu toe!
Grootste voordelen van deze optie zijn dat ongewenste personen niet in 1 keer alle spots achterhalen en dat je als individu zelf kan beslissen of je aan de ander je spots vrijgeeft, zo heb je dit toch lekker in eigen hand!
En als je een fanatieke overnachter bent, moet je toch het initiatief nemen om de personen op de kaart te contacten en zo kun je toch allemaal je bushcraft netwerk behoorlijk uitbreiden en elkaar beter leren kennen!
Het nadeel van een afgeschermde kaart met alle spots op het forum vind ik dat je op een platform zoals dit erg moet waken voor een clubje binnen een club-cultuur!
Ik hou daar zelf helemaal niet van, en met het idee van Dabberty is dat niet nodig!


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door oud deelnemer 4 »

@Dabberty
prima idee

@Pyro
hier ben ik het helemaal mee eens

zo voel ik er ook wel wat meer voor :-)


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door MichelVH »

Ja, goed idee! Had het idee zelf al, maar dacht dat mensen zo'n priveding als woonplaats niet wilden delen, maar als jullie dat een beter idee vinden, goed! Als jullie je woonplaats, en evt wat foto's van je omgeving en resources (En misschien een foto en kleine voorstelling van jezelf) PM'en dan maak ik een mooie kaart, prima! Als beveiliging geef ik toegang tot een Gmailaccount dus als je die erbij voegt kan ik je toegang geven. Zullen we de regel opstellen dat wie zichzelf erop zet, toegang krijgt?

Een leuk idee, niet alleen om info over plaatselijk wildkamperen enzo te verkrijgen maar misschien ook om nieuwe bushcraftmaten in de buurt te ontmoeten. Het heeft mij iig. bijna 2 jaar gekost om erachter te komen dat Sander2000 en Maartieboy bij mij in de buurt wonen, heb met Sander al veel dagtripjes en een paar weekendjes gemaakt en dat had ik veel eerder moeten ontdekken...


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door madman73 »

Dabberty schreef: Wat wel zou kunnen werken is gewoon een kaart van NL, met daar een pinnetje op waar welke gebruiker woont.
Precies mijn idee Dieter,
MichelVH schreef: maar dacht dat mensen zo'n priveding als woonplaats niet wilden delen
Daarom mijn opmerking over provincie.
MichelVH schreef: Als jullie je woonplaats, en evt wat foto's van je omgeving en resources (En misschien een foto en kleine voorstelling van jezelf) PM'en dan maak ik een mooie kaart
Is dit niet uit de database te halen door de moderators? Er vanuit gaande dat de gegevens naar waarheid heeft ingevoerd? Foto's van de omgeving lijkt me niet veel toevoegen. Moet ik dan de dijk, de weilanden of een bosperceeltje fotograferen (eerste twee voegen niet veel toe en laatstgenoemde Tja tis bomen etc). Voorstelling van jezelf: daar is een apart gedeelte voor op het forum.

Een kaart met globale 'woonomgeving' van de forumleden lijkt me voldoende. Rest kan via pb. Maar das weer mijn mening.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door Dabberty »

madman73 schreef:Een kaart met globale 'woonomgeving' van de forumleden lijkt me voldoende. Rest kan via pb. Maar das weer mijn mening.
En de mijne ook :-)


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alle bushcraft-spots op een kaart

Bericht door lichtje »

madman73 schreef: Is dit niet uit de database te halen door de moderators? Er vanuit gaande dat de gegevens naar waarheid heeft ingevoerd?

Zou vast in de database staan, maar ivm. De privacy van de gebruiker, moet dit niet uit de database getrokken worden, maar door de gebruiker aan worden gegeven.

Want stel dat pietje wel zijn plaatsnaam op heeft gegeven, maar wil beslist niet op die kaart staan..

Edit: maar het is zeker een leuk idee om zo mensen bij elkaar te kunnen krijgen..


Afbeelding
Plaats reactie