Finland, Karhunkierros

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philip Venema
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 aug 2011, 20:41
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Finland, Karhunkierros

Bericht door Philip Venema »

Hierbij een kort videoverslag van de Karhunkierros trail die zoonlief Floris (12) en ik eind Juli 2016 liepen. Zie https://youtu.be/0PAmhnyIhQ0.

Een prachtige tocht in een omgeving bezaaid met paddestoelen en bessen. De tent die wij bij ons hadden hebben wij niet gebruikt. Langs de route waren voldoende (schuil)hutten om te overnachten. En bij elke hut was hout en een kampvuurplaats aanwezig.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door Dabberty »

Mooie trip. Mijn manneke is nog vrij jong en kan niet meegaan, maar was het moeilijk om jouw manneke gemotiveerd te houden? Of was hij hardcore constant geintereerd in de hike?
Deze vraag omdat mijn collega zijn kind niet meer dan 2 dagen, 1 nacht geintereseerd kan houden, en dat zijn kind dan naar huis wil, mama mist, etc.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door Tim »

Hey,

Goeie vraag, ben ook benieuwd naar je antwoord.

Ik ben vorig jaar voor het eerst 2 dagen weggeweest met jr en neefje (toen bijna 10). Dat ging prima, maar beide waren kapot na 2 dagen rennen, vuurtje stoken en (niet) slapen ::).

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door michiel »

Mooi verslag. Ik kan niet wachten tot onze 5 en 1,5 jarigen mee willen.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door CommonZense »

Mooi filmpje Philip. Goede muziek ook.
Fijne tijd gehad met z'n tweetjes zo te zien.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door madman73 »

Mooi filmverslag. Wel veel last gehad van muggen zo te zien! Of was het preventief? En de rendieren op 1:23 dat was echt dichtbij...... Top reis


Gebruikersavatar
cjhage
Berichten: 378
Lid geworden op: 19 aug 2013, 10:33
Locatie: Bruinisse

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door cjhage »

Mijn ervaring is om de kleintjes er vroeg mee te confronteren en meenemen
Dan willen ze later niet meer anders
Heb pas mijn zoontje van 2meegenomen en dat ging super
Maar dat was in de kano


Gebruikersavatar
Philip Venema
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 aug 2011, 20:41
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door Philip Venema »

Dabberty schreef:Mooie trip. Mijn manneke is nog vrij jong en kan niet meegaan, maar was het moeilijk om jouw manneke gemotiveerd te houden? Of was hij hardcore constant geintereerd in de hike?
Deze vraag omdat mijn collega zijn kind niet meer dan 2 dagen, 1 nacht geintereseerd kan houden, en dat zijn kind dan naar huis wil, mama mist, etc.
Met onze zoon ben ik aan meerdaagse trektochten begonnen toen hij 8 was. In eerste instantie 3 dagen. Toen hij 8 was mocht om de kilometer de dagzak geopend worden en mocht hij er wat lekkers uit halen. Verder toen geduld gehad en ruimte gegeven om hem zelf veel te laten ontdekken en zijn eigen tempo te lopen. Na de tocht altijd iets leuks als „beloning”. Gewicht van de rugzak maximaal 20% van zijn lichaamsgewicht.

Nu betrek ik hem actief bij de analyse en opzet van een tocht, de uitrusting, het voedsel, de te verwachten fauna en flora en andere zaken. Wat betreft zijn motivatie? De eerste dagen vond hij lastig. Hij moest wennen aan de muggen en loopconditie opbouwen. Daarna ging het probleemloos en had ik soms het idee dat hij mij er binnen afzienbare tijd een keer „uit gaat lopen” :-) Pauzes nemen wij nu om de 7-8 kilometer.

Overigens had hij na 5 dagen wel zo nu en dan last van heimwee. Daarom soms even „Skypen” met het thuisfront als dat kan.
Tim schreef:Goeie vraag, ben ook benieuwd naar je antwoord. Ik ben vorig jaar voor het eerst 2 dagen weggeweest met jr en neefje (toen bijna 10). Dat ging prima, maar beide waren kapot na 2 dagen rennen, vuurtje stoken en (niet) slapen ::).
Met 2 jonge mannetjes hiken heb ik het nog niet aangedurfd. Ik vind het best inspannend om voortdurend de verantwoording te voelen. Kan mij voorstellen dat met z’n 2-en kan helpen tegen heimwee? Maar als ik het zo lees? Dan heeft het ook nadelen :-)
michiel schreef:Mooi verslag. Ik kan niet wachten tot onze 5 en 1,5 jarigen mee willen.
Als je met je kinderen je hobby kan delen? Dan is dat geweldig! Nog een paar jaar . . . ?
CommonZense schreef:Mooi filmpje Philip. Goede muziek ook. Fijne tijd gehad met z'n tweetjes zo te zien.
Dank, het was een geslaagde reis. Prachtig gebied om in te trekken. En een goed onderhouden route met mooie schuilhutten. Gelukkig waren wij goed voorbereid op de muggen.
madman73 schreef:Mooi filmverslag. Wel veel last gehad van muggen zo te zien! Of was het preventief? En de rendieren op 1:23 dat was echt dichtbij...... Top reis
Met name tijdens en na een regenbui worden de muggen actief. Het is niet zo dat er eind Juli nog echt zwermen zijn. Maar er waren nog genoeg over. Juni/Juli is het muggenseizoen. In Augustus verdwijnen ze. En ja, die rendieren op zo’n korte afstand was mazzel. Wij konden ze bijna aanraken.
cjhage schreef:Mijn ervaring is om de kleintjes er vroeg mee te confronteren en meenemen
Dan willen ze later niet meer anders Heb pas mijn zoontje van 2meegenomen en dat ging super Maar dat was in de kano
Klopt; op tijd beginnen en rustig opbouwen. Dat is ook mijn ervaring.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door Dabberty »

Thanks for the feedback, ik hoop dat het met mijn manneke ook zo goed zal gaan :-)


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door madman73 »

Inderdaad, bedankt voor de feedback


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door Tim »

Hey,

Bedankt voor je reactie. Ik voel persoonijk ie druk niet zo, maar in bv een stad weer wel. Dan ben ik bang dat ik ze kwijt raak.

Het verschilt ook per kind. Onze oudste (jongen) slaapt liefst in een tent. Onze oudste dochter kan ik op de kop in een boom hangen te slapen. De jongens vermaakten zichzelf samen (spelen) en waren minder bezig met de "reis".

Veel succes op jullie volgende trip.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door MichelVH »

Goede feedback! Over dat Skypen: Als we met scouting een week weg zijn, willen de eerstejaars nog weleens heimwee hebben. Ze vragen vaak of ze naar huis mogen bellen, maar vaak wordt hun heimwee juist erger als ze hun ouders' stem horen... Maar dat verschilt per persoon denk ik.


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Finland, Karhunkierros

Bericht door Alder »

cjhage schreef: Heb pas mijn zoontje van 2meegenomen en dat ging super
Jaja, dat ging super ::)

Maar Philip, erg mooie tocht denk ik, en supermooi verwerkt in de video!


Plaats reactie