Een nacht in het bos

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Een nacht in het bos

Bericht door herman744 »

Het moest er toch maar eens van komen. Na wat verkenningen van het terrein besloten om de nachtelijke rust/stilte van het bos te gaan ervaren.
Hier de link naar het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=HEpYqRpVp5A



Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Een nacht in het bos

Bericht door madman73 »

Ik had hem al gezien op je yt kanaal. Leuk filmpje.
Je laat er geen gras....... Euh ik bedoel struikgewas over groeien! Je overnacht niet IN de natuur, maar creëert eerst je eigen camping ;D. Zelfs de bladhark was mee!

Je had er in ieder geval mooi weer bij.
En gaat er nog eens een tweede keer komen denk je?


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Een nacht in het bos

Bericht door MichelVH »

Mooie plek en een leuk filmpje! Je zou er wel een mooie basecamp/permanente shelter kunnen bouwen :-)


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Een nacht in het bos

Bericht door michiel »

Ivm op mijn werk heb ik je filmpje zonder geluid gekeken; leuk om te zien hoe iedereen anders met z'n kamp omgaat en dat sommige dingen hetzelfde blijven :-)

Eerste keer solo? Da's toch altijd anders dan met z'n twee. Besluitvorming gaat een stuk trager in mijn geval. Gelukkig kon je tegen de camera kletsen ;-) Ga je na deze keer vaker alleen?

Wat gebruik je om te filmen?


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Een nacht in het bos

Bericht door herman744 »

Gaat zeker een vervolg (meerdere) krijgen. Ga dan wel op een raised bed proberen te slapen. Heb het bed vanmiddag gemaakt. Een kort filmpje volgt nog. Michiel, ik film met een Nikon AW120. Had zo'n toestel bij OakleafNL gezien. Werkt ook goed voor nabijfotografie. Het toestel heeft geen lens die naar buiten komt. Lens zit veilig achter glas in de camera. Mijn vorige toestel had een lens die wel naar buiten schoof, maar een zandkorrel zorgde ervoor, dat de lens niet meer terug wil. Vanmorgen bloeide een Spaanse papaver op de oprit. Voor het statief kun je het begin van dit filmpje bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=D0kvtOP83MA
Bijlagen
DSCN7686.JPG
DSCN7686.JPG (3.57 MiB) 3830 keer bekeken


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Een nacht in het bos

Bericht door arjuna »

Jammer van die bramenstruiken ,zullen de vogels die voor de winter vet en suiker opslaan ook wel vinden
Het is misschien verstandig om gewoon een boom om kunnen ze ook geen nestjes maken
dit is nu natuur vandalisme , de bushcraft wereld zal er blij mee zijn

Koen


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Een nacht in het bos

Bericht door arjuna »

Beste Herman 744

Ik vindt het van die hark een goed idee ,maar een filmpje er over maken is aanzetten tot sloop gedrag
Het zou zomaar kunnen dat de boswachter mee kijkt en die zal dan een verkeerd beeld krijgen van de Bushcrafters, en dat is niet verstandig
zeker niet voor jou
En ik vraag mij oprecht af of dit wel op dit forum hoort , de link wel te verstaan

Beste Moderators wat vinden jullie hier van


Naar vrij vertaling van een mede lid


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Een nacht in het bos

Bericht door herman744 »

Beste Arjuna. Kom jij wel eens in een bos, dat vol staat met lage braamstruikjes. Ik kan je vertellen, dat er geen braampje aan hangt. Gebrek aan licht. In het filmpje toon ik mijn versperring aan de bosrand. Daar hangt het vol met bramen. De natuurwacht hier houdt vrijwilligersdagen om de braamstruiken mee te helpen verwijderen.......... De boswachtster is een van mijn goede bekenden en die gaat het filmpje zeker bekijken. Ik zal straks op het forum even melden dat ik een raised bed heb gemaakt. Om jouw een plezier te doen, verwijs ik voor het filmpje, naar mijn Youtubekanaal.


Erwin P
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:41

Re: Een nacht in het bos

Bericht door Erwin P »

Ik heb het filmpje ook even gekeken, maar vind er niet zo heel veel spannends aan (mbt sloopgedrag).
Hier zullen mensen en al zeker een boswachter geen aanstoot aan oplopen.
Zelf heb ik weinig met dit soort filmpjes (als in weinig interesse), maar ik kan me best voorstellen dat forum genoten dit wel tof vinden en het ook zeer waarderen dat het hier geplaatst wordt.

Ikzelf behoor nog tot de ''jongeren'' en kan je melden dat je sloopgedrag meer moet zoeken in die leeftijdscategorie en daarbij komen toch hele andere voorbeelden langs. Deze categorie zal dit soort filmpjes ook zeer waarschijnlijk niet kijken en daar al helemaal geen ''sloop'' gedrag uit halen.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Een nacht in het bos

Bericht door Dabberty »

Heb je nu in de hangmat geslapen of op de grond?
Het struik ruimen zie ik niet als probleem als er nog zoveel blijft staan. Je kan het ook zien dat je nu ander gewas / bondn de kans geeft om te groeien.


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Een nacht in het bos

Bericht door herman744 »

Dabberty,

Vanaf 21.00 uur in de hangmat gelegen (niet geslapen) Problemen met mijn knieën. Vanaf 04.00 op de grond gaan liggen. Toen viel ik wel in slaap.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Een nacht in het bos

Bericht door ger010 »

Kijkt lekker weg je filmpje hier op het werk zonder geluid gekeken wellicht later nog eens met.

Werkt het met dat stokje tussen je lijnen ? zag dit een tijdje geleden bij mcq bushcraft het ziet er
wel heel handig uit.

Mbt. de destructie van het bos en het verplaatsen van bladeren denk ik dat de gevolgen te overzien zijn
en er niet direct een verhoogde dieren sterfte te verwachten zal zijn deze winter ;D

Op ons plekje in Zweden zaag ik altijd een kort naaldboompje om die gebruik ik dan als bezem.


Afbeelding
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Een nacht in het bos

Bericht door herman744 »

Ger010,

Er is een stukje uit de film weggevallen. Stokje komt slechts in een flits in beeld. Ik had mijn poncho met behulp van 4 stokjes aan een lijn bevestigd. Je begint met een redelijk slap hangende lijn. Dan vorm je een lusje, steekt dat door het oog en steekt daar een stokje door. Herhaal dat voor de andere ogen. Span daarna je lijn af. De poncho zit dan muurvast. Geen prusikknoopjes nodig om verschuiven van de poncho tegen te gaan. Ik dacht zoiets bij Zed Outdoors gezien te hebben, maar die twee lui werken vaker samen.

Doordat veel (naald)bossen, ook bij ons, zijn uitgedund (met als doel om inlandse bomen meer kans te geven) is er een "verbraming" aan het ontstaan. Verbraming is een officiele term. Op veel plaatsen in Nederland en ook daarbuiten zijn veel vrijwilligers in de weer om braamstruiken op te ruimen i.s.m. Staatsbosbeheer. In Engeland worden wilde zwijnen ingezet om de bossen open te houden. Men strooit lekker hapjes tussen de bramen en de zwijnen woelen alles om. Vrijwilligerswerk:
http://www.dichtbij.nl/zuid-kennemerlan ... egaan.aspx


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Een nacht in het bos

Bericht door michiel »

@ Arjuna:

Je vroeg om een reactie van de moderatoren. Prima onderwerp om even bij stil te staan.

ik heb met plezier naar het filmpje gekeken en stond ook even stil bij het schoonmaken van het kamp. Ik vond het lastig om een oordeel te vellen omdat ik de context niet ken.

Ook zonder context heb ik het idee dat het stuk bos weloverwogen wordt opgeruimd. Het wegtrekken van de bramen heeft door Herman al context gekregen.

Wat betreft het aanzetten tot slopen; als ik een inschatting maak dan zie ik vooral dat Herman met beleid zijn kampplek schoonmaakt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit filmpje gebruikt om slopen te rechtvaardigen.

Er is mi geen reden om iets te veranderen aan het topic of de link. Ik hoop dat meer leden hun tijd in het bos posten zodat we van elkaar kunnen blijven leren.

Michiel, namens het NBF moderatorteam


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Een nacht in het bos

Bericht door J@siu »

Goed onderbouwd antwoord Michiel 8-) 8-) 8-)

@ Arjuna:

Je vroeg om een reactie van de moderatoren. Prima onderwerp om even bij stil te staan.

ik heb met plezier naar het filmpje gekeken en stond ook even stil bij het schoonmaken van het kamp. Ik vond het lastig om een oordeel te vellen omdat ik de context niet ken.

Ook zonder context heb ik het idee dat het stuk bos weloverwogen wordt opgeruimd. Het wegtrekken van de bramen heeft door Herman al context gekregen.

Wat betreft het aanzetten tot slopen; als ik een inschatting maak dan zie ik vooral dat Herman met beleid zijn kampplek schoonmaakt. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit filmpje gebruikt om slopen te rechtvaardigen.

Er is mi geen reden om iets te veranderen aan het topic of de link. Ik hoop dat meer leden hun tijd in het bos posten zodat we van elkaar kunnen blijven leren.

Michiel, namens het NBF moderatorteam


Plaats reactie