Raised bed.

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Raised bed.

Bericht door herman744 »

Was in eerste instantie ook de bedoeling, maar dun hout was niet te vinden of ik had levende hazelnoot moeten afzagen en dat wilde ik niet. En dennen staan/liggen hier niet. Mooi bedje toon je.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Raised bed.

Bericht door arjuna »

Het eerste bed ziet er leuk uit ,maar ik heb een vraag over de lengte

Ik tel 18 a 19 stuken boom doorsnee tov de bladeren op de grond en doorsnee sisaltouw , 8 a 9 cm met wat tussen ruimte kom ik niet verder dan
een bed van max 1.70 meter .
Is dat wel makkelijk slapen , ik zou er niet op passen ?!
Mocht ik het mis hebben zou ik graag dat graag willen weten

Koen


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Raised bed.

Bericht door herman744 »

Arjuna,

Ik heb de balken niet geteld in het veld, maar vanaf de foto kom ik op 24 a 25 balkjes. De draagpaaltjes steken 25 a 30 cm uit de grond. De langsliggers zijn 235 cm. De dwarsbalkjes zijn 80 cm lang en varieren in dikte. Aan het hoofdeinde had ik de dikste gelegd. Met hier en daar wat tussenruimtes kwam het bed op 210 cm. Voor- en achteraan was wat ruimte leeg gelaten. Zou ook mooi als zitbank dienst hebben kunnen doen. Hopelijk heb je hier iets aan.


Gebruikersavatar
ericgroen
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 okt 2010, 08:57
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Raised bed.

Bericht door ericgroen »

Nette bush-timmerklus!
Doe je een matje er op of kun je daar aan wat organisch materiaal komen voor wat isolatie, vering, zachtheid onder je?
Keep up the good bushwork! :-)


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Raised bed.

Bericht door herman744 »

Ericgroen,

Het was een zaagklus. Alles lag gewoon los op elkaar. In het bos daar is maar een dunne strooisellaag. Niet veel mee te beginnen. Het zou een matje geworden zijn, ware het niet dat ik het bed inmiddels alweer heb afgebroken i.v.m. een vlakbij gelegen dassenburcht, die ik in eerste instantie niet had opgemerkt.


Plaats reactie