lac de la gileppe Belgische ardennen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rrosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2016, 15:37
Locatie: Den Ham

lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door Rrosman »

Hallo Allemaal,

Aan het eind van volgende maand willen we met z'n drieën naar de Belgische Ardennen voor 1 nacht
wij vertrekken zaterdag ochtend om 04:00 zodat we genoeg tijd hebben voor het bouwen van een nachtverblijf ect.
Is er iemand met voorbereiding tips? zoals waar koop je gedetailleerde kaarten? of zijn deze wel online te vinden? hoe weet ik welke vis soorten er zitten in het meer? na het googelen ben ik niet veel wijzer geworden! het gaat mij dus vooral om hoe jullie je informatie vergaren?


Into the wild
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door MichelVH »

Kijk voor kaarten eens op "wanderreitkarte.de" geweldig gedetailleerde kaarten. Jeof is wel een paar keer naar lac de la gileppe geweest, hij kan je vast antwoord geven.


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
stunkel
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:04
Locatie: De Kempen

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door stunkel »

Ik ben al verschillende keren rond het meer gaan wandelen en heb er nog nooit iemand zien vissen.
Dit heb ik gevonden op enkele sites, waaronder hier op het forum van Jeof:

'Vissen hebben we geprobeerd, maar het meer zag er nogal dood uit, er leefden niet eens planten in of om, dus helaas geen verse vis.. Het water, nadat het gefilterd was smaakte wel heerlijk.'

'Het eerste wat opvalt en blijft opvallen is de stilte en levenloosheid van het water (wellicht te zuur, gezien het uit het veen komt). Er zit een beetje vis bij de riviermondingen – ik heb enkele aalscholvers gezien die waarschijnlijk niet suïcidaal waren – en één oeverloper…. maar dat is peanuts voor zoveel water.'


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door oud deelnemer 4 »

@Rrosman
Vissen is op het stuwmeer verboden, doe je het wel en wordt je gepakt dan gaat het aardig in de papieren lopen... of er controle is... nooit gezien ^-^


Gebruikersavatar
Rrosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2016, 15:37
Locatie: Den Ham

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door Rrosman »

Is er in die buurt ergens iets waar in oktober gevist mag worden misschien in stromend water? Een beek of zo? Het mooist zou forel zijn! Waar we kunnen overnachten.


Into the wild
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door MichelVH »

Rrosman schreef:Is er in die buurt ergens iets waar in oktober gevist mag worden misschien in stromend water? Een beek of zo? Het mooist zou forel zijn! Waar we kunnen overnachten.
In heel Europa moet je voor elk watertje een visvergunning hebben, alleen de zee en een paar grote meren in Scandinavië zijn vrij vissen. Ik zou je hengeltje gewoon uitgooien, niemand di het merkt joh O0 . Mocht je gepakt worden: Sommigen hier zien dat als reiskosten, als je heel af en toe gepakt wordt met een vuurtje, vissen of wildkamperen. Als je daar toch al gaat wildkamperen en vuur gaat maken maakt dat ene visje denk ik ook niet zoveel meer uit...


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Rrosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2016, 15:37
Locatie: Den Ham

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door Rrosman »

MichelVH schreef:
Rrosman schreef:Is er in die buurt ergens iets waar in oktober gevist mag worden misschien in stromend water? Een beek of zo? Het mooist zou forel zijn! Waar we kunnen overnachten.
In heel Europa moet je voor elk watertje een visvergunning hebben, alleen de zee en een paar grote meren in Scandinavië zijn vrij vissen. Ik zou je hengeltje gewoon uitgooien, niemand di het merkt joh O0 . Mocht je gepakt worden: Sommigen hier zien dat als reiskosten, als je heel af en toe gepakt wordt met een vuurtje, vissen of wildkamperen. Als je daar toch al gaat wildkamperen en vuur gaat maken maakt dat ene visje denk ik ook niet zoveel meer uit...

Idd wij zien het ook als "reiskosten"


Into the wild
Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: lac de la gileppe Belgische ardennen

Bericht door Jeof »

weinig vis gezien inderdaad :)
ik heb een gewone kaart van het gebied, heb deze indertijd gekocht bij livingstone in den haag geloof ik. Online is dit ook wel te vinden en te bestellen.


Plaats reactie