BCL trip door de France Vogezen.

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

BCL trip door de France Vogezen.

Bericht door jenniskens »

BCL   Hike   trip   in   de   Vogezen ,  

Het   is   donderdag   en   alles   staat   klaar   om   te   vertrekken   naar   de   Vogezen .   Ik   word   door   mijn   lief   naar   Lommel   gebracht   vanwaar   ik   met   Ries   -   Mo   en   Lavena   naar   de   Vogezen   zal   afreizen .   Peter   gaat   met   eigen   auto ,   Koen   - Timo   –   Joep   en   Mika   zijn   al   een   paar   dagen   eerder   gegaan   om   culinear   te   snuiven .
 
Dag   1 .   Na   een   lange   rit   met   de   Defender   komen   we   avonds   aan   bij   ‘ Lac   de   Blanchemer ’   aan .   Peter   is   ook   al   gearriveerd   en   is   zijn   onderkomen   voor   de   nacht   al   aan   het   opzetten .   Wij   volgen   snel   waarna   we   het   gezellig   maken   met   een   kampvuur   en   een   lokaal   wijntje .   Het   is   genieten   onder   een   mooie   sterrenhemel .   Op   tijd   slapen   om   de   volgende   ochtend   fris   op pad   te   gaan .
 
Dag   2 .   Dag   twee   gaan   we   op   pad   van   ‘ Lac   de   Blanchemer ’   naar   de   ‘ Col   de   la   Slucht ’ .   We   lopen   over   paden   en   weiden   die   in   de   winter   de   skie   banen   vormen .   Hier   nemen   we   pauze   en   kan   bij   de   herberg   de   nodige   cafeïne   worden   aangevuld .   Na   de   pauze   lopen   we   direct   naar   de   ' Sent   de   Rocher ' .   Het   is   een   adembenemende   tocht   langs   bergwanden   en   ravijnen .   De   honden   doen   het   super   op   deze   gevaarlijke   toch   en   ook   de   dame   in   ons   gezelschap   die   aangaf   dat   hoger   dan   een   vloeitje   al   angst   zweet   oproept   loopt   de   roette   met   gemak .   Onderweg   verzamelen   we   water   dat   naar   beneden   komt   langs   de   bergwand .   Na   de   ‘ Sent   de   Rocher ’   vervolgen   we   onze   weg   richting   ‘ le   Hohneck ’   en   zullen   we   overnachten   in   het   Frankendal .   Hier   vinden   we   een   gesloten   bergcafé   met   een   zeer   mooi   en   ruim   portaal   waaronder   we   perfect   kunnen   overnachten .  

Dag   3 .   De   ochtend   begint   meteen   goed   met   een   zeer   steile   klim   vanuit   Frankendal   naar   de   top   van   de   Le   Hohneck .   Een   zeer   zware   trip   maar   we   slagen   er   allemaal   in   om   boven   te   komen   langs   het   steile   pad .   Onze   weg   vervolgd   zich   door   en   over   de   bergen   waar   we   nog   langs   een   stuwmeer   meer   komen   en   nog   meer   zeer   steile   paden   bedwingen .   Uiteindelijk   zullen   we   op   Auberge   Kastelberg   aankomen .   Hier   nemen   we   pauze   en   besluiten   daar   te   overnachten   ( met   goedkeuring   van   de   eigenaar )   op   het   enige   rechte   stuk   grond   een   pad   voor   koeien .   Savonds   rond   het   kampvuur   drinken   we   een   lokaal   wijntje   dat   we   op   de   berg   hebben   gekocht   en   genieten   van   elkaars   gezelschap   en   de   adembenemende   sterrenhemel   waar   we   zelfs   duidelijk   de   Melkweg   kunnen   zien   als   duizenden   spelden   prikjes   in   een   zwart   zijl .  

Dag   4 .   We   besluiten   om   vanaf   hier   rechtstreeks   naar   ' Lac   de   Blanchemer '   te   lopen   omdat   Peter   een   spier   in   zijn   been   heeft   overbelast .   Ondanks   de   goede   zorg   van   Mo   die   een   aardige   massage   heeft   toegepast   willen   we   niet   de   goden   verzoeken   en   in   de   problemen   komen .   De   terugweg   gaat   voorspoedig   en   deze   keer   hebben   we   meer   afdaling   dan   omhoog   maar   ook   de   afdalingen   zijn   zeer   belastend   voor   je   onderstel .   Uiteindelijk   komen   we   allemaal   weer   aan   bij   ' Lac   de   Blanchemer ' .   Om   even   af   te   koelen   en   het   zweet   van   de   afgelopen   dagen   af   te   spoelen   springen   we   lekker   in   het   frisse   bergmeer   wat   bij   de   eerste   dip   even   de   adem   wegneemt   van   het   koude   water .   Fris   en   fruitig   nemen   we   afscheid   van   elkaar   en   iedereen   gaat   op weg   naar   huis .  

Timo   had   de   trip   gepland   en   ik   ga   geen   veren   meer   in   zijn   r. ...   steken   want   die   zit   al   helemaal   vol .   Ondanks   dat   we   er   voor   een   gedeelte   van   zijn   afgeweken   omdat   dit   de   situatie   vereiste   was   het   een   adembenemende   toch   die   ik   zeker   niet   had   willen   missen .   Thx   Timo   –   Koen   –   Peter   –   Rieschard   en   Monique ,   als   ook   de   hondjes   Joep   –   Mika   en   Lavena   die   zich   kranig   hebben   gedragen .  

Groet   Gebert  

Het verhaal met foto's is hier te zien.
https://www.facebook.com/BushcraftLimburg


P3ll3
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2015, 21:19

Re: BCL trip door de France Vogezen.

Bericht door P3ll3 »

Prachtige omgeving daar. Ben net terug van 2 weken vakantie daar met de hond.

Ook bij de Hohneck geweest en vandaar uit een rondje Kastelberg gedaan, met aan het einde nog even de Kastelberg zelf op.
Totaal 12,5km.

Lac Blanchemer niet gezien, wel Lac Blanc, Lac Noir en Lac Vert.

Ook een hele mooie tocht naar Brezouard gelopen. Ook ruim 12km.

Ik heb alleen gewoon op een camping overnacht en dagtochtjes gelopen met hond en dagrugzak van zo'n 8-10kg.
Weet nu al dat ik er volgend jaar vaker naar toe zal gaan. Voor mij zo'n 6-7 uur rijden en je bent er.

Echt een aanrader die omgeving, ben niet zo gek van het echte hooggebergte, dit is net mooi net onder de boomgrens maar toch leuke hoogteverschillen.


Plaats reactie