Walking North...

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Walking North...

Bericht door Cobber »

Hier wat foto;s van mijn wandeltocht van Portugal naar Nederland..veel zon, regen. Hitte, mooie landschappen. Drukke wegen, stille kampeerplekjes. Afzien, heuveltje op en neer dag in dag uit.
IMGP0011.JPG
IMGP0011.JPG (2.44 MiB) 3334 keer bekeken
IMG_4453.JPG
IMG_4453.JPG (298.48 KiB) 3334 keer bekeken
IMG_3962.JPG
IMG_3962.JPG (340.33 KiB) 3334 keer bekeken
IMG_3994.JPG
IMG_3994.JPG (327.98 KiB) 3334 keer bekeken
Bijlagen
IMG_4142.JPG
IMG_4142.JPG (288.26 KiB) 3334 keer bekeken
IMG_3985.JPG
IMG_3985.JPG (248.18 KiB) 3334 keer bekeken


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Walking North...

Bericht door Dabberty »

Zozo, das een lange wandeling geweest. Zou je een paklijst kunnen neerzetten wat je allemaal bij je had etc ?


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Walking North...

Bericht door Tim »

Hey Cobber,

Mooi stuk! Nog goeie verhalen of horen we die volgende meetup?

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Walking North...

Bericht door CommonZense »

Hoi Cobber, flinke uitdaging. Ik vind het erg knap!
Mooie foto's ook. Mocht je je avonturen hier iets uitgebreider samenvatten, dan lees ik graag mee.

Om ook even een vraag te stellen, hoe lang heb je er voor uit getrokken?

Gr. Bas


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Walking North...

Bericht door herman744 »

Ik gok 265 dagen.


Gebruikersavatar
Gamble
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mar 2013, 18:44

Re: Walking North...

Bericht door Gamble »

Prachtig! Geen andere woorden voor!

Ben reuzebenieuwd of je het hele verhaal hier gaat/wilt vertellen!

:)


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Walking North...

Bericht door Cobber »

Ik zal een tochtverslag hier neer zetten..Heb al een paar woorden op papier. Maar duurt even..En paklijst zou ik ook maken..gebruik nog altijd mijn oude van het kayakken..En daar veranderd eigenlijk weinig aan al die jaren..behalve dan een wandelkar ipv de kayak.
IMG_4107.JPG
IMG_4107.JPG (251.3 KiB) 3307 keer bekeken
Denk dat ik zo'n 3000+ km heb gemaakt,..of nog wel meer in een dikke vier maand. En dan ook nog drie week in de ziekenboeg
Ja wel weer dingen beleefd...maar dat houden Jullie tegoed!
IMG_4143.JPG
IMG_4143.JPG (108.02 KiB) 3307 keer bekeken
Verder elke dag kilometers maken...en af een toe te hard gereden!!!!!! En krijg je dus dit:
IMG_4147.JPG
IMG_4147.JPG (216.08 KiB) 3307 keer bekeken


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Walking North...

Bericht door michiel »

Bijzondere en fascinerende keuze en reis, voornamelijk omdat mijn eigen hoofd/hart deze manier van reizen/buiten zijn niet kent.

Mijn behoeften zijn anders en ik ken de zucht om 'weer iets te willen ondernemen'.

Cobber, mag ik/we wat inzicht in hoe je tot zo'n reis komt? Praktisch maar ik ben ook nieuwsgierig hoe jij er als Cobber toe komt.


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Walking North...

Bericht door Cobber »

Ach ja..vooral niet te lang nadenken. Gewoon DOEN!!
Practisch. Gewoon zoals altijd houtjetouwtje noem ik het altijd. Kaart erbij en met touwtje en pen een route uitzetten. Zo kan je het alvast een beetje verkennen.
Verder deze keer wou ik wat alleen zijn. Dus stille gebieden.Langs kleine gehuchten etc... Een mooie afstand met wat uitdagingen erbij. En afwisseling..dat laatste is belangrijk voor mij. Elke nacht op een andere plek heb ik altijd mooi gevonden..daar kan niks tegen op.
Verder laat ik alles op zijn beloop....Al is mijn gezegde
HOE STRAKKER JE PLANT HOE MEER VRIJHEID MENSEN ERVAREN..maar das meer met groepen! Al houd ik mezelf err ook aan..bepaalde dingen zoals route liggen vast..dat is mijn thuiswerk al...naast calamiteiten, blokkades, omleidingen etc natuurlijk.
Ach je kan er zoveel over schrijven...

Hoe ik er zelf toe kom...ja das persoonlijk. Niet om verlichting te zoeken, een liefde te vergeten of wat dan ook.
Maar gewoon kijken of ik het nog kan. Heb zoveel jaren vanuit de rugzak geleefd...de mooiste avonturen overal gehad en natuurlijk met de kayak..
Nu dus met een wandelkar en dan weer eens wat extreems opzoeken. En wat pijn lijden natuurlijk..veel lopen!!!!!!!!!


Gobert
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 apr 2016, 21:47
Locatie: Heaven

Re: Walking North...

Bericht door Gobert »

Wat maak je nu voor daggemiddelde met zo'n kar? Met volle rugzak loop ik gem 5km per uur over onverhard vlak terrein. Dan is 30-35 km per dag goed haalbaar. Maar met zo'n kar zal het lager liggen. Of zit ik mis?


La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Walking North...

Bericht door Cobber »

Inderdaad...loop ook 5 kilometer per uur. De kar neemt veel last uit handen. En heuveltje op en af blijft soms hard werken..Maar in het begin deed ik ongeveer 30 per dag...maar later meer 40/45 per dag...das veel en lang. Maarja moest even doorzetten 8-)
Daarnaast oppassen dat je niet te snel gaat lopen..De kar wil aldoor harder als je hem trekt..door het gewicht. Later ben ik gaan duwen..dit beviel veel beter...Maar ligt allemaal aan terrein enz....


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Walking North...

Bericht door madman73 »

Moii man, je vertelde er al over op de meetingbegin dit jaar. Ben benieuwd naar de verhalen.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Walking North...

Bericht door Tim »

Cobber schreef:En wat pijn lijden natuurlijk..
JUIST, No pain, no gain ^-^

Hoeft geen echte pijn te zijn, maar uit je comfortzone leer je het meest.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Walking North...

Bericht door Martin Outdoors »

Ow echt Tim ? ::)

Mooi Cobber , ik zou gewoon kunnen stoppen met werken en tegen mijn gezin zeggen "jullie komen er de komende 4 maanden wel uit"
Neh doe ik niet , zou mooi zijn als ik het wel kon zonder de ellende achteraf ;D ;D

Kortom jaloers hehe , we horen de highlights wel in November ^-^


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Walking North...

Bericht door Cobber »

Pijn..ach ja deze pijn van de spieren is wel te doen...longetjes beetje oprekken..allemaal geen straf!!!

Hmmmm je kan ook vooraf de lady goeiedag zeggen Martin....dan ben je daarna aan een Sabbatical toe, de baas begrijpt je vast wel 8-) ...de kindertjes zullen je vrolijk welkom heten als je de drempel weer overkomt na vier maand...en jij hebt veel leuks te vertellen..en wij willen graag het videoverslag hier zien!!!! 8-)


Plaats reactie