Tips met hond

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
mcvisser
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 apr 2017, 11:05

Tips met hond

Bericht door mcvisser »

Heeft er iemand ervaring met leuke plekken waar honden los mogen lopen al dan niet waar het gedoogd wordt.
In dit gebied moet er minimaal water zijn en setup op de grond te maken.
het liefste max. 3-4 uur rijden vanuit Rotterdam.

Alvast bedankt.

Groet,
Marcel


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Tips met hond

Bericht door ger010 »

In Albrandswaard achter eet tent Abel mogen honden los
wellicht een optie.


Afbeelding
mcvisser
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 apr 2017, 11:05

Re: Tips met hond

Bericht door mcvisser »

Dat is bij de Pitch en Putt baan toch?


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Tips met hond

Bericht door J@siu »

Als je richting Brabant (omgeving Eindhoven 8-) ) wil rijden , kan je hier op de Strabrechtse Heide / de Grote Heide/ de Leender Heide/ en de Stratumse Heide een leuk weekend vertoeven ...
Open vuur is wel verboden , maar een nachtje "wild" is oogluikend toegestaan , wel principe aanhouden "leaf no Trace" !! 8-)

ik weet veel leuke plekjes .... 8-)


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Tips met hond

Bericht door arjuna »

Open vuur is wel verboden , maar een nachtje "wild" is oogluikend toegestaan

Dat vuur snap ik , maar geeft de plaatselijk boa dan toestemming ::) als die je ziet of kan hij je niet vinden ^-^

Koen


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Tips met hond

Bericht door J@siu »

tuurlijk geeft ie geen toestemming , maar de muziek op de juiste toon, en een bakkie koffie doet veel meer dan een grote mond 8-)


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: Tips met hond

Bericht door arjuna »

Ik wil het onderwerp niet kapen, maar ik wil er wel wat over kwijt
Een boswachter die een bakkie met je doet en naar je gitaar luistert geeft toestemming.
Niet voor de wet maar wel in menselijke zin.

Ik zou zeggen pak je gitaar geef de hond een rugzak ,en slaap waar het kan.

Koen


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Tips met hond

Bericht door ger010 »

mcvisser schreef:Dat is bij de Pitch en Putt baan toch?
Achter die baan langs het water mogen honden los.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevski-Style
Berichten: 557
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:21
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Tips met hond

Bericht door Kevski-Style »

Tussen bolnes en slikkerveer op de kievitsweg ligt een stuk wat afgesloten kan worden waar honden los mogen. Of het altijd een even goed idee is is daarentegen een ander verhaal ivm andere hondenbezitters.


Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: Tips met hond

Bericht door Pyro »

Ik ben altijd aan het zwerven bij mij in de omgeving en wat mij opvalt is dat er nog zoveel mooie stukjes groen en potentiele overnachtingsplekjes te vinden zijn op plekken vlakbij de de snelwegen, waar je eigenlijk niet veel last van hebt omdat er nog voldoende afstand tussen zit!
Vooral 's nachts is het prima uit te houden!
Het stikt hier ook nog vaak van hertjes en ander klein wild, dus een wildcamera doet hier goed zijn werk!
Op 20 minuten van Rotterdam bij knooppunt Klaverpolder afslag 27 nemen en op Google Maps kun je zien dat er binnen een straal van 1 kilometer rondom hotel Port of Moerdijk 4 mooie stukjes bos te vinden zijn!
2 met water (langs de A16 bij afslag 27) en 2 iets verderop langs de A17 aan de rechterkant van de snelweg!
Je zult je hond er rustig los kunnen laten lopen en vooral 's avonds en 's nachts zal het uitgestorven zijn!
Goede bebossing, vooral in deze tijd van het jaar en zat kreupelhout en plek om (tijdelijk) een set-up te maken!
Boswachters komen er niet vaak en die letten hier voornamelijk op stroperij, dus ik verwacht hier geen problemen mee!
Ik weet ff niet waar je vandaan komt, maar dit is 20-25 minuten van de kampioe..... eh, Rotjeknor vandaan, dus je kunt bij een bezoekje in 1 keer 4 bosrijke perceeltjes verkennen!

Groeten,

Martijn.


Plaats reactie