Fietsen naar Brussel

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Fietsen naar Brussel

Bericht door Stovemeister »

Ik ga eind Juli naar Brussel fietsen vanaf Rotterdam. Mijn plan is om de volgende paalkampeerplaatsen/bivakzones te gaan bezoeken en daar een beetje te gaan Bushcraften en ontspannen:

*Gooren en Krochten
*Steenberg Meerdaalwoud
*Paalkampeerplaats Meetshovenbos

Na mijn trip zal ik mijn ervaringen delen. Als iemand nog tips heeft voor zo'n fietstrip dan hoor ik het graag! Op de foto zie je mijn uitrusting. Eigenlijk mijn normale Bushcraft gear op mijn bagagedrager gebonden met een banden-plaksetje, wat gereedschap en een extra band. Verder ga ik voor het eerst een guts meenemen om te kijken of dit in mijn Bushcraft gear hoort (voor houtsnijwerk enzo). Zag dit laatst in een filmpje van Dave Canterbury.

Anyways, ik heb er zin in!
Bijlagen
IMAG0270.jpg
IMAG0270.jpg (1.3 MiB) 3192 keer bekeken


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door Tim »

Hey,

Goed plan, geniet er van!!

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door J@siu »

Mooi plan , geniet ervan ..
ik kijk uit naar je verslag (Foto's) of eventueel een vid . !! ... 8-)


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door Dabberty »

Leuk plan, veel plezier :-)


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door MichelVH »

Hey,

Klinkt leuk! Zorg voor genoeg drinken, op de fiest wil je dit nogal snel vergeten. Ik weet niet hoeveel je offroad wil gaan, maar zijtassen geeft 10x betere wegligging dan zo hoog op de achterdrager. Ik zou ook zorgen voor goede navigatie, stukken over moeten doen kan vervelend zijn als je savonds laat nog niet bij je pkp bent. Bij de action hebben ze busjes schuim voor als je een lekke band hebt, een stuk sneller dan plakken (als je dat nog niet vaak gedaan hebt). Ook een poncho voor de regen is fijn maar dit gaat met dit weer niet gebeuren... Ga je alleen of samen?.


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door Stovemeister »

MichelVH schreef:Hey,

Klinkt leuk! Zorg voor genoeg drinken, op de fiest wil je dit nogal snel vergeten. Ik weet niet hoeveel je offroad wil gaan, maar zijtassen geeft 10x betere wegligging dan zo hoog op de achterdrager. Ik zou ook zorgen voor goede navigatie, stukken over moeten doen kan vervelend zijn als je savonds laat nog niet bij je pkp bent. Bij de action hebben ze busjes schuim voor als je een lekke band hebt, een stuk sneller dan plakken (als je dat nog niet vaak gedaan hebt). Ook een poncho voor de regen is fijn maar dit gaat met dit weer niet gebeuren... Ga je alleen of samen?.
Hey Michel,

Thanks voor de tips! Ik ga samen met een maat van me het eerste gedeelte tot de grens en daarna alleen. Ik heb als navigatie OSMAND. Ik heb de hele Benelux erop staan. Welke gebruik jij? Die busjes schuim ga ik zeker aanschaffen voor noodgevallen, ik kende het niet! Gelukkig zijn deze banden binnen 10 minuten te plakken.


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door MichelVH »

Oh, niks bijzonders, gewoon fietsroutes met een kaart en als backup google maps.


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
Stovemeister
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 nov 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door Stovemeister »

MichelVH schreef:Oh, niks bijzonders, gewoon fietsroutes met een kaart en als backup google maps.
Ah okej, ja ik ga met name digitaal, maar als backup neem ik wel een kaartje mee :) Nog gekeken bij de action voor dat spul, maar ik kon het niet vinden.


Beweeg je in de buitenlucht! http://outdoorshore.com/
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Fietsen naar Brussel

Bericht door MichelVH »

Ik zou juist kaart als eerste optie nemen, als je zo op je navigatiesysteem zit te kijken ben je alleen bezig met fietsen. Met zo'n kaart kijk je nog wat om je heen... Maar is mijn mening, ben het ook wel gewend om te doen. Op mijn werk als pizzakoerier moet ik van tevoren ff op de pc op Maps kijken en dan fiets je er uit je hoofd heen. Maar goed, maak je niet druk, het wordt sowieso een toffe reis en je ziet niet in de Bush dus onderweg kun je altijd nog een extra setje sokken halen als de oude versteend zijn >:D. De busjes waren of van de Action of van de Lidlz weet ik niet meer. Maar kun je ook gewoon kopen bij een fietsenzaak.


Vollgas Voraus!
Plaats reactie