Trektocht Noorwegen

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Trektocht Noorwegen

Bericht door Alder »

Ik had hem al op Youtube geplaatst, maar bij deze de video van de trektocht die ik in Noorwegen gemaakt heb met een vriend.

Klik even op bekijken in youtube voor betere kwaliteit

Dabberty was geïnteresseerd in de paklijst, dus bij deze:
Noorwegen.xlsx
(17.37 KiB) 1046 keer gedownload


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Trektocht Noorwegen

Bericht door Dabberty »

Dank je wel, mooie lijst!
Zijn er nog dingen waarvan je nu achteraf zegt, deze heb ik niet gebruikt, en dat had ik nog mee willen nemen, en die werkte niet goed ?


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Trektocht Noorwegen

Bericht door ger010 »

Mooie lijst zeg dat is nog eens streng kijken naar je spullen!


Afbeelding
Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Trektocht Noorwegen

Bericht door Alder »

Ja, we zijn streng geweest voor onszelf, maar ik heb ook nog wel wat dingen die beter kunnen. Ik had eerst nog n korte broek op mn lijst, die heb ik thuis gelaten. Deze lijst is van mijn spullen, maar met zn tweeën konden we de gezamenlijke spullen verdelen. Ik kwam zo op 15.5 kilo inclusief eten, zonder water.

Martijn had kaarten, kompas en gps bij zich. Achteraf kon de gps prima thuisblijven, omdat de routes redelijk goed gemarkeerd waren, en je met alleen een kaart prima kon bijhouden waar je was. Kompas was niet nodig, maar wel goed om voor de zekerheid te hebben.

De waterfilter hebben we niet gebruikt. Die zou ik een volgende keer ook thuislaten. Het plan was al om hem niet standaard te gebruiken, maar alleen als backup, voor als we last van het water zouden krijgen. We hebben alleen stromend water getapt, en nergens last van gehad. Nu is dit dan ook een gebied met weinig mensen en dieren. Naar andere gebieden neem ik hem wel mee. Als backup zou ik voor dit gebied wat kaliumpermanganaat of chloor meenemen voor als je toch ziek zou worden.

Ik zou misschien een lichte mok nog handig vinden voor aan je broek. Dan kan je makkelijk en regelmatig een kop water scheppen en drinken, en vul je je waterzak minder vol. De waterzak ga je niet steeds met kleine beetjes vullen, maar dan sjouw je onnodig water mee.

Lichte sneldrogende handdoek was ideaal, je droogt je tent en tarp ermee af voor het inpakken, scheelt veel gewicht.

Veel toiletspullen zijn niet of weinig gebruikt, maar weegt ook maar weinig. Zonnebrand was bijvoorbeeld niet nodig, maar je zou maar een paar dagen zon hebben, je bent de hele dag buiten. Muggennetje zelfde, nu niet nodig gehad, maar als je hem niet hebt zal je zien dat je m heel hard nodig hebt...

Bij het eten zou ik meer dagsnacks nemen en minder avondsnacks. We stopten meestal pas rond 7 uur met lopen, dan schoot de avondsnack er vaak bij in. Die aten we dan de volgende dag extra bij de lunch.

En een GoPro ipv de telefooncamera zou wat stabieler beeld geven.

Verder erg tevreden!


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: Trektocht Noorwegen

Bericht door Dabberty »

Tof, dank je wel voor de feedback !
Waar gaat de volgende trip naar toe?


Plaats reactie