Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Onno
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2016, 19:30

Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door Onno »

Begin november een trip gemaakt van 3 dagen / 2 nachten bij La semois. Auto gezet in het dorpje Bouillion, eerst nog even geluncht en een drankje gedaan. Vervolgens vertrokken en de GPS gevolgd. We hadden van te voren een route uitgestippeld bovenlangs de La Semois deels over de GR16. Helaas vond de GPS dat hij de route opnieuw moest berekenen en hebben we een deel met de rivier mee geslingerd.

In Dohan bij het lokale café een biertje gedronken en ons water bij gevuld, altijd fijn gewoon water uit een kraan :). Vanuit Dohan konden we de rivier La Semois oversteken, aangezien onze beoogde slaapplaats aan de zuidkant zat. Daar was het weer even flink klimmen en begon het al donker te worden. We slingerden de paden verder af totdat we volgens te GPS nabij de kampplek waren. Jorrit had er al eerder gebivakkeerd, maar herkende in eerste instantie niet veel meer van de omgeving. Inmiddels was het ook erg donker. Uiteindelijk soort van juiste afdaalplek gevonden naast pad richting de oever van La Semois gelopen door alle taken en bramenstruiken heen. Na wat zoeken vonden we een geschikt plekje voor tarp en vuur. Tarp opgezet hout gevonden vuur aangemaakt en snel de hamburgers op het vuur gedaan.

In tegenstelling tot het droogvoer dat we altijd meenemen op de trips hadden we nu beter eten bij en nieuwe uitprobeer recepten. Op het menu stonden dus hamburgers, een gepofte aardappel, kampvuur nachos. Simpele dingen maar toch net wat beter dan een pasta bolognese...

De volgende ochtend lekker eitjes gebakken, meteen de tip om je kruiden eerst op je hand te schudden en dan pas op het ei! We hadden een nogal peperig eitje... Daarna de omgeving eens beter verkent en de tarp verhangen naar best mooie setup. (Twee weken terug nog iets anders opgezet waardoor het net iets dieper wordt). 's avonds hadden we kip van het spit op het menu staan, met aardappelpuree. Na het eten nog een worstje op. Voor het slapen nog een nachtelijke wandeling gemaakt in de hoop wat wild te zien maar helaas, niks gezien.

De derde dag begon met regen alles weer ingepakt en terug gelopen naar de auto in Bouillion, gehele terugroute aan de zuidkant gebleven van de La Semois. Er zijn tenslotte maar 2 bruggen.

Driedelig filmpje van Trip in Ardennen





Terugkijkend op de trip had ik wel weer veel spullen bij die niet gebruikt zijn, deze zijn weer toegevoegd aan het lijst niet meer meenemen. Daarnaast hebben we weer nieuwe recepten voor de volgende keren.

Bedankt voor het lezen / kijken.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door Martin Outdoors »

Ja mooi daar . Ik was er van de zomer nog. Leuk verslag !! Ik kan alleen le feauteaus niet zien maar dat kan ook aan mijn pheune liggen natuurlijk


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door ger010 »

Mooi verhaal man dank voor het delen !


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door Tim »

Hey,

Lekker buiten heren, toppie!

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
David82
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2017, 11:16

Re: Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door David82 »

Ik ben van plan om met een vriend eind april te gaan bivakkeren in die omgeving, is er veel controle door boswachters in die omgeving?


Onno
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2016, 19:30

Re: Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door Onno »

Wij zijn die twee nachten geen boswachter tegengekomen. Het blijft natuurlijk altijd een gok. Maar het feit dat we zelf best wel veel moeite hadden om ons eigen kampvuur te spotten vanuit het dichtbij zijnde pad geeft wel aan dat je in ieder geval goed verdekt kan zitten.


PieterVrolijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2018, 16:39

Re: Bivakkeren in belgische ardennen - La semois

Bericht door PieterVrolijk »

Leuke video's alle 3 bekeken leuk om te zien, tikkeltje jaloers dat jullie het gewoon doen. :D


Plaats reactie