Overnachting paalkampeer plaats chaam

Ben je zelf het bos in geweest of heb je zelf iets op touw gezet voor en met anderen?
Plaats reactie
Olmo
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2019, 18:49

Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Olmo »

Nu het weer terug beetje begint bij te trekken gaan we nog maar is naar paalkampeer plaats chaam

Afgelopen weken heb ik mij gear wat geupgrade en wat nodige dingen extra aangeschaft.
Ik had zelf nog niet echt een opvouwbare zaag en was ik beetje terughoudend over de silky zagen vanwege twee redenen
1 hoge prijs voor het vervangen van zaagblad
2 niet de mogelijkheid om te slijpe (niet dat ik hier een held in ben maar toch

Voor deze redenen ben ik gaan verder zoeken en heb ik mezelf een gerber freescape aangeschaft https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ge ... SsQAvD_BwE
Dit weekend word deze dus voor het eerst getest r erg benieuwd

Aangezien ik vaak een hangmat / tarp setup gebruik heb ik me ook wat whoopie slings gekocht ook deze worden dit weekend getest

Ook was ik het beu om liters water mee te sleuren en heb ik mezelf de sawyer mini met squeeze bag gekocht heb zelf nog maar eenmaal een waterfilter van een vriend gebruikt de sawyer s2 foam en was echt verbaast van het resultaat.
Dit weekend wil ik een theetje maken met gefilterd water misschien wil ik zelfs de sparrenthee uit proberen die hier ergens vermeld staat.

Ik probeer mijn uitstapjes zo licht gewicht mogelijk uit te voeren denk zelfs dat het grootste aan mij uitrusting dan toch me slaapzak is de m90 klu

Doelen die ik voor mezelf heb gezet dit weekend
- een kookopstelling maken waarin ik mij pannetjes boven het vuur kan positioneren met verschillende standen.
- water filteren en hiervan gebruik maken voor thee of andere toepassingen
- nieuwe gerber freescape proberen
- nieuwe whoopie slings testen
- een lekker gepoft aardappeltje fixen


Ook heb ik dan eindelijk de hard nodige ehbo pouch aangeschaft en zit deze voortaan standaard aan me uitrusting

Hier wat shots van me rugzak die meegaat
Bijlagen
IMG-20190215-WA0000.jpeg
IMG-20190215-WA0000.jpeg (1009.4 KiB) 2408 keer bekeken
IMG-20190215-WA0002.jpeg
IMG-20190215-WA0002.jpeg (789.42 KiB) 2408 keer bekeken
IMG-20190215-WA0004.jpeg
IMG-20190215-WA0004.jpeg (902.31 KiB) 2408 keer bekeken


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Roely »

Holey shit wat een dure zaag. Maar iedereen is anders jij vind mijn mes waarschijnlijk weer belachelijk duur.
Anyway veel plezier. Het weer is super dus dat moet goed komen.


Olmo
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2019, 18:49

Re: Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Olmo »

Tot nu toe valt de zaag goed in desmaak wel duur vind je ik vond in vergelijkimgmet silky wel oke aangezien de bladen veel goedkoper re vervangen zijn


Olmo
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2019, 18:49

Re: Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Olmo »

Tot nu toe valt de zaag goed in desmaak wel duur vind je ik vond in vergelijkimgmet silky wel oke aangezien de bladen veel goedkoper re vervangen zijn


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Tim »

Hey,

Ben erg benieuwd hoe die zaag bevalt. Ik sloop elk jaar 1 a 2 goedkopere zagen, netto kom je dan bijna op een dergelijk bedrag.

Alleen het gewicht is vrij hoog, vergeleken met een fiskars SW75 bijna 2x. Maar dat is wel een ander type.

Tim


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
Olmo
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2019, 18:49

Re: Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Olmo »

Dit weekend het zaagje flink gebruikt en goed bevallen alhoewel ik mezelf nog wel is wat verschillende vertandingen ga proberen maar die zaagbladen heb je vanaf 4 euro.

Verder zaagde hij vlot door stammetjes van 15 cm heen (denk dat een 20 cm het maximale is voor dit zaagje vanwege de beugel.

Verder erg tevreden ook een schroef waarmee je de spanning op blad kan verhogen of verlagen en na aantal keer proberen een erg vlot en stevig in en uitklapmethode

Tot op heden niksop aan te merken dus


Olmo
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 feb 2019, 18:49

Re: Overnachting paalkampeer plaats chaam

Bericht door Olmo »

Afgelopen weekend het gerber freescape zaagje thuis nog is gebruikt en hier een negatief resultaat tijdens het zagen is door de spanning op het zaagblad f vanwege een klemmende plank een stukje ijzer gebroken dit stukje ijzer was nodig om het zaagblad op spanning te houden.

Nu heb ik inmidsels contact met de leverancier en wil ik de gerber niet afkraken maar is wel fijne info om te weten als je zelf ook naar zo een zaag opzoek was.
Ik ga proberen een nieuwe geleverd te krijgen en ga vooralsnog even uit van een productie fout aangezien gerber opzich wel een redelijk merk hoort te zijn.


Plaats reactie